Profituning 2021_2

Porsche 911 EJ25

06. december 2022Publikoval M. Lábaj

Upraviť klasiku ako Porsche 911 z roku 1976 chce dosť veľa odvahy a hlavne zaujímavú myšlienku. Austin Barnett sa k svojmu prvému Porsche dostal celkom náhodou. Jeho kamarát predával 911 na nápravách avšak bez motora. Myšlienka sa zrodila takmer okamžite, pôvodný plochý šesťvalec nahradí 2,5-litrový boxer od Subaru.

Idolom Austinovej úpravy bola legendárna Blackbird 911 zakladateľa japonského klubu Mid Night Club. Prvým problémom však bolo zohnať nárazníky od TBK, pretože spoločnosť neposielala balíky na neznámu adresu niekde v Spojených štátoch. Donášku vyriešil Austinov priateľ, ktorý býval v Japonsku. Bodykit vyzdvihol a poslal do USA. Následne sa vyrobili prahy a blatníky na mieru, ktoré sedeli s novými nárazníkmi. Porsche sa potom už len nalakovalo do odtieňa Midnight Purple III a doladili detaily. Zadné svetlá sú takisto vyrobené na zákazku na CNC a dodávajú Porsche unikátny vzhľad z každého uhla. Kryt motora je ozdobený obrovským krídlom RSR 3.8 z uhlíkových vlákien.

911 obúva 18-palcové kolesá Work M1 so šírkou 11“ na zadnej náprave a 9“ vpredu. Nakoľko bola v rámci výstavy SEMA 2022 vystavená v hale Toyo Tires, na diskoch boli obuté semislicky Proxes R888R. Okrem špičkových kolies sa v blatníku nachádzajú tiež centrálne tlmiče od Elephant Racing a veľké brzdy značky Brembo.

Interiér je v originálnych tvaroch akurát s novými materiálmi. Športové sedačky rady Recaro Classic zachovávajú pôvodný vzhľad kabíny rovnako ako výplne dverí. Všetko je prešité fialovou niťou. Interiér však skrýva aj moderné technológie ako napríklad Apple CarPlay. Vďaka jednotke Porsche Classic Communication Radio nič neruší štýlovú prístrojovú dosku nejakou diskotékou ale zato modernou technikou.

A čo teda poháňa zadnú nápravu? Austin je členom Subaru komunity už veľmi dlho, spomeňme si na jeho Imprezu s motorom RB26DETT. Do útrob Porsche 911 napasoval preplňovanú dva a polku boxer známy pod označením EJ25. Šesť valcov síce nahradili štyri, lenže štyri s jedným obrovským turbom Garrett G30-660. Blok pre EJ25 poskytla firma IAG Performance. Nádhernú prácu predviedli vo Vibrant Performance na titánovom potrubí, ktoré vedie vzduch z turba do intercooleru a späť do motora.

O riadenie sa stará Link ECU s káblovým zväzkom iWire. Pod prednou kapotou v batožinovom priestore sa nachádza palivová nádrž Radium a veľké vedenie vzduchu ku chladičom z uhlíkových vlákien. Výkon spracováva 5-stupňová prevodovka z WRX s ozubenými kolesami od PPG. Aj keď tu zopár Porsche 911 s motorom EJ už existuje, Austin potiahol svoje dielo na novú úroveň.

text: M.Lábaj, foto: Mark Riccioni - speedhunters.com