Šprintéri, driftéri a tuneri ukončili sezónu
Posledné kolo 21.ročníka slovenského šprintérskeho šampionátu áut a motocyklov sa usporiadalo v sobotu 11.októbra na okruhu Slovakia Ring. Podujatie Proteng POWER FEST s doplnkovým názvom Drag, Drift & Tuning Day sa opäť niesol v duchu extrémnej koncentrácie konských síl, šialene rýchlych mašín a vyleštených garážových skvostov. Šprinty na cieľovej rovinke – zaradené aj do maďarského šampionátu Dragracing.hu boli doplnené o zápolenie majstrov kontrolovaného šmyku, keďže sa na variante okruhu č.3 odjazdilo aj záverečné kolo medzinárodného seriálu Czech Drift Series 2025 a tiež Majstrovstiev Slovenskej republiky. Novinkou pre milovníkov drag race aj jazdy bokom bolo „night race“ s posunutým harmonogramom do večerných hodín. Typickým atribútom Power festu na pretekárskom okruhu pri Orechovej Potôni je paddock otvorený aj pre milovníkov krásne vyleštených automobilových klenotov, ktorí sa tu opäť zišli na statickej prehliadke „show & shine“, v rámci čoho nechýbalo meranie akustického tlaku výfukov, tradičný zraz vozidiel značky Subaru, Lowrider show, ani bezplatné merané „Junior Drag race“ pre tých najmenších.

Do závodov na 304m s pevným štartom sa zaregistrovalo celkovo 157 pretekárov z piatich krajín, ktorí zajazdili počas dňa celkovo 440 meraných duelov. Absolútne najlepší čas na štyroch kolesách dosiahol poľský pretekár Grzegorz Mikrut na streetovom BMW M140i s výkonom vyše 1000 konských síl. Meraný úsek absolvoval za 7,751 sekúnd pri cieľovej rýchlosti 233km/h! Spomedzi domácich účastníkov bol s výsledkom 8,422@218km/h najrýchlejší Mário Polák jazdiaci na 600hp drag špeciáli Opel Corsa RWD turbo. Triede jednostopových vozidiel kraľoval netto časom 7,381 sek. pri rýchlosti 244km/h Rakúšan Peter Seebacher (BMW S1000RR nitro), za ním skončil s krásnym časom7,521@234km/h domáci pretekár Július Vágó na upravenej mašine Suzuki GSX-R1000.
Šprinty na 304,8m (víťazi v jednotlivých kategóriách):
Autá PROFI:
P1: Pavel Grelich (VW Golf FWD turbo) PL
P2: Mário Polák (Opel Corsa RWD turbo) SK
P3: Pavel Grelich (VW Golf AWD turbo) PL
P4: Peter Pap (VW Golf R32) SK
P5: Herczog Zoltán (VW Golf TDi) HU

Autá SPORT:
S0: Tomáš Valiga (VW Lupo 1.4TDI DSG) SK
S1: Miroslav Šandal (Fiat Cinquecento 1.1 turbo) SK
S2: Mátyás Katona (Fiat Cinquecento 1.4 turbo) SK
S3: Rudolf Nowák (Fiat Coupe 20V turbo) ČR
S4: Tomáš Zborník (Audi TTRS) ČR
S5: Grzegorz Mikrut (BMW M140i) PL
S6: Patrik Vrbenský (Seat Leon 1.9 TDi) SK
S7: Michal Gécy (Seat Leon 2.0TDi nitro 4x4) SK
Absolútni víťazi - Superfinále:
1. Pavel Grelich (800+hp VW Golf R30 turbo 4x4) PL
2. Grzegorz Mikrut (1000+hp BMW M140i) PL
3. Mário Polák (600hp Opel Corsa RWD turbo) SK
MOTOCYKLE:
M1: Matúš Janči (Kawasaki) SK
M2: Jaroslaw Czernikarz (Suzuki GSX-R750) PL
M3: Dávid Németh (Yamaha R1) SK
M4: Július Vágó (Suzuki GSX-R1000) SK
M5: Stanislav Poživenec (Hayabusa turbo) SK



V ďalšej reportáži vám prinesieme výsledky a fotogalériu z driftigových závodov



Aj v paddocku to bolo veľmi zaujímavé - viac už čoskoro...







text: P.Kovács, foto: SŠA – dragracing.sk









