Omladený otec Skyline-ov

12. apríl 2018Publikoval M. Lábaj

Určite každý z vás pozná prvý Nissan Skyline GT-R. To dvojdverové kupé so štyrmi okrúhlymi svetlometmi z roku 1969, otca Godzili, s kričiacim šesťvalcovým 2-litrom. Hodnota tohto auta sa vyšplhala na príliš veľkú cifru, ak by ste si ho chceli zaobstarať dnes. Kúpiť prvé GT-Rko znamená predať svoje auto, dom, manželku, i deti a zobrať si od banky pôžičku na 30 rokov. Chlapci z RS Start ale hovoria, že existuje aj iná možnosť, ako šoférovať Hakosuku bez strachu, že nebudete mať z čoho zaplatiť svoju večeru.

Hlavnú úlohu stále zastáva pôžitok z jazdy, ku ktorému znamenite patrí aj správny zvukový prejav motora. A ten môže produkovať jedine dosť slušná porcia koní pod kapotou. RB26-ka by ale toto auto doslova a do písmena zabila. V RS Start tak zvolili inú cestu, menej drastickú, ku skvelému zážitku zo šoférovania Skyline-u. Zobrali L28 blok a posadili na neho hlavu OS Giken TB24 B1.

Nahradiť pôvodnú S20-ku nebolo veľmi lacné, lenže toto riešenie je omnoho priateľskejšie k vašej peňaženke, než kúpa originálneho GT-Rka. Výhodou je, že môžete buď spodok motora nechať v "sérií" alebo hodiť dnu kované vnútornosti. Potom je tu otázka prípravy horľavej zmesi, karburátory alebo vstrekovanie?

Klasické auto, takže karburátor. Benzín sa zmiešava so vzduchom v troch karburátoroch značky Solex o priemere 50 mm. Motorový priestor dopĺňajú ručne vyrobené 6-1 športové výfukové zvody, všetky s rovnakou dĺžkou. Z rovnice tak vychádza blesková odozva motoru a dostatok výkonu k vlastnému vydeseniu, vždy keď sa rozhodnete oprieť o pedál napravo.

Záleží na detailoch? Motorový priestor bol zahladený, skryli sa všetky káble, predné blatníky sú vyrobené z uhlíkových vlákien. Na auto nasadali disky RS Wanatabe z vlastnej dielne. Za nimi vykúkajú kompaktné 4-piestikové strmene od Bremba, ktoré sa zakusujú do vŕtaného kotúča. Moderné tlmiče od Öhlins na každom kolese zabezpečujú kvalitné zvezenie, navyše s 0 stupňovými odklonmi. V interiéri nájdete závodné Recaro RS-GS sedačky so 4-bodovými pásmi. Vodič udáva smer klasickým volantom Nardi, pri čom mu dopomáha elektrický posilňovač.

text: M.Lábaj, foto: speedhunters.com