Profituning 2021

Nová Alpine A110

03. december 2021Publikoval M. Lábaj

Už je to známe, že francúzska Alpine má v blízkej budúcnosti úplne prejsť na elektrický pohon. Spaľovacím motorom avšak ešte nie je koniec, zostáva im ešte pár rokov života. Model A110 sa predstavil v troch rôznych verziách s tromi odlišnými filozofiami. Poďme sa na to pozrieť.

Verzia A110 alebo „the originelle“. Základom všetkých modelov je benzínový 1,8-litrový preplňovaný štvorvalec vypožičaný od Renault Sportu z najnovšieho Meganu R.S. V tejto verzii je naladený na 252 koní (185 kW) a ponúka 320 Nm krútiaceho momentu v pásme 2000 až 4800 ot/min. Alpine využíva dvojitých trojuholníkových ramien na prednej i zadnej náprave. Pohotovostná hmotnosť dosahuje neuveriteľných 1102 kilogramov, ak pripočítame luxusnejšiu výbavu dostane sa najviac na 1140 kg. Váha je medzi nápravami rozložená v pomere 44:56 v prospech zadku. Základná A110 brzdí brzdovým systémom Brembo s priemerom kotúčov 296 milimetrov. Túto brzdovú sústavu rozpoznáte podľa čiernych strmeňov a 17-palcových kolies. Základné obutie sa spolieha na pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 205/45 vpredu a 235/45 vzadu. V štandardnom interiéri sú nastaviteľné kožené sedačky kategórie Sport.

Pre tých, ktorý by v Alpine trávili dlhšie kilometre je ušitá verzia A110 GT. Výkon motora je zvýšený na 300 koní (221 kW) a 340 Nm v rozmedzí 2400 až 6000 ot/min, jeho zvukový prejav bol okrášlený športovým výfukovým systémom. Táto verzia je o chlp ťažšia, teda základ váži 1119 kilogramov. Grand Tourisme brzdí výkonnejším Brembo systémom s kotúčmi veľkými 320 mm, čo zistíte podľa modrých strmeňov a 18“ diskov kolies Légende. V interiéri nájdeme komfortné sedačky čalúnené v čiernej alebo hnedej koži s modrým prešívaním. GT má jediná v štandardnej konfigurácií parkovacie senzory a zadnú kameru. Kúsok športového nádychu môže do kabíny priniesť Microfibre pack, ktorý obsahuje čalúnenie na volante, prístrojovej doske, stredovom paneli a stropnici z mikrovlákna.

Na samotnom vrchole je verzia A110 S, ktorá má rovnako naladený motor na 300 koní ako GT, nemá ale obmedzenú rýchlosť. Dokáže sa tak rozbehnúť až na 275 km/h. Vďaka športovo orientovanej výbave dosahuje rovnakú pohotovostnú hmotnosť ako základná A110 – 1,1 tony. A110 S má upravený podvozok, čo znamená silnejšie stabilizátory, o 50% tuhšie pružiny a adekvátne nastavené tlmiče. Celkovo je auto o 4 milimetre nižšie. Rovnako ako GT spomaľuje športovými brzdami Brembo s 320 mm kotúčmi, v tomto prípade sú však na prednej náprave kotúče z dvoch materiálov. Športovú Alpine rozlíšite oranžovými strmeňmi. Na 18“ diskoch GT Race sú štandardne obuté Pilot Sport 4-ky, za príplatok môže obúvať okruhovú gumu Pilot Sport Cup 2. Okrem príplatkového mikrovlákna v interiéri je pri tejto verzii dostupný aj exteriérový Aero Kit, ktorý obsahuje karbónové krídla na prednom nárazníku, zadný spojler a aerodynamické kryty podvozka. Základom kabíny sú športové sedačky Sabelt čalúnené kombináciou mikrovlákna a kože s prešívaním oranžovou niťou a nemôžu chýbať hliníkové pedále.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa udeje za 4,5 sekúnd resp. 4,2 s pri 300 koňových verziách. Motor spolupracuje výhradne so 7-stupňovou dvoj-spojkovou prevodovkou. Cena základnej A110 je takmer zhodná so štandardným Porsche Cayman. A110 začína na 59 500 €. Luxusná A110 GT stojí od 69 500 € a za športovú A110 S si Alpine pýta 71 500 €. Za Cayman S chcú Nemci 72 800 €.

text: M.Lábaj, foto: Alpine