Profituning

Passat CC Evo 1: Aj toľko stačí...

09. september 2020Publikoval P. Kovács

Martina z Banskej Bystrice pozná slovenská scéna vďaka jeho parádnemu, k zemi položenému, čiernemu Golfu štvrtej generácie, ktorý sa ligotal na nie jednom zraze v minulých rokoch. Život je však zmena a tá v jeho prípade priniesla na sezónu 2020 do garáže novinku v podobe väčšieho koncernového súrodenca. Výber padol na Passat CC z roku 2010, čo určite schvaľujeme, totiž ak nás pamäť neklame, je to prvý upravený kus tohto kupé sedanu strednej triedy u nás. Dramatické zmeny sa zatiaľ neudiali, ale už aj to "málo" stačí pri rozumnom postoji k tuningu a voľbe vhodného základu na bodovanie na zrazoch a na recenziu na našej stránke.

Mnohí účastníci stylingových súťaží nepochopia veľmi dôležitý fakt. Nejde len o kvantitu a mieru vizuálnej či funkčnej zmeny, ale veru ide aj o celkový dojem. Auto musí tak ako je, už pri prvom pohľade zaujať i bez toho, aby človek začal študovať obsiahly zoznam zásahov. To je presne prípad Maťovho "cécéčka". Dobrá farba, pekné kolesá jemne maskujúce veľké a ušľachtilé brzdy a výborný postoj. Pod kapotou vrčí dieslový dvojliter o sile 125kW, ktorého kryty sú nalakované do čierno-hnedej kombinácie.

Aby sme to rozmenili na drobné, Passat roluje na diskoch značky Keskin v rozmere 9Jx19 s papučkami 215/35 a o ich napasovanie pod blatníky sa stará vzduchový podvozok značky Airlift. Ten je ovládaný riadiacou jednotkou Airlift performance cez zástavbu v kufri s dvoma kompresormi a jednou 10-litrovou nádržou. Ako som spomenul, namontované sú výkonné brzdy - vpredu 6-piesty z Porsche Cayenne na 350mm kotúčoch Mercedes ML, vzadu Zimmermann priemeru 288mm. Doplňme, že sa vymenili aj predné otoče na nové z Octavie II. Interiér je v hnedej koži a dopĺňa ho volant aj pedále R-line. Máme informácie, že s autom má majiteľ ďalšie plány, takže budeme zvedaví a prajeme neutíchajúci entiziazmus ;).

text: P.Kovács, foto: TAG Photo