Profituning 2021_2

RATZILLA

02. máj 2021Publikoval P. Kovács

Plechovú krabicu z austrálskej starej školy, s označením Holden HR pozná z vás určite málokto. My Európania poznáme lepšie iné modely koncernu General Motors, ale vlastne o to ani nejde. Je úplne jedno, či by ako základ k tomuto projektu poslúžila Volga GAZ-24, Opel Rekord či Volvo 244. Ide o nápad spojiť odlišné svety do jedného, dych vyrážajúceho celku s citom pre detail a so znalosťou správneho korenia pri tuningu. Tým najdôležitejším korením je v tomto prípade známy agregát RB25 poháňajúci legendy Skyline, ktorý "chutí" spolu s klasickou kasňou fakt výnimočne. Čo sa týka aktuálnych tlakov, produkovaných novou turbínou, o tom niečo prezradí aj štýlová tabuľka evidenčného čísla s nápisom 25PSI - čiže 25 libier na palec štvorcový. Po konverzii na jednotky - pre našincov viac známe, je to niečo vyše 1,7 Bar, takže o zábavu sa Mark evidentne postaral :).

Mark si zakúpil retro povoz v podobe Holdenu HR z roku 1967 za 1.800 dolárov a do dnes sa mu doň podarilo - podotýkam veľmi efektívne a rozumne ;) - utopiť ďalších 16.000. Keď si to zrátame a pozorne si popozeráme fotografie a tiež preštudujeme tabuľku technických údajov, tak dozaista všetci uznáme, že je to zadarmo :). Pod priaznivú výslednú sumu sa pochopiteľne podpísala skutočnosť, že si majiteľ robil skoro všetko sám, čím ušetril značnú čiastku, ktorá by bola prúdila do kešene nejakej menej či viac renomovanej austrálskej firmy. Zaujímavosťou tohto počinu je fakt, že táto rešpekt budiaca beštia bola postavená na každodenné používanie! Tento pojem má očividne iný význam na rôznych častiach našej planéty...

Zástavba agregátu si vyžiadala najviac práce a znalosti v oblasti swapu niečoho úplne cudzieho do útrob starého železa. Marka potrápilo vyriešenie zásobovania japonského šesťvalca dostatočným množstvom vysokooktánového moku, avšak sa mu na koniec podarilo dať dokopy slušnú nálož, ktorá prekypuje podľa odhadov niečo vyše 500 konskými silami. To ale v prípade tejto pikošky nie je až tak dôležité - neslúži totiž na drag racing ale na pohodový, pouličný cruising v sprievode jedinečného dizajnu a hluku - pardon, milovanej muziky, ktorá naženie každému husiu kožu.

HR Holden sedan, rok výroby: 1967
Motor:
Benzínový preplňovaný 6-valec RB25DET z Nissanu Skyline R33, rozvodový remeň Gates, olejová pumpa RB26, vodná pumpa Gates, 85A alternátor, zákazkový medený chladič, 14-palcový ventilátor Holden Commodore, olejová vaňa GQ Patrol 7l, externý olejový chladič s prídavným filtrom, zákazkové frézované teleso škrtiacej klapky, sacie potrubie BY Performance, turbo GT3582R, +100hp systém vstrekovania oxidu dusného, cievky SplitFire, riadiaca jednotka R32 s plne programovateľnou doskou Nistune, 12" športový vzduchový filter HKS, Holey Black prídavné čerpadlo benzínu, 2x Bosch motorsport 044 palivové čerpadlo, regulátor tlaku paliva Magnafuel, zákazková 3L vyrovnávacia nádrž paliva, vstrekovače Bosch 1000ccm, leštené nerezové zvody, zákazkový otvorený výfuk, 40mm externý wastegate, Turbosmart Supersonic blow off ventil, 2x zákazkový intercooler, palivová rampa Aeroflow
Pohon:
Náhon na zadné kolesá, 5-stupňový manuál R33 Skyline, kovokeramická jednolamelová spojka, zákazkový prítlačný tanier, odľahčený zotrvačník Girdle, zákazkový kardan 2,5" Hardy Spicer, samosvorný diferenciál Borg-Warner 4.11


Podvozok:
Predné brzdové kotúče 295mm DBA Gold, 4-piestikové strmene Jaguar XJ6, zadné bubnové brzdy Holden Commodore, obloženie Bendix, posilňovač bŕzd Datsun 200B, predná náprava Holden HR, pružiny Whiteline HQ, tlmiče Competition Engineering, 27mm priečny stabilizátor Whiteline, zákazkové zadné nápravy, zákazkový trakčný stabilizátor na listové pružiny Caltracs, tvrdené silentbloky, zadné tlmiče Competition Engineering, 18mm zadný stabilizátor Whiteline, disky Cragar Street Star - vpredu 15x6", pneumatiky Nankang 165/80, vzadu 15x8", pneumatiky Kumho 235/70
Karoséria:
Zákazková maska, kompletne zrenovovaná karoséria, vyrezané a prevarené podbehy, inštalované ploché dno batožinového priestoru, zákazkový celolak "Rust Brown"
Interiér:
Vnútro z modelu Holden EH, sedadlá Ford Falcon - prečalúnené, prístroje Autometer, elektronický regulátor tlaku turba Turbosmart, bezpečnostné pásy Sparco, 6-bodová bezpečnostná klietka lakovaná do červena, nové červené tapacíre, kožené čalúnenie a lakovanie

text: Peter Kovács, foto: Ben Hosking