Profituning

Nissan 350Z Rocket Bunny

02. september 2020Publikoval P. Kovács

Každý to lajkuje, každému padá sánka keď to zahliadne, každý by to akože chcel, ale málokto nájde odvahu to zrealizovať v rámci vlastného projektu. Áno, bavíme sa o extrémnych kitoch Rocket Bunny. Medzi tých, čo majú guráž a vybrali sa kontroverznou cestou patrí aj Ján z Dunajskej Stredy, ktorý po rokoch vývoja svojho Zetka urobil radikálny krok a splnil si svoj sen. Jemu už nestačí slintanie nad fotkami z USA či Ázie, má to proste v garáži. To je ako so ženami - otáčame sa po babenkách v ultra mini šatoch s ultra maxi výstrihmi, veľkými kerkami a obrovskými silikónmi, ale málokto z nás by ich chcel mať doma v kuchyni...

Jondovi vyšlo aj načasovanie premiéry jeho show káry, aktuálne totiž fanúšikovia japonských mašín čakajú ohlásené predstavenie najnovšej generácie rady Z. Na našej malej scéne ale dozaista táto 350-ka výraznejšie rozvíri prach ako najnovší model automobilky a už mnohí určite čakajú prvé zrazy, kde sa táto matná, ramenatá brutalitka ukáže. V našich končinách sa veru podobné úpravy vidia veľmi zriedkavo a aj keď si určite táto konverzia nájde odporcov, kukať bude zaručene každý.

Pred tým, než sa k slovu dostane sám majiteľ pripomeňme, že tento Nissan bol už zaujímavý aj pred montážou widebody kitu a pod sivým kabátom je množstvo úprav a evolučných vylepšení. Tie sa dotkli 6-valcového atmosférického agregátu, tiež podvozku, interiéru aj hudby. Ján je totiž dosť  audiofil a ako vidíte v popise "trošičku" inklinuje k tlakom z veľkých woofrov. Hlavná jednotka, ktorou je "legendárny" Pioneer P88 RS2 je napojená špeciálnymi káblami na rôzne zložito vyzerajúce zariadenia, čoho výsledným efektom sú vibrácie schopné zbúrať starší dom :D. Uznajme - nameraný údaj 140dB veru nie je pre "zdravých" ľudí :D, ale my sa s takými radi kamarátime ;).

"Nissan vlastným 9 rokov a mal som rôzne setupy. Nie je to moje prvé auto a som už na scéne cca 12-13 rokov a stále ma to baví ako vidíte. Spočiatku som nechcel meniť samotné tvary auta, keďže už na tú dobu to malo nesmrteľný dizajn. Pred dvoma–troma rokmi prišiel ale Pandem - spoločnosť ktorá vymyslela Rocket Bunny s balíkom aj na moju 350-ku. Keď som ho uvidel, bola to už len otázka času a peňazí. Myslím, že sa mi podarilo niečo super a proste je to magnet na oko - nevidel som na Slovensku podobné Zetko. Na svoj jedinečný projekt som hrdý a rád by som fanúšikom tuningu odkázal, že netreba sa báť choďte do toho - režte, prerábajte svoje autá, vytvorte unikátne veci :). Konečne je auto hotové, stále je ale na čom pracovať, nikdy nie je koniec - čaká ma ešte menšia prestavba interiéru... Na záver by som sa chcel poďakovať za krásne priestory na fotenie rezortu X-Bionic Sphere.

Nissan 350Z, rok výroby 2003
Motor: Športové sanie vzduchu K&N, olejový chladič Japspeed , výfukový systém Japspeed od zvodov - koncovka 120mm
Podvozok: nastaviteľný športový podvozok XYZ, brzdy Brembo, kolesá Japan Racing JR30 Platinum Red - vpredu 9,5xR19, vzadu 11xR19, rozširovacie podložky VM Spacers - vpredu 3cm, vzadu 6cm
Exteriér: Rocket Bunny Bodykit (Individual) - prahy a zadný nárazník je vyrobený na mieru nie je súčasťou klasického kitu, nový matný lak Daytona Grey, lízatko, difúzor a spätné zrkadlá v matnej čiernej, strecha čierna lesklá, denné svietenie a hmlovky zapracované do bodykitu, čierne bočné smerovky
Interiér: prečalúnený volant, radiaca páka Nismo, športové pedále, interiér v čiernej koži
Audio: zástavba kufra s dvojitou podlahou komplet v koži, 1x monoblock Hertz HP1 (1200W RMS), 1x Hertz EP2X (2x220W RMS), subwoofer Hertz HX35 (35cm) 800W RMS, predné repro Hertz HX (výšky, stredobas + výhybka ) 2x200W RMS, rádio Pioneer P88 RS2, baterka Exide EP 450, komplet kabeláž až od baterky po kufor 35-50cm hrúbka, vytlmené dvere a kufor - Dynamat Extreme, max. nameraný tlak 140dB

text: Kovács, foto: Klaudia Rigáňová - Made Red