Nové Géčko od Brabusu

10. marec 2019Publikoval M. Lábaj

Viete kam putoval úplne prvý vyrobený kus nového Mercedesu-Benz triedy G? No predsa do Bottropu, do dielní nemeckého úpravcu, taktiež známym pod názvom Brabus. Po tom však čo G63 napichali steroidmi, im ostávalo už len počkať na vhodnú chvíľu kedy ho mohli predstaviť verejnosti. Niet ani lepšou príležitosťou ako ho ukázať celému svetu na autosalóne v Ženeve.

Brabus výsledok svojej práce nazval Widestar 800. Pôvodná G63 dostala široký bodykit, ktorý ju rozširuje celkovo až o 10 cm. Tvár hranatého svalovca vylepšili agresívnym nárazníkom s obrovskými nasávacími otvormi vzduchu pre motor ako aj brzdy a nezvyčajnou vypuklinou na kapote - tá je z uhlíkových vlákien. Vďaka nej všetci vedia, že sa nejedná o obyčajné Géčko. Vzadu Brabus dostal hrubý ochranný plech podvozku, však viete, keby dačo... a tiež kryt náhradného kolesa na dverách s karbónovým povrchom. Nepovšimnuté neostalo ani nové krídlo na streche, aj keď ho zo zeme uvidí celé málokto. Na strechu takisto namontovali dvojicu prídavných LED svetiel. Sú síce nenápadné, ale zato v noci veľmi účinné.

Pod širokými blatníkmi doktori našli miesto pre veľké 23" kolesá. Skvelá správa pre pohodlných vodičov je, že aj menšie 22" a 20" disky ostali v cenníku. Steroidy zasiahli i vnútorné orgány Brabusu. Známa 4,0-litrová V8 preplňovaná twin-turbom nadobudla silu ďalších 212 koní a 150 Nm. Vo výsledku to znamená celkový výkon 789 koní (580 kW) a rovných 1000 Nm na všetkých kolesách. Šprint z nuly na 100 km/h sa udeje za neuveriteľných 4,1 sekundy čo je na takéto ťažké auto dosť svižné. Maximálna rýchlosť je kvôli aerodynamike (a tiež hmotnosti) elektronicky obmedzená na 240 km/h. Kto vie koľko by dokázal bežať bez obmedzenia.

text: M.Lábaj, foto: Brabus