Reportáž z festivalu konských síl

12. júl 2019Publikoval P. Kovács

Každý milovník rýchlych áut a motocyklov dobre vie kde má ísť, ak chce zažiť najväčšiu nálož konských síl a vidieť v ostrom nasadení tie najrýchlejšie stroje. Narušiť plány návštevy podujatia Teatro Power fest nemohla ani horúčava, veď podobné niečo zažiť na strednom Slovensku sa dá iba raz za rok. Letisko Boľkovce hostilo 6.júla majstrovské kolo seriálu šprintov áut a motocyklov už po 13-ty krát a preteky boli zaradené aj do oficiálneho maďarského šampionátu. Disciplína drag racing prilákala celkovo 142 pretekárov z piatich krajín, ktorí odjazdili celkovo  502 meraných duelov.

Na trati sa stretlo všetko možné čo je rýchle od maďarského TOP dragstra, cez 10,4-litrové monštrum z Rakúska, až po motocykel s turbom a nitrom, unikátny hot rod z Poltára či 700-koňový Brabus. Chýbať nemohli najrýchlejšie slovenské pouličné dízláky, tichý zabijak v podobe Tesly S, Smart s motorom Kawasaki, upravené Nissany GTR ani nová M5-ka s dámou za volantom. Dráhu "zapálili" aj brutality ako Jeep s výkonom 707 koní, turbové Hondy Civic a upravené Mustangy. Najlepší absolútny čas 6,219 sekundy pri rýchlosti 190km/h spomedzi áut zajazdil Arthur Kratochwill na dragstri Chevrolet El Camino o výkone cez 1000 konských síl. V triede motocyklov cenu za absolútne najlepší čas prevzal Peter Herc na preplňovanom drag špeciáli Suzuki GSX-R, ktorý zdolal 201-metrovú trať s pevným štartom v čase 5,867s. a dosiahol rýchlosť 205 km/h.

Aby to nebolo málo, o totálne zadymenie a pogumovanie asfaltovej čiary sa skrz driftovej ukážky postarali bratia Porubiakovci na špeciáloch Mazda a Mercedes, navyše  o celodňovú ukážku majstrovského ovládania motocyklov kaskadéri z MotoTV show. V statickej zóne sa konal zraz jedinečných áut aj veteránov, merali sa decibeli, v rozhovoroch s majiteľmi predstavovali upravené kúsky a zišli sa aj fanúšikovia značky BMW. Bola to teda opäť pestrá paleta zaujímavých vozidiel s bohatým programom pre každého "petrolheada". Posledné kolo sa odjazdí 24.augusta na letisku v Trenčíne.

Výsledky šprintov (víťazi v jednotlivých kategóriách):
Autá trieda PROFI:
P1: Milan Šovčík (Honda Civic turbo) Slovensko
P2: Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo) Slovensko
P3: Pató László (Volvo S60R) Maďarsko
P4: Viktor Pastierovič (Škoda 130LR) Slovensko
P5: Branislav Hudeček (VW Golf) Slovensko

Autá trieda STREET:
S0: Tomáš Drexler (Škoda Favorit) Česká republika
S1: Gabriel Diškant (Honda Civic) Slovensko
S2: Viliam Hospodár (Fiat Punto turbo) Slovensko
S3: Rudolf Nowák (Fiat Coupe turbo) Česká republika
S4: Peter Čižmárik (Porsche 911 GTS) Slovensko
S5: Ján Banas (Nissan GTR) Slovensko
S6: Branislav Hudeček (VW Golf) Slovensko
S7: Szilárd Ujvári (BMW 335d) Maďarsko

Absolútni víťazi:
1. Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo) Slovensko
2. Pató László (Volvo S60R) Maďarsko
3. Ján Banas (Nissan GTR) Slovensko

MOTOCYKLE:
M1: Zuzana Havranová (Yamaha R6) Slovensko
M2: Ondrej Cerovský (Suzuki GSX-R) Slovensko
M3: Július Vágó (Suzuki GSX-R) Slovensko
M4: Štefan Szabó (Kawasaki ZX14R) Slovensko
M5: Štefan Pomšár (Hayabusa) Slovensko

Duel odlišných svetov: Upravená 911 GTS (Peter Čižmárik) vs. čistokrvný drag Chevy El Camino 10,4l s výkonom 1060 koní (Arthur Kratochwill)

Aj vďaka novému osobnému rekordu na 1/8 míle (6,814s) si Tomáš Polonec bravúrne vybojoval najcennejšiu trofej v superfinálových jazdách ôsmich absolútne najrýchlejších.

Nová 750-ka to vyradením GTR-ka v štvrťfinálovej jazde dotiahla na bronzovú priečku triedy S5.

Hardcore Volvo s vypínateľným pohonom 4x4

"Made in Mordor" - druhý najlepší čas pretekov spomedzi áut zajazdil v testovacom režime svojho Top dragstra Ádám Csolti z Maďarska.

Dvojica krásnej starej techniky, ktorú prevetrali Viktor Pastierovič a Dalibor Hutník.

Peťo Herc testoval aj svoju novú turbo+nitro techniku.

Brabus 700 to dotiahol na druhú priečku Street 5-ky.

Zahrievanie v podaní Vinca Orosa na preplňovanom Mustangu Roush

Nechýbala exhibícia hot rodov Jána Folka so synom.

Šprintérske zápolenie na dráhe okorenila driftová show Rada a Romana Porubiaka.

Druhý v dízlovej Profi kategórii skončil Stanislav Šubert.

Nová M5-ka si to rozdala aj s upraveným Nissanom GTR.

Burn outy Milana Šovčíka stoja za inhalovanie splodín a riziko straty sluchu :D

Aj v P1-ke sa o titule rozhodne v Trenčíne - šancu má aj Patrik Mihalčíny.

Braňo Hudeček má nábeh k titulom majstra v dvoch dieslových triedach - Street 6 aj Profi 5. Na Golfe dal v Boľkovciach 201m za 8 sekúnd čo je identické s časom napríklad nového BMW M550i xDrive :).

Dragster na československý spôsob s motorom Tatra V8

Nabúchané 1.9-ky TDi v boji o cenné desatiny: Pavel Hibler vs. Tomáš Vavro

V triede S4 sa namnožili upravené R-kové Golfy - Tibor Krajči skončil v Boľkovciach tretí.

foto: Michal Petreje, BGBA - Balogh Attila