Profituning 2023

Porsche ukázal nový Taycan

19. február 2024Publikoval P. Kovács

Keď sa Porsche pustí do faceliftu, nejde o hromadu vizuálnych zmien, ale hlavne o funkčné vylepšenia. A tak je to aj s Taycanom 2025, či v bežnej verzii alebo rodinnejšom prevedení Cross Turismo. Na prvý pohľad málo omladený model, ukrýva dôkladne prepracovaný elektrický sedan. Začnime zhurta. Vrchol s nápisom Taycan Turbo S dosahuje výkon 938 konských síl oproti 750 v predchádzajúcom modeli, vďaka čomu sa bavíme  najvýkonnejšom sériovom Porsche, ktorý prekonal aj legendárny hybrid 918 Spyder s jeho 887 koníkmi. Výsledkom tejto obrovskej sily je šprint na stovku za 2,4 sekundy.

Elektromotory pri zachovaní svojich rozmerov majú revidované vnútorné časti pre väčší výkon a navyše nižšiu váhu, pri čom základom bude zadokolka o sile 483 koní. Prepracovali sa aj súpravy batérií, ktoré sú po novom ľahšie a v prípade balíka Performance Battery Plus vzrástla ich kapacita z 93,4 kWh na 105 kWh. Porsche tiež zvýšilo schopnosť Taycanu rekuperovať energiu. Tam, kde staré modely s pohonom všetkých kolies dokázali regenerovať max. 290 kW, nový dokáže až 400 kW. Nové kolesá a letné pneumatiky s optimalizovaným dojazdom tiež pomáhajú zvyšovať vzdialenosť na jedno nabitie. Tomuto sekunduje i prepracovaná aerodynamika, tepelný manažment – vrátane nového tepelného čerpadla a nového pulzného meniča.

Zvýšila sa aj rýchlosť nabíjania. Predtým mohol Taycan v ideálnych podmienkach nabíjať až 270 kW, čo sa navýšilo na 320 kW a Porsche uvádza iba 18 minút na nabitie z 10 na 80 percent. Facelift sa týka samozrejme aj zmien na podvozku a kozmetických úprav na predných HD matrix svetlách, tie zadné dostali ostrejšie hrany, jemne sa pozmenil tvar oboch nárazníkov, vylepšil sa aj informačný systém a všetky verzie budú vybavené adaptívnym vzduchovým odpružením a v prípade modelov s pohonom 4x4 sofistikovaným systémom Porsche Active Ride.

text: P.Kovács, foto: Porsche