Profituning

Nissan GT-R50 Italdesign

02. jún 2020Publikoval M. Lábaj

Po dvoch rokoch odhaľovania konceptov a mnoho ostrých skíc je to tu. Dizajn populárneho Nissanu GT-R po trinástich rokoch prerobila talianska spoločnosť Italdesign zaoberajúca sa tvarom karosérií a GT-R-ku vyrobila kompletne nový vzhľad. Pôvodne chceli Japonci predstaviť výnimočný kúsok na veľkolepom autosalóne v Ženeve, avšak kvôli pandémii boli nútení využiť plán B.

Spoločné dielo Talianov a Japoncov sa volá Nissan GT-R50. A síce je karoséria úplne nová, GT-R50 stojí na základoch bežnej R35-ky, ktorá tu s nami je už od roku 2007. To teda znamená, že toto auto nie je žiadnym nástupcom športového Nissanu. Na ten si ešte budeme musieť počkať. Italdesign ale podarene zmenil známe okukané tvary športového kupé. Strecha bola znížená o 54 milimetrov a úplne prepracovali ako prednú tak zadnú časť auta. Celkom nový je predný nárazník, ktorý je v tomto prípade lakovaný do lesklej čiernej farby, a iné sú i svetlomety s LED technológiou. GT-R50 dostalo dozadu obrovský spojler a prerobený difúzor s dvoma koncovkami po stranách. Všetky zmeny na karosérií sú podčiarknuté na mieru vyrobenými 21-palcovými diskami kolies exkluzívne pre tento model.

Modernizované tvary však skrývajú známu, spoľahlivú techniku. GT-R50 poháňa twin-turbom preplňovaná V6 s objemom 3,8-litra. Pri tejto príležitosti sa však s motorom pohrala divízia Nismo, ktorá z neho dostala slušnú dávku výkonu - a to krásnych 710 koní (529 kW). Rovnako sa im podarilo i zvýšiť hodnotu krútiaceho momentu o 128 Nm, teda na úroveň 780 Nm. V Nissane mali pocit, že by väčší výkon sériová dvoj-spojková prevodovka znášala ťažšie, tak ju trochu zosilnili. Upgrade dostali aj brzdové komponenty od Bremba, o stabilitu auta sa zase starajú nastaviteľné tlmiče Bilstein.

Interiér zostal takmer rovnaký, akurát je v ňom viacej karbónu, kože a alcantary. Nissan GT-R50 bude vyrobený len v počte 50-tich exemplárov a každý podľa chuti svojho prvého majiteľa. Jedinečnosť je zachytená i v jeho cene, stojí totiž 990 000 €. Ak počítam správne, je to skoro desať krát viac než dáte za „obyčajné“ GT-R v základe.  

text: M.Lábaj, foto: Italdesign