Porsche 356 RSR od Emory Motorsports

13. jún 2019Publikoval M. Lábaj

Z garáže americkej firmy Emory Motorsports, ktorá sa zaoberá úpravami starších ročníkov nemeckých športiakov Porsche, teda poväčšine modelu 356, prednedávnom vyšiel skutočne zaujímavý automobilový kúsok. Ich tím totiž skrížili dva modely nemeckej výroby. Prvý z roku 1960 – 356B T5 a druhý presne o 30 rokov mladšiu 911 generáciu 964 C2.

Výsledok tohto genetického kríženia nazvali 356 RSR a je to nemecký hot rod s hrozivým výrazom a uleteným výkonom. Takmer celá karoséria Porsche je vyrobená a tvarovaná ručne, od predných panelov, cez jedno-dielnu kapotu až k zadnému krytu motoru. Všetky vymenované diely sú navyše z hliníka. Niekde pod zadnými rozšírenými blatníkmi sa ukrýva veľký intercooler. 356-ka prešla tiež odľahčovacou kúrou, čo prezrádzajú aj bočné okná z plexiskla.

Najťažšou úlohou bolo však spojenie oboch šasi, pretože bolo potrebné karosériu staršieho modelu natiahnuť o 85 milimetrov aby sadla na podvozok z 964-ky. Z novšieho modelu preložili zase riadenie, ktoré je bez posilňovača, brzdy a držiaky motora, aby medzi zadné kolesá mohol ísť ten správny vzduchom chladený štvorvalec. Keď už sme pri tom motore, môžem vám o ňom prezradiť viac pretože je to skutočný poklad. Plochý štvorvalec má objem 2,4-litra a jeho spaľovacie priestory pomáha napĺňať poriadna dvojica turbodúchadiel. To čo vedie od turbín sa ale výfukom nazvať nedá :D. Výkon akým disponuje tento motor je na hodnote nebojácnych 393 koní. Na zadné kolesá putuje toto stádo cez 5-stupňový manuál. I keď sa možno nezdá, či tých koní je skutočne dostatok, verte, pri jazde nechýba ani jeden ďalší. Porsche 356 RSR totiž váži iba 884 kilogramov.

Tento výtvor je ukážkou toho, čo všetko dokáže tím plný pravého entuziazmu k štvorkolesovým stvoreniam. Aj keď určite zažili mnoho krízových situácií, stavba 356 RSR trvala štyri roky. Výsledok je ale viac než len obdivuhodný.

text: M.Lábaj, foto: Emory Motorsports