Profituning

Šialená 911-ka od Manhartu

11. september 2020Publikoval M. Lábaj

Nové Porsche 911 Turbo S je ešte celkom čerstvá vec, no úpravca Manhart sa rozhodne nezdráha. 911-ka dostala balík „decentný“ úprav. Avšak nejde o úplne novú, ale predchádzajúcu generáciu 911-ky. Aj keď sú obe generácie na nerozoznanie pre neodborníkov na Porsche, pre upresnenie, bavíme sa o modeli 991.2, ktorý sa vyrábal od roku 2016 do 2019.

Novinka v ponuke sa nazýva TR 850. Trochu divné meno pre 911, čo teda skrývajú tie čísla? Kto tipuje výkon, tipuje správne. Firme Manhart sa podarilo dosiahnuť výkonu 850 koní (634 kW) z 3,8-litrového plochého šesťvalca. Ten už aj v sérií disponuje dostatočnou silou 580-tich koní, Manhart len trochu upravil oba turbodúchadlá, pridal nový intercooler od CSF, rovnako vymenili tiež nasávací trakt za hliníkovú náhradu a pridali športové vzduchové filtre. Turbodúchadlá sa môžu ľahšie nadýchnuť aj vďaka novému výfukovému systému s lepšie priechodnými downpipe-mi a nerezovými zadnými tlmičmi s klapkou. Forma ustupuje funkčnosti a výsledkom ladeného výfuku je krásny charakteristický zvuk 6-valcového motora. Úprava by sa nezaobišla bez preprogramovania riadiacej jednotky motora, nejaké zmeny dokonca nastali aj v nastavení PDK prevodovky. Tá okrem iného dostala i robustnejšie spojky, musí predsa znášať krútiaci moment 1090 Nm.

O 270 vyšší výkon a 390 väčší krútiaci moment prenášajú na asfalt 21-palcové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 S. S nápravami ich spájajú vkusné mnoholúčové disky Levella LVL 1.1. Čo sa znížilo je akurát tak podvozok – o 30 milimetrov montážou H&R pružín – a čas zrýchlenia, z nuly na 100 km/h to Manhart TR 850 dá za 2,4 sekundy. Najvyššiu rýchlosť možno ciferne vyjadriť ako 330 km/h. Spoločnosť Manhart ponúka i lepšie brzdy a rôzne doplnky pre exteriér a interiér. Stačí si vybrať. Tak teraz ktoré, to staré alebo nové Porsche?

text: M.Lábaj, foto: Manhart