Profituning 2021_2

Novinky pre škorpióny na sezónu 2022

19. marec 2022Publikoval P. Kovács

Síce koncern Stellantis vsádza všetko na „zelenú“ a svoju budúcnosť vidí v elektrike, v prípade značky Abarth sa našťastie nič nemení. Vysokovýkonné preplňované štvorvalcové motory stále nahlas spievajú v modeloch 595 a 695, ktoré ponúkajú pre rok 2022 aktualizované úrovne výbavy Turismo a Competizione. Milovníci škorpiónov sa môžu tešiť na viac hluku, luxusnejšie materiály a dáka tá voľba navyše pribudne aj v prípade prevodovky.

Základom je Abarth 595 s výkonom 165 koní, poháňaný preplňovaným štvorvalcom 1,4 s možnosťou výberu štýlového 595 Turismo alebo výkonovo orientovaného F595. Turismo sa ponúka vo formáte hatchback alebo kabriolet, jazdí na 17-palcových kolesách a športových saténových chrómových krytoch spätných zrkadiel, špeciálnym volantom, sivou palubnou doskou a koženými sedadlami v čiernej alebo hnedej farbe. Funkcie ako aická klimatizácia a navigácia sú štandardom a na výber je manuálna alebo päťstupňová aická prevodovka.

Verzia F595 nepridáva síce výkon, ale pridáva hluk. Aktívny výfukový systém Record Monza Sovrapposto so štyrmi vertikálne umiestnenými koncovkami je ovládaný vodičom a ponúka tichý alebo hlasný chod stlačením tlačidla. F-ko reže zatáčky tiež na 17-palcových diskoch, ale má vylepšené odpruženie pre dynamické zaobchádzanie na okruhoch.

Špičkou je model 695 poháňaný rovnakým agregátom pri navýšenom výkone 180 k (134 kW), vďaka čomu zvláda šprint 0-100 km/h za 6,7 sekundy oproti 7,3 v prípade 595. K dispozícii je výbava Turismo pre hatchback aj kabriolet, čím sa do štandardného koženého interiéru vnáša obľúbená Alcantara.

Najväčšou chuťovkou je Abarth 695 Competizione, ktorý pridáva do mixu aktívny výfukový systém. Vo vnútri sú kožené sedadlá vymenené za látkové pretekárske sedadlá Sabelt s karbónovou škrupinou a červeným prešívaním. Výkon sa nemení, ale kupujúci sa môžu rozhodnúť pre sekvenčnú prevodovku s radením pádlami. Táto opcia si však žiaľ vyžaduje vyradenie štandardného mechanického samosvorného diferenciálu.

text: P.Kovács, foto: Abarth