Pútač pozornosti: Lexus LC500

16. marec 2018Publikoval M. Lábaj

Takže, ako na seba upútať množstvo pozornosti na show ako je SEMA? No, na začiatok by bolo fajn nejaké nové auto, kupé, hlavne športové a spustené úplne k zemi. Lexus? To neznie zle. Vďaka svojmu dizajnu budí pozornosť všade, kde sa postaví, teda v tomto prípade skôr „pričupí”.  Istota, že ľudia si ho nie len všimnú ale aj zapamätajú, je viac ako zaručená.

Tento Lexus LC500 upravil chlapík menom Sam Hagen, ktorý už čosi vie o low štýle. Je prezidentom firmy T-Demand USA a Central Pine. Práve, aby týmto firmám urobil dobré meno v Amerike, vedel, že na SEMA show musí priniesť voľačo naozaj špeciálne. Na pomoc postaviť LC si dokonca zavolal odborníkov z Japonska, Yasuyukiho Matsumota, šéfa Central Pine Japan a Takašiho Tanaku, prezidenta spoločnosti T-Demand.

Ako fotky napovedajú, všetky úpravy sa týkajú najmä podvozkovej časti Lexusu. Tak poďme sa na to pozrieť. I keď si možno väčšina z vás myslí, že sú to len kolesá a vaky, pod povrchom sa schováva oveľa viac. V T-Demande vyvinuli množstvo nových častí zavesenia za účelom auto dostať čo najviac k zemi. Na podvozku hlavnú rolu hrá T-Demand PRO-DAMPER vzduchové zavesenie s tenkými 3-palcovými vankúšmi. Riadi ho V8 systém s bezšvovými nádržami a tvrdými trubkami. Jedná sa o súpravu vyrábanú priamo v Japonsku, ktorú potom stačí len namontovať. Systém sa ovláda digitálne, prostredníctvom touchpadu nainštalovaného v kabíne alebo cez aplikáciu v iPhone-e.

Pneumatické PRO-DAMPER zavesenie dopĺňa systém PRO-ARM, od tej istej spoločnosti. PRO-ARM zahrňuje všetky ramená zavesenia kolies, od predných a zadných horných ramien, cez zadné dolné ramená až po predné napínacie ramená. Avšak, na dosiahnutie ešte väčšieho zníženia LC-čka bolo nutné použiť špeciálny typ krátkeho kolena. Vymenované diely umožňujú plnú kontrolu nad uhlom náklonu kolies a vozidlo sa s novými komponentmi dá nastaviť na výšku, s ktorou vyšlo z továrne.

So zvyškom úprav to bolo o trochu jednoduchšie. Keďže postoj bol naladený a vybavenie na svojom mieste, kolesá na show nemohli sklamať. Výber, čo bude pod blatníkmi Lexusu padol na obrovské papučky SSR Executor CV04S v rozmeroch 21x9,5 palcov vpredu a 21x10,5 vzadu. Samozrejme, za takými veľkými kolesami musia byť aj ekvivalentne veľké brzdy. Napriek tomu, že sériové brzdy 500-vky sú dosť veľké, chlapci ich na aute nenechali. Na všetkých štyroch kolesách je teraz namontovaná kompletná súprava gigantických bŕzd T-Demand s 8-piestikovými strmeňmi a 405 milimetrovými kotúčmi.

Prakticky pôvodná karoséria sa dotýka zeme a kolesá dokonale zapadajú do podbehov bez miesta na zvyš. V porovnaní so Samovou chuťou je uhol naklonenia kolies dosť „skrotený”, autu ale sedí perfektne. Pri jazde však Lexus vyzerá rovnako skvelo a píšte si, že Sam túto vec na cestách drží čo najnižšie ako to je len možné.

text: M.Lábaj, foto: stancenation.com