Profituning

Seat Leon MK1: Vkusný stancer

25. september 2020Publikoval P. Kovács

Celý deň sa ako prijímací technik v autoservise točí okolo áut a ešte aj vo voľnom čase rieši v rámci svojho hoby štyri kolesá. Proste diagnóza... OK, v komerčnej sfére sú to "obyčajné" autá, v civile - počas víkendových výjazdov "neobyčajné" autá, resp. auto. Presnejšie, naozaj veľmi pekný Leon, ktorý onedlho vstúpi do dospelého veku v naozaj dobrej kondícii so sviežim outfitom. Bavíme sa o Robovi z Banskej Bystrice a o jeho upravenej štýlovke, ktorej takto na pohľad naozaj nič nechýba.

Zaujímavosťou v rámci príbehu tejto pohľadnej "stensovky" je fakt, že sa prvotná myšlienka po kúpe točila okolo šprintov - mal to byť viac performance projekt než leštenka. Preferencie sa ale rýchlo zmenili a napriek tomu, že sa aj pod kapotou pozmenili veci, Robo si zvolil cestu pohodového vozenia sa v prikrčenom postoji. Prvú vec, ktorú si človek všimne je určite farba auta, za ktorú dávam plný počet bodov! Sivá dnes letí a vypadá dobre naozaj na každom aute. K tomu 19-palcové Vosseny - OK, sú to len repliky, ale koho to zaujíma ak vypadajú pod blatníkmi perfektne, mechy umožňujúce parkovanie "na pána", veľké brzdy Porsche s tyrkysovými strmeňmi, komplet Cupra R kit, lakované plasty a neverím, že existuje petrolhead, ktorý sa za tomto fešákom neotočí.

Ako Robo vraví, je to " bohužiaľ len" 1.9TDi, ale po úpravách a nameranom výkone 178 koníkov sa dozaista aj poponáhľať dokáže, bez toho aby zavadzal v premávke. Výkon by mimochodom mohol byť aj vyšší, ale bohužiaľ vozidlo sa ladilo o rok alebo dva neskôr, než sa zostavili nové komponenty a vymenené špičky vstrekovačov už boli za svojim zenitom. Pred tým, než si preštudujete podrobný súpis úprav si ešte na záver pripomeňme, že Leon doviezol z Talianska na kšeft Robov kamarát, no keďže bolo v bezchybnom stave a absolútne bez hrdze, zabudlo sa na odpredaj a za nákupnú cenu sa presunul k novému majiteľovi. Dobré rozhodnutie... ;)

Seat Leon MK1, rok výroby 2004
Motor:
Vznetový 4-valec 1.9TDi 81kW, špičky vstrekovačov Race520 stage2, hybridné turbo GT1749VC, Arl intercooler a komplet chladičová stena, na mieru robené vedenie vzduchu, chip s aktívnym modifikovaním máp - odladené bez dymu na 178k a 375Nm, nerezový otvorený výfuk s rezonátorom
Pohon:
Náhon na predné kolesá cez 5-stupňový manuál, spojka Sachs ATD - lamela preobložená do HDS, VR6 prítlačák
Podvozok:
Kolesa repliky Vossen CVT predok 8,5J zadok 9,5J, pneumatiky 215/35R19, vzduchový podvozok osadený na štelováku AP sportfahrwerke, predné mechy Rubena, zadné mechy slim Airlift, RJ Airlift 3P, ramená Audi TT, predné unibaly na nastavenie odklonu, vzadu Camber podložky na odklon, predné 6-piestikové brzdové strmene Porsche + 345mm kotúče, zadné RS brzdy s adaptérom 280mm, strmene striekané do tyrkysovej farby
Karoséria:
Nový celolak šedá lesklá z Octavie RS, zatmavené zadné svetlá a predné smerovky do fólie, lakované všetky vonkajšie plasty do čiernej lesklej farby aj so strechou vrátane komplet spätných zrkadiel, komplet Cupra R kit, predný nárazník upravený bez držiaku ŠPZ, zadný nárazník upravený o difúzor a lakovanie spodnej časti nárazníka do čiernej lesklej, Cupra krídlo, plasty nárazníkov lakované do čiernej lesklej, torpedo v čiernej lesklej, dorábané bixenóny a vnútra svetiel prelakovane na čierne, dorábané US svietenie
Interiér:
Komplet Cupra R - sedačky, čierna stropnica + stĺpiky, čierne tapacíre, fukáre, prešívaný volant aj radiaca páka z perforovanej kože + červená niť, lakované plastové časti interiéru do čiernej lesklej, budíky Passat B5.5, zmena podsvietenia na bielo-červené, zástavba v kufri z pravej alcantary z Porsche

text: P.Kovács, foto: Ján Straka - Magpie