Profituning

Poliaci vypustili démona

04. november 2020Publikoval P. Kovács

Volá sa Charon a podľa gréckej mytológie bol pomocníkom Hadesa - Boha podsvetia. Jeho úlohou bolo prevážať mŕtvych z jednej strany rieky na druhú. Táto temná postava je teraz stelesnená najnovším počinom poľskej tuningovej spoločnosti auto-Dynamics, ktorá si do parády vzala už továrensky brutálny sedan Mercedes-Benz C63 S AMG. Výsledok je naozaj hodní pomenovania a poukazuje na skutočnosť, že za extrémnymi a zároveň kvalitnými úpravami už netreba cestovať do ďalekých krajín...

Metamorfóza začala výmenou továrenských turbodúchadiel za mechanicky upravený variant - teplá aj studená strana oboch kompresorov. Súprava pochádza od nemeckého lídra v oblasti modernizácie turbodúchadiel - The Turbo Engineers . Aby sa maximalizovala priepustnosť výfukových plynov boli nainštalované športové potrubia spoločnosti Supersprint , ktoré sa navyše vybavili dodatočnou tepelnou izoláciou. Celý športový výfukový systém dotvára systém cat-back rakúskeho výrobcu Remus, samozrejme s implementovanými ventilmi - škrtiacimi klapkami, ktoré umožňujú pomocou diaľkového ovládania zvoliť režim hlasitosti výfukového systému. Ďalšou etapou bola inštalácia profesionálneho, športového systému nasávania z uhlíkových vlákien od renomovaného britského výrobcu Eventuri, ktorý nahrádza papierové vzduchové filtre a maximalizuje dávku prúdenia studeného vzduchu k turbodúchadlám, čo sa prejaví zvýšením výkonu a krútiaceho momentu a tiež zlepšuje zvuk nasávaného vzduchu.

Vzduchové komory a ďalšie prvky sacieho systému sú vyrobené z najkvalitnejších karbonizovaných vlákien. Tento materiál dokonale izoluje teplo generované motorom od vzduchových filtrov. Sprievodnou a doplnkovou mechanickou úpravou je navyše systém adaptérov na atmosférický odvzdušňovací ventil ASV / BOV americkej spoločnosti Weistec. Účinky zásahov merané na dynamometri sú po profesionálnom individuálnom vyladení ECU 855 konských síl a 972 Nm, čo znamená nárast oproti sérii + 345k a + 272Nm! Línia krútiaceho momentu bola špeciálne vymodelovaná - z dôvodu pohonu RWD sa obmedzil krútiaci moment v dolnej časti otáčok a zdôraznil v tej hornej, kedy už vozidlo dosahuje svoju plnú trakčnú kapacitu.

 

Charon dostal aj široké spektrum mechanických ochrán, vďaka ktorým bude zaručená dlhodobá, dynamická prevádzka. 7-stupňový a AMG SPEEDSHIFT MCT má hliníkovú pasívne chladenú výkonnú olejovú vaňu so zvýšenou kapacitou Weistec. Radikálne sa zvýšila i účinnosť chladiaceho systému - neefektívne sériové výmenníky tepla sa nahradili účinnejšími s väčšími jadrami dodatočne vybavenými uhlíkovými vstrekovačmi vzduchu. Oba chladiče pochádzajú od bezkonkurenčného nemeckého výrobcu Wagner Tuning . V záujme maximalizácie vlastností a parametrov nového balíka a efektívnejšej ochrany aickej prevodovky bol použitý olej Millers - Millermatic ATF MB, v spojení so sadou nových OEM AMG dielov a filtrov poskytovaných výrobcom na vykonanie tohto postupu v prevodovke. Srdce Charona dostalo tiež kompletný profesionálny olejový servis s použitím dôveryhodných olejov Millers , ktoré výrazne prekračujú normy stanovené štuttgartskou továrňou.

Napriek keramickému brzdovému systému namontovanému vo výrobe sa aj táto časť musela posunúť - gumené, brzdové hadice sa vymenili za športový variant - oceľové pletené od osvedčeného partnera - nemeckej spoločnosti Fischer Hydraulik / Stahlflex. Celý brzdový systém bol vybavený vysoko výkonnou kvapalinou s extrémne vysokým bodom varu a vynikajúcim hygroskopickým odporom - Performance Brake Fluid opäť od spol.Millers.

Funkčný vývoj dizajnu sa zahájil inštaláciou progresívnych, športových pružín nemeckej spoločnosti Eibach, čo viedlo k výraznému zníženiu ťažiska vozidla, čo sa prejavilo v radikálnom zlepšení „pocitu“ z riadenia AMG. Továrenské, nudné ráfiky ustúpili charakteristickým diskom od nemeckého kultového výrobcu BBS. Model CI-R v priemere 20" a šírke 9" vpredu a 10" pre zadnú nápravu, dostal povrchovú úprava v saténovo čiernej farbe. Presne vypočítané ET umožnilo umiestniť novú sadu kolies do podbehov a tak dokonale vyrovnať ich líniu s líniou blatníkov. Ráfiky sú vybavené súpravou vysoko výkonných športových pneumatík od francúzskej spoločnosti Michelin Pilot Sport 4S - 255/30R20 vpredu a 275/30R20 vzadu. Na záver bol Charon sfinišovaný v brilantne modrej metalickej farbe, pokrytej matnou ochrannou fóliou od lídra v oblasti dizajnu a výroby fólií PPF - Magnus Pro.

text: P.Kovács, foto: auto-Dynamics.pl