Profituning 2023

Renovatio SL: „Selfmade“ Gullwing

29. marec 2023Publikoval P. Kovács

Minule sme vám priniesli reportáž z výstavy AMTS 2023, ale sme sa schválne nezmienili o tom, ktorý exponát nás vlastne najviac v Budapešti zaujal. Teraz si možno poviete, že OK, pri pohľade na miliónový zberateľský veterán z 50-tych rokov zaleje pot každého autoholika, ale prečo riešime zvlášť investíciu dákeho továrnika zo západu do 300-ky SL. No situácia je priatelia úplne iná. Predstavujeme vám príbeh o ručnej práci otca so synom, ktorého výsledkom je prenádherný a funkčný unikát ovenčený množstvom prestížnych ocenení.

Aby sme rovno prešli k podstate veci – pozeráte sa na Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor rady 170 z konca 90-tych rokov, ktorý poslúžil ako donor k stavbe tejto rozprávky na kolesách. Mário Piehl bol s benzínom spojený od detstva kedy spolu s otcom Christianom stavali závodné motorové člny, na ktorých sám aj pretekal, kým jeho kariéru v roku 2008 neprerušila vážna nehoda. Po dlhej rekonvalescencii a so zručnosťami s prácou s kompozitnými materiálmi sa rozhodol využiť svoj voľný čas zhmotnením svojho sna - poctiť legendu motošportu, ktorú pozná celý svet len ako „Gullwing“.

Cieľom rodinného plánu bolo spojiť nesmrteľné krivky 50-tych rokov s modernými technológiami a priateľským ovládaním „starej“ exotiky. Auto, ktoré vidíte bolo napokon postavené na papiere pod názvom Mercedes SLK R170 s na mieru vyrobenou karosériou Piehl-Boot-Racing. Poháňa ho preplňovaný 2,3-litrový 4-valec s výkonom 197 konských síl, spriahnutý so 6-stupňovým manuálom, pri čom je „Renovatio SL“ postavené na zákazkovom vzduchovom podvozku TA Technix.

Celkový dojem dotvárajú štýlové, dobové disky Neubarock 8x17“ s obutím v rozmeroch 225/45  na oboch nápravách. Nejde o žiadnu raketu, ale to ani nebolo cieľom, avšak stovku zvláda táto nádherná kreácia za 7,2-sekundy a na nemeckých diaľniciach bezproblémovo uháňa rýchlosťou 240km/h. Celkovo si zámer vyžiadal viac ako 3 roky práce a vytiahol z rodinnej peňaženky 94 000€, a to sa bavíme iba o materiáloch, komponentoch, lakovaní a čalúnení bez hodnoty tisícok hodín tvrdej práce dvoch mužov. Páni klobúk dole!

text: P.Kovács, foto: autor, Magpie