Profituning

Nie hocijaká Felicia!

08. októbra 2020Publikoval P. Kovács

Keď mi Magpie napísal, že má cvaknutú žltú Feldu na vzduchu, hneď som prikývol. Môžeme my tu totiž písať o amerických či japonských projektoch aj so 4-cifernými údajmi o výkone, do ktorých sa nasypali stovky tisíc dolárov, najviac sa ráta to naše. To naše, čo poznáme, čo šoférujeme alebo denno-denne vidíme. Priznajme si, od 30 hore asi neexistuje u nás človek, ktorý by vo Felicii niekedy nesedel a aj keď asi nikoho neohúrila, predsa sa k týmto porevolučným presúvadlám vytvoril akýsi vzťah - resp. nazvime to radšej zvykom. Po rokoch potom ktokoľvek z nás zazrie Patrikovu Škodovku - povedzme práve parkujúcu s vypustenými mechmi s prevodovkou, motorom a výfukom na zemi, tak mu logicky padne sánka...

Pred tým, než sa slovo odovzdá majiteľovi si pripomeňme, že tento žltý youngtimer z roku 1999 bol výnimočný už aj v okamihu, kedy opustil boleslavskú linku. Jedná sa totiž o zriedkavú edíciu Color Line s originál "harlekín" interiérom montovaným väčšinou na vývoz, navyše vo vysokej výbave zahrňujúcej v tej dobe a v našich končinách vychytávky ako okná v elektrike, airbagy či klimatizáciu. Navyše sa k úpravám Patrik staval zodpovedne a po odstránení typických chorôb všetkých Felicií - dôkladnom vyvarení plechov a výmene blatníkov a piatych dverí reč o zlátanine veru nemôže byť.

"K autu som sa dostal cez kamaráta, ktorý ma oslovil či nechcem Feliciu. Zo začiatku som váhal, či vôbec riešiť ďalšiu Feldu (už asi ôsmi kus v mojich rukách), následne ma však presvedčila fotka interiéru. Po dohode s majiteľom som ju šiel obzrieť, následne sme sa dohodli a auto som kúpil. Prvotný zámer bol vyvariť a nalakovať kasňu a vyriešiť STK. Malo to byt prvé auto pre frajerku, no postupom času sa mi to zase raz vymklo spod kontroly. Po potrebných opravách či už mechanických a estetických som začal špekulovať nad podvozkom a skončilo to pri mechoch. Potom prišlo na rad na čo to obuť - nakoniec som z Poľska objednal disky Steffan R14 8J, ktoré sa obliekli do uzučkých pneumatík rozmeru 155/55R14.

Pri tomto všetkom, čo sa na aute urobilo frajerka pochopila, že už to asi nebude jej daily auto. Následne som kúpil druhé kolesá BBS RM, na ktorých sa projekt dostal na úplne inú úroveň. Auto odvtedy bolo na pár zrazoch aj ocenené, ale o tom to nie je - hlavné je, že robí radosť. Ešte spomeniem, že som si na aute robil skoro všetko sám. Je to inak moja druhá upravená Felicia - prvá bola Zelená Limetka, s ktorou som tiež pobehal pár zrazov, kým ma to prešlo a presedlal som na staršie Škodovky. Momentálne mam aj Škodu 110L, stovku stylingovo upravenú na 120S a jednotkovú Octaviu combi 4x4 na bežné jazdenie. Od malička sme mali v rodine Škodovky a zatiaľ som nič iné ani nejazdil a ostal verný značke..."

Škoda Felicia 1.6MPi Color Line, rok výroby 1999
Motor: 1.6 benzín, séria - žiadne úpravy, koncový diel výfuku Soieta
Pohon: prednej nápravy, cez 5 st. manuál
Podvozok: vzduchový podvozok vlastnej výroby - predné tlmiče Golf 4 s mechmi Rubena, upravené uloženie a otoče, zadné tlmiče Felicia osadené taktiež mechmi Rubena, kompresor Viair 444c s 12l nádržou, kolesá BBS RM 7.5J ET3 R15, pneumatiky 165/45R15 Nankang
Karoséria: vyvarené lemy, predná stena, nové blatníky aj kufor, zafalcované predné aj zadné lemy, všetko vytmelené a ošetrené voskom, celolak v originálnej žltej farbe, všetky plasty lakovane do čiernej lesklej, zatmavené svetlá aj smerovky, na 5.dverách originálne krídlo 
Interiér: originál Harlekin, dorobené farebné pásy a koberčeky s farebným lemovaním podľa farieb interiéru,  ovládanie vzduchového podvozku a budíky zabudované v odkladacej priehradke v stredovom tuneli, tlaková nádoba a kompresor uložený na mieste rezervy, výbava - el.predné okná, klíma, palubný počítač, 2x airbag, posilňovač riadenia 

text: P.Kovács, foto: Ján Straka - Magpie