Profituning

Nové Porsche 911 Turbo S

23. marec 2020Publikoval M. Lábaj

Porsche 911 Turbo. Po prečítaní týchto slov asi každému milovníkovi benzínu prebehne jemný mráz po chrbte. Sila plochého 6-valca umocnená o poriadneho slimáka, a nie jedného. Lenže, nestratilo slovo Turbo svoj význam? Dnes už je preplňovaný takmer každý motor, či veľký či malý. Turbodúchadlo majú všetky nové autá, kým v minulosti sa týmto označením mohlo pýšiť len pár modelov. No vedzte, že v Porsche dobre vedia, čo týchto päť písmen znamená.

Nové Turbo S si ponechalo klasickú koncepciu pohonu. Žiadne baterky, žiaden hybrid, iba benzín, objem a to turbo. Medzi zadnými kolesami je uložený plochý šesťvalec s objemom 3,8 litrov, a po stranách sú osadené dva turbodúchadlá s variabilnou geometriou lopatiek. Oproti predošlej generácií Porsche hovorí o výkonovom náraste 60 koní a vyšším krútiacim momentom o 50 Nm. Výsledné čísla na papieri teda sú 640 koní (477 kW) a 800 Nm. Motor spolupracuje s dlhoročnou partnerkou, 8-stupňovou dvoj-spojkovou prevodovkou PDK a pohonom všetkých kolies. 992-ka Coupe vystrelí z nuly na 96 km/h za 2,6 sekúnd! Kabriolet je len o desatinu pomalší. Porsche dokonca zmeralo i čas na štvrť míle, s pevným štartom stopky ukážu čas 10,5 sekundy. Najvyššia rýchlosť na akú sa 911 Turbo S dokáže rozbehnúť je 330 km/h.

Po výkonových vylepšeniach sa Porsche pustilo do podvozku a karosérie. Auto celkovo rozšírili, ako karosériu, tak rozchod kolies, pre dosiahnutie lepšej stability. Stabilite vo vyšších rýchlostiach pomáha aj prepracovaná aerodynamika. 911 dostala do predného nárazníka adaptívne klapky chladenia, vzadu zase väčší spojler. Prvýkrát boli použité disky s rôznymi rozmermi medzi predkom a zadkom. Na prednej náprave sú obuté 20-palcové disky s pneumatikami 255/35, no zadná náprava obúva až 21-palcové kolesá s gumami 315/30. Všetky štyri kolesá však využívajú uchytenie centrálnou maticou.

K dispozícií sú i príplatkové pakety, ktoré doteraz Porsche pri modeloch 911 Turbo neponúkalo. A to napríklad je aktívny podvozok PASM Sport, ktorý ešte zníži auto o 10 milimetrov a športový výfukový systém s nastaviteľnými klapkami v potrubí pre tichý ranný odjazd do práce alebo okruhové zrelaxovanie. Ďalšie pakety sú už známe, dynamická kontrola stability, natáčanie zadnej nápravy a balík karbón-keramických bŕzd. Aj keď 911 Turbo S ich už má v základe dosť výkonné, predné strmene majú po 10 piestikov, stláčajú totiž kotúč s priemerom 420 mm.

Interiér je naplnený luxusom. Kombinuje kožené čalúnenie s karbónovými doplnkami a akcentami vo farbe Light Silver. Štandardné sedačky sú nastaviteľné v 18-tich smeroch a vzormi prešívania odkazujú na prvú 911 Turbo generácie 930. To, že sedíte v Turbe S pripomínajú nápisy na prístrojovom paneli. Centrálny displej systému PCM má 10,9-palcov. V základe je tu aj volant GT Sport, balík Sport Chrono s novou aplikáciou pre okruhové dni a kvalitná zvuková sústava od spoločnosti BOSE. Za Porsche 911 Turbo S v karosérií kupé zaplatíte v Nemecku 216 500 €. Kabriolet je o štipku drahší, jeho cenovka štartuje na sume 223 000 €. My sme radi, že Turbo ostalo Turbom. Toto označenie má stále čo povedať.

text: M.Lábaj, foto: Porsche