POWER FEST Trenčín - šprinty

29. august 2019Publikoval P. Kovács

Každý kto pozná závody Power fest vedel, že aj tohtoročné trenčianske finále bude veľmi nabúchané. Vynikajúca betónová dráha, posledné kolo seriálu, honba o tituly majstrov jednotlivých triedach boli atribútmi motoristického ohňostroja, ale že to budú až také bomby, to asi málokto čakal. Do pretekov na 402m zaradených do slovenského aj českého šampionátu sa zapísalo 133 pretekárov z piatich krajín a kto doteraz disciplínu drag racing na vlastnej koži nezažil, určite sa presvedčil o fakte, že veru ide o najextrémnejšiu koncentráciu konských síl.

24.augusta sa do bojov o trofeje zapojili borci na mašinách, aké sa len tak nevidia. Vidieť a počuť 1000-koňové BMW M3, oturbené motorky, Opel Corsu s preplňovaným 3-litrom o sile 700 koní, 800-koňový Golf v ostrej konfrontácii s Ferrari 488GTB, nitrom dopovanými TDI-čkami či preplňovaným 727hp Mustangom Roush je zážitkom pre každého petrolheada. Absolútne najlepší čas v kategórii áut zajazdil český pretekár Jiří Pergl. Štvrťmíľu s pevným štartom dal na Nissane GTR AMS Alpha s výkonom vyše 1300 konských síl za 9,177 sekundy pri rýchlosti 254km/h. Kvôli poruche spojky sa ale vo finálových vyraďovačkách nedobojoval k prvenstvu a tak si najprestížnejší pohár absolútneho víťaza po superfinálových jazdách ôsmich najrýchlejších vybojoval domáci pretekár Tomáš Polonec na drag špeciáli Fiat 127 turbo. Trofej absolútne najrýchlejšieho spomedzi motocyklistov bral Peter Herc na nitrom preplňovanej Suzuki GSX-R 1000, ktorý pokoril trať v čase 8,492s s cieľovou rýchlosťou 273km/h!

Popri celodennom burácaní pekelných strojov na pristávacej dráhe sa dial program aj v statickej zóne (viac v nasled.reportáži). Pod hlavičkou stylingového seriálu Show & Shine Slovakia sa konal zraz upravených a zriedkavých áut, kde sa na plachte predstavili viaceré krásne kúsky, tím Audio Cup Slovakia meral decibely zvukových aparatúr aj výfukov a tradičnou čerešničkou na torte bol zraz amerických áut. Pastvou pre oči boli viaceré staré aj nové zámorské kúsky, spomedzi ktorých sa viaceré aj dynamicky predviedli počas exhibičných šprintov.

Výsledky šprintov na 402m - víťazi kategórií:
Autá trieda PROFI:
P1: Dawid Lamik (Opel Corsa 3.0 turbo) PL
P2: Tomáš Polonec (Fiat 127 RWD turbo) SK
P3: Erik Frgal (BMW E36 turbo) SK
P4: Rado Nemček (Smart Kawasaki) SK
P5: Hegyi Béla (VW Golf TDi) HU

Autá trieda STREET:
S0: Tomáš Drexler (Š. Favorit) ČR
S1: Gabriel Diškant (Honda Civic) SK
S2: Stanislav Šimiček (Hyundai Genesis) ČR
S3: Rudolf Nowák (Fiat Coupe) ČR
S4: Martin Krajči (Audi S6) SK
S5: Ján Banas (Nissan GTR) SK
S6: Tomáš Lupták (Seat Leon TDi 4x4) SK
S7: Nikola Kalinová (Audi S7) ČR

Autá Superfinal: 1. Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo) SK, 2. Dawid Lamik (Opel Corsa turbo) PL, 3.Jiří Pergl (Nissan GTR) ČR

MOTOCYKLE:
M1: Petr Novák (Yamaha R6) ČR
M2: Ondrej Cerovský (GSX-R 750) SK
M3: Radovan Mačai (Yamaha R1) SK
M4: Štefan Szabó (Kawasaki ZX14R) SK
M5: Peter Seebacher (BMW S1000 RR) AUT

komplet výsledky: www.zrychlenie.sk

Poliak Dawid Lamik so 700-koňovou Corsou pokoril štvrťmíľu za 10,621 sekundy!

Cieľ Tomáša Polonca do sezóny 2020 je prekonať magickú hranicu 10-tich sekúnd! Držíme silno palce!

Zdenek Slováček - Golf 4x4 VR6 turbo: 11,094@203km/h

Ferrari 488 GTB s Adriánom Sujom za volantom zdolalo dráhu v čase 10,888 sekundy.

Elžbieta Szczyrbowska - dáma z Poľska, ktorá má odvahu dať podlahu v tomto BMW E46 turbo o výkone 900 koní a zajazdiť čas 10,577!

V rámci exhibičných jázd sa na trati predviedli tie pravé americké muscle cars...

Zsolt Jóba na "pošteklenom" GTR sa stal časom 10,089 najrýchlejším domácim pretekárom na štyroch kolesách.

Jiří Pergl na 1300hp AMS Alpha sa stal časom 9,177s kráľom pretekov.

Najlepší čas Tomasza Droždža na 1000HP M3-ke turbo činil famóznych 10,197s!

Majstrom triedy P3 sa stal Martin Prokop na Z3-ke turbo.

Poživenec (Hayabusa turbo) vs. Herc (GSX-R nitro): Jeden z najočakávanejších duelov dňa, ktorý rozhodol o titule majstra kategórie motocyklových drag špeciálov v prospech Petra Herca.

Unikátnu placku Georgina GTR postavenú na báze Škodovky 100 doniesol George Negru.

Duel rivalov v triede streetových dízlov do 2250ccm: Hudeček vs. Lupták

Hegyi Béla a jeho 11,7-sekundový Golf ;)

Krásny burnout v podaní Erika Frgala.

Druhé miesto v S3-ke si vybojoval Sven Vitáloš na Toyote MR2 turbo.

V extrémne nabitej triede S4 sa po finálových vyraďovačkách na najvyššiu bedňu postavil Martin Krajči, jazdiaci na brutálne rýchlej S6-ke.

Mustang so správnym obutím na drag racing

Ruda Nowáka a jeho vyše 600-koňovú beštiu ťažko niekto zosadí z trónu triedy S3.

V rámci redakčného testu si zajazdil aj kolega Gusto na X4-ke M40d.

text: Kovács, foto: Petreje, Magpie, Bartoš