Peklo na zemi...

06. marec 2013Publikoval P. Kovács

Nissan Skyline GT-R33. Hlavný hrdina snov tisícov fanúšikov výkonných automobilov po celom svete. V našich krajoch sa stretnúť s týmto japonským snom je veľmi ojedinelé, preto sme sa vlani doslova vrhli na možnosť napísať o tejto Erovej bielej beštii.

Prvý krát sme sa konfrontovali s týmto Skyline-om vlani v auguste na poslednom kole šprintérskeho šampionátu vo Svidníku. Vozidlo pútalo pozornosť už samotnou svojou prítomnosťou a zvukovým prejavom, no absolvované merané jazdy nekorešpondovali s deklarovanou náložou pod kapotou. Agregát sa pri štartoch aj po aktivácii elektronického asistenta rozjazdu dusil, rôznymi nastaveniami sa chalani snažili dosiahnuť lepšie výsledky no niečo neklapalo. To ani napriek tomu, že konfigurácia, ktorú vidíte nižšie už bola zabudovaná, avšak chýbalo správne doladenie. Potenciál očividne bol, po nafúknutí turbíny sa agresívna R33-ka aj vo vyšších prevodových stupňoch akoby chcela odpútať od asfaltu a vzlietnuť, bolo treba preto už len zveriť softvér do rúk odborníkom.

Skyline

Na túto úlohu sa podujala firma Profituning a výsledok vyjadrený v číslach hovorí sám za seba. Okrem správneho nastavenia chodu motora sa podarilo korigovaný výkon posunúť na hodnotu 810 konských síl! Tento údaj v spojitosti s pohonom štyroch kolies a programovateľnou RJ s funkciou launch control dodáva tomuto masakru predispozíciu dosahovať bedňové umiestnenia v šprintérskej sezóne 2013 a veru pokoriť nové modeli Gt-R, či turbové 911-ky...

Video: Kozmické zvuky na brzde...

Video: Odpich...

Nissan Skyline GT-R33

rok výroby: 1996

Motor:

radový, preplňovaný 6-valec RB26DETT, objem 2,7-litra, turbo T88 – 38 GK (max 2,2 baru), 87mm kované piesty HKS, kované ojnice Corillo, olejová pumpa JUN, kevlarové rozvody, externý westgate Trust, vačky TOMEI 290/280, upravená hlava motora na max 1300 PS od Zenitani, riadiaca jednotka HKS F Con PRO, 1000cc vstreky, palivová rampa TOMEI, 3x čerpadlá Bosch, palivový regulátor Nismo, Mishimoto medzichladič, Nismo intercooler, Trust výfukový systém vrátane zvodov - priemer 100mm

výkon nameraný na valcovej brzde: 787 koní pri 9055 ot./min, max.krútiaci moment: 685 Nm pri 6945 ot./min.

Pohon:

pohon všetkých kolies, 5-stupňový manuál, trojplatňová spojka OS Giken, launch controll

Podvozok:

keramické dvojdielne brzdy K Sport s ôsmymi piestikmi vpredu a kotúčmi 355mm, kompletne nastaviteľný podvozok JIC, predná a zadná tlmičová rozpera, limitovaná edícia kolies NISMO LM G00 GT vo veľkosti 18 palcov so šírkou 10,5J, pneumatiky TOYO R888

Karoséria:

kompletný bodykit DO Luck (predný, zadný nárazník, prahy), karbónová kapota, karbónové spätné zrkadlá, karbónové zadné krídlo

Interiér:

predné a zadné športové sedačky BRIDE čalúnené do červeno čiernej kože vrátane tapacírov, hlavné budíky Nismo, prídavné budíky GReddy, kompletná ochranná klietka v červenej farbe, volant MOMO

 

foto: Milan Dzadík

Profituning