Profituning

POWER FEST vol.2 - reportáž šprinty

14. august 2020Publikoval P. Kovács

V nedeľu 9.augusta sa na letisku v Trenčíne odjazdilo druhé kolo slovenského šprintérskeho šampionátu áut a motocyklov. Preteky zaradené do slovenského aj maďarského kalendára, tiež do majstrovstva Slovenskej motocyklovej federácie prilákali 121 pretekárov z piatich krajín, ktorí si to rozdali na rovinke dlhej 402m a taktiež v porovnaní si maximálky na 1km s pevným štartom.

Po prvom kole, kedy poobedňajší dážď zasiahol do programu pretekov a finálové rozjazdy áut sa museli zrušiť sa každý milovník drag racingu modlil pre konečne dobré počasie. Všemohúci prikývol, no so slnkom a teplotami cez 30 stupňov to už bolo až príliš krásne letné počasie. Horúčava sa napokon podpísala aj na mnohých technických problémoch, kvôli čomu malo technické zabezpečenie pretekov veru čo robiť s početnými odťahmi do depa. Dažďa a vetra sa ale nikto obávať nemusel, takže to boli opäť vydarené závody so stovkami kurióznych duelov extrémnych dvoj- a štvorkolesových mašín.

Najväčšiu pozornosť publika si zaslúžene vydobili dva čistokrvné dragstre z Maďarska, ktorých zahrievanie gúm a samotný štart bol sprevádzaný chvením zeme a ohlušujúcim zvukom, aký sa ťažko opisuje. 3000-koňový špeciál "Predator" kategórie ProMod bol najvýkonnejším autom aký na Slovensku kedy jazdil, no povrch bez penetrácie mu nedovolil jazdu na plný plyn. S trenčianskym betónom si efektívnejšie poradil Siklósi István na špeciáli Top dragster o výkone "len" cez 1500 konských síl a časom 7,736 stanovil štvrťmíľový rekord nameraný na Slovensku. Najrýchlejším v jednej stope bol opäť Stano Poživenec na Hayabusae turbo, ktorý pokoril trať za  8,491 sekúnd pri rýchlosti 276km/h.

Do  programu bola opäť zaradená i súťaž v meraní maximáky na 1km, ktorej sa zúčastnili rýchle streetové autá. Spestrením celodenných závodov bol statický zraz vyleštených garážových klenotov v rámci súťaže Show & Shine Slovakia, meranie dB audio sústav a tiež zóna MotoTV show, kde sa počas dňa niekoľko krát predviedli traja profesionálni motokaskadéri. Seriál sa ukončí 6.septembra na letisku v Kiskunlacháze u južných susedov, opäť spojeným maďarsko-slovenským majstrákom. Viac informácií nájdete na stránke www.zrychlenie.sk

Výsledky šprintov na 402m:
Autá trieda PROFI:
P1: 1.Milan Šovčík (Honda Civic turbo) PL, 2.Michal Lachowski (Seat Leon Cupra R) PL
P2: 1.Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo) SK, 2.Schuster Zoltán (Audi A3 1.8 turbo) HU
P3: 1.Tibor Krajči (Audi S6 turbo) SK, 2.Pató László (Volvo S60R) HU
P4: 1.Rado Nemček (Smart Kawasaki) SK, 2.Mário Polák (Opel Corsa) SK, 3.Boris Papaj (Audi S2 V12) SK
P5: 1.Lukáš Pacík (Audi A3 TDi) CZ, 2.Braňo Hudeček (VW Golf TDi 4x4) SK, 3.Peter Laš (Škoda Fabia 4x4 TDi) SK

Autá trieda STREET:
S0: 1.Igor Šťavina (Škoda 120) SK, 2.Peter Valent (Škoda 120) SK, 3.Andreas Füzek (Škoda 105) SK
S1: 1.Martin Adame (Honda Civic) SK, 2. Marián Jaroš (Honda Civic) SK, 3.Peter Mička (Honda Civic) SK
S2: 1.Viliam Hospodár (Fiat Punto turbo) SK, 2.Stanislav Šimiček (Hyundai Genesis) CZ, 3.Kamil Martinček (BMW 330) SK
S3: 1.Damian Daga (Seat Leon Cupra) PL, 2.Štefan Holakovský (Honda Civic turbo), 3.Rastislav Kacír (BMW) SK
S4: 1.Martin Šimečko (VW Golf R) SK, 2.Adrián Suja (Audi RS3) SK, 3.Peter Čižmárik (Porsche 911 GTS) SK
S5: 1.Zsolt Jóba (Nissan GTR) SK, 2.Ondrej Vasičák (Porsche 911 turbo) SK, 3. Radek Marvan (Nissan GTR) CZ
S6: 1.Branislav Hudeček (VW Golf TDi) SK, 2.Tomáš Lupták (Seat Leon TDi) SK, 3.Pavel Hibler (Škoda Fabia RS) SK
S7: 1.Denis Drábik (BMW 550d) SK, 2.Michal Gécy (Leon TDi nitro) SK, 3.Adrián Suja (BMW 750d) SK

MOTOCYKLE:
M1: 1.Peter Kočiš (Kawasaki) SK, 2.Jozef Horváth (Suzuki GSXR600), 3.Sigi Sarnig (Kobra drag kart) AUT
M2: 1.Ladislav Litavský (Honda) SK, 2.Ján Seko (GSX-R 750) SK, 3.Samuel Vaňo (GSX-R 750) SK
M3: 1.Radovan Mačai (Kawasaki ZX10R) SK, 2.Július Vágó (GSX-R 1000) SK, 3. Dávid Németh (Yamaha R1) SK
M4: 1.Štefan Szabó (Kawasaki ZZR1400) SK, 2. Peter Baráth (Suzuki GSX-R) SK, 3. Anna Bak (Yamaha) PL
M5: 1.Stano Poživenec (Hayabusa turbo) SK, 2.Peter Herc (GSX-R nitro) SK, 3.Pawel Ratajczak (Hayabusa turbo) PL

SUPERFINAL:
1. Zsolt Jóba (Nissan GTR) SK
2. Radek Marvan (Nissan GTR) CZ
3. Ondrej Vasičák (Porsche 911 turbo) SK

V-Max 1km:
1.Zsolt Jóba (Nissan GTR) 312km/h, 2.Radek Marvan (Nissan GTR) 302km/h, 3. Ondrej Vasičák (Porsche 911 turbo) 299km/h

Zsolt Jóba na 1000hp GTR pred rýchlostnou skúškou na 1km

V depe dvojica zo Záhoria: 460hp Nissan 200SX S13 Martina Prokopa a kuriózny špeciál Audi S2 Borisa Papaja s motorom V12 z VW Phaetonu

Upravená limuzína Audi S8 Igora Závodného zajazdila neskutočný čas 11,002 sekúnd!

Medzi veľkými dízlami bojuje Michal Gécy na Leone 1.9TDi kvôli vstrekovaniu nitra

Na scénu sa vrátil Števo Holakovský - bývalý držiteľ národného rekordu - zatiaľ len s civilným turbo Civikom...

Na Power feste v Trenčíne odštartovalo aj najvýkonnejšie auto, aké doposiaľ na Slovensku pretekalo - cca 3000hp dragster triedy ProMod pilotovaný Zoltánom Kohárim. Keďže je vozidlo stavané na penetrovaný povrch, k svojmu osobnému rekordu (7.0s na 402m) sa priblížiť nedokázalo - zajazdilo pri ľahučkom plyne "len" 8,55s. ale jeho pobyt na Slovensku dozaista zaznamenali seizmické stanice :D. Kto nezažil, nepochopí...

Kuriózny drag Volvo S60R s výkonom okolo 700 koní doviezol László Pató z Maďarska

Preplňovaný drobec Tomáša Polonca patrí stále k najrýchlejším autám republiky

Triede Street4 bojoval Martin Krajči na brutálnej S6-ke

"K64 Draggirl" síce famóznym časom 10,543s vyhrala kvalifikáciu triedy Street4, no kvôli poruche do finálových rozstrelov nastúpiť nemohla.

Kráľom naftových rýchlikov bol časom 11,419s. Lukáš Pacík

Na trenčianskom Power feste zajazdil Top Dragster s Istvánom Siklósim za volantom najrýchlejší čas na 402m s pevným štartom aký bol kedy u nás na pretekoch zaznamenaný! Nikdy nikto na Slovensku nezdolal štvrťmíľu za menej ako 7,736 sekúnd! Maďarskému pretekárovi sa to podarilo pri cieľovke 284km/h.

Najrýchlejšie Punto Slovenska s výkonom 316k a 370Nm (swap 1.4 T-Jet , turbo GTX2867R Gen2, VEMS...) dalo na 402m v čase 12,26s.!

2.miesto v triede S5, 3.miesto v súťaži V-Max na 1km - Ondrej Vasičák a nová 911-ka turbo v úprave Profituning

Rudo Nowák a jeho najextrémnejší Fiat Coupé strednej EU (600+hp) sa s novými vačkami neskamarátil a skončilo to predčasným odstúpením

Rozstrel triedy Profi4 - Monika Weisová vs. Mário Polák

Spestrením celodenného závodenia na 402m bola aj motokaskadérska zóna, v ktorej sa predviedli chalani z MotoTV show

Titul streetového diesel rekordu sa po zajazdení času 11,844s. vrátil k Tomášovi Luptákovi

Stará dáma Ivana Cícha s veľkou turbínou pod kapotou dala štvrťmíľu za úctyhodných 12,059!

Schuster Zoltán - maďarská drag legenda na Slovensku...

text: Kovács, foto: SŠA