Profituning

Šprintéri odštartovali sezónu

31. júl 2020Publikoval P. Kovács

V sobotu 25.júla sa na letisku v Trenčíne odjazdili prvé tohtoročné preteky šprintérskeho šampionátu áut a motocyklov zaradené do slovenského aj českého šprintérskeho kalendára, do ktorých sa celkovo zaregistrovalo 165 pretekárov zo Slovenska, Čiech, Poľska a Rakúska. Napriek nepriazni počasia, kedy sa popoludňajšie finálové jazdy áut museli zrušiť - Power fest, ako podujatie s najväčšiu koncentráciou konských síl na Slovensku, ani tento krát nesklamal.

Od skorého rána prichádzali do letiskového areálu pod trenčianskym hradom pretekári, aby sa registrovali do závodov drag racing na 402 metrov. V depe sa objavili známe kúsky scény ale aj mnoho nových extrémnych mašín. Azda najväčšiu pozornosť si zaslúžil jeden z najkurióznejších dragstrov Európy, ktorý k nám doviezol Friedschrödder Martin z Rakúska. Nitrom preplňovaný karbónový Karmann Ghia postavený na trubkovom ráme s výkonom 700 koní mal ale technické problémy, takže sa na bedňu v triede Profi3 nedostal. Popri 4-kolesových špeciáloch boli k videniu i luxusné  pouličné rakety, či preplňované motocykle so závratnými výkonmi.

Novinkou v programe bola súťaž v meraní maximáky na 1km, ktorej sa zúčastnili veľmi zaujímavé streetové autá. Okrem fanúšikov štvrťmíle si na svoje prišli aj milovníci stylingových úprav a exotických áut. Pastvou pre oči boli vyleštené garážové klenoty, ktoré sa zúčastnili statickej súťaže Show & Shine Slovakia. Nechýbalo ani meranie decibelov zvukových aparatúr a výfukov v rámci súťaže Audio Cup Slovakia a tradičný zraz amerických áut, ktorý sa usporiadal v spolupráci s Garage V8 Trnava.

Seriál pokračuje 9.augusta opäť na letisku v Trenčíne, spojeným slovensko-maďarským majstrákom. Viac informácií nájdete na stránke www.zrychlenie.sk

Výsledky šprintov na 402m:
Autá trieda PROFI:
P1: 1. Pawel Grelich (VW Golf turbo) PL, 2.Kwoczala Sylwester (Fiat Seicento turbo) PL, 3.Michal Lizak (Fiat Seicento turbo) PL
P3: 1.Wojcziech Mucha (Toyota Supra turbo) PL, 2.Tibor Krajči (Audi S6 turbo) SK, 3.Viktor Bramlik (Audi TT RS) CZ
P4: 1.Bartosz Nowak (Pontiac Grand Prix) PL, 2. Monika Weisová (Honda Civic) SK, 3.Tomáš Vetor (Honda Civic) SK
P5: 1.Braňo Hudeček (VW Golf TDi 4x4) SK, 2.Tomáš Klein (Pontiac Fiero TDi) CZ, 3. Peter Laš (Škoda Fabia 4x4 TDi) SK

Autá trieda STREET:
S0: 1.Igor Šťavina (Škoda 120) SK, 2.Peter Valent (Škoda 120) SK, 3.Dalibor Hutník (Škoda 110R) SK
S1: 1.Lukáš Jíša (Honda Civic) CZ, 2.Ladislav Egyed (Honda Civic) SK, 3.Marián Jaroš (Honda Civic) SK
S2: 1.Michal Kudláč (Honda Civic turbo) SK, 2.Kamil Martinček (BMW 330) SK, 3.Juraj Lokšík (Honda CRX) CZ
S3: 1.Rudolf Nowák (Fiat Coupe) CZ, 2. Maroš Gonda (Alfa Romeo 4C) SK, 3.Damian Daga (Seat Leon Cupra) PL
S4: 1.Ivan Šoltýs (Porsche GT2 RS) SK, 2. Adrián Suja (Audi RS3) SK, 3.Elzbieta Szczyrbowska (BMW 3 turbo) PL
S5: 1. Zsolt Jóba (Nissan GTR) SK, 2.Ondrej Vasičák (Porsche 911 turbo) SK, 3. Ivan Šoltýs (BMW M5) SK
S6: 1. Branislav Hudeček (VW Golf TDi) SK, 2.Jiří Jaňour (VW Lupo TDi) CZ, 3.Tomáš Sedláček (VW Bora) CZ
S7: 1. Adrián Suja (BMW 750d) SK, 2. Michal Gécy (Leon TDi nitro) SK, 3. Ján Koščák (BMW X5) SK

MOTOCYKLE:
M1: 1.Petr Novák (Yamaha R6) CZ, 2. Peter Kočiš (Kawasaki) SK, 3.Jiří Kafka (Kawasaki) CZ
M2: 1. Ján Seko (GSX-R 750) SK, 2. Ladislav Litavský (Honda) SK, 3.Zdenko Zajac (Honda) SK
M3: 1.Radovan Mačai (Kawasaki ZX10R) SK, 2. Dávid Németh (Yamaha R1) SK, 3.Jaroslav Špaček (GSX-R 1000) CZ
M4: 1.Peter Baráth (Suzuki GSX-R) SK, 2.Anna Bak PL
M5: 1.Peter Seebacher (BMW S1000 RR nitro) AUT, 2. Stano Poživenec (Hayabusa turbo) SK, 3. Miloš Bernátek (Suzuki 1300) CZ

Najlepšie časy na 402m:
Autá: Zsolt Jóba (1000hp Nissan GTR) 9,494@248km/h
Motocykle: Stano Poživenec (Hayabusa turbo)  8,385@280km/h

V-Max 1km: 1. Zsolt Jóba (Nissan GTR) 308km/h, 2. Ivan Šoltýs (Porsche GT2 RS) 288km/h, 3. Adrián Suja (Audi RS3) 263km/h

Napriek technickým problémom bol kuriózny dragster Karmann Ghia jedným z hitov podujatia.

Superšportový klenot Porsche GT2 RS 800hp v úprave Profituning zdolal 402m s pevným štartom za 10,082 sekundy pri rýchlosti 230km/h.

Zsolt Jóba a najrýchlejšie auto pretekov 1000hp GTR a momentálne najrýchlejšie auto republiky v priamočiarom zrýchlení.

Vidieť vyše 700-koňové monštrum Miroslava Kamoďu v akcii je vždy zážitkom.

600 koníkov v RS3-ke? Slušné ;) S Adrianom Sujom za volantom to znamená 10,672!

Najrýchlejšiu predokolku pretekov doviezol z Poľska Pawel Grelich.

Titul najrýchlejšieho diesla s jedným preplňovaním patrí Braňovi Hudečekovi, ktorý v Trenčíne na MK2 1.9TDi 4x4 zajazdil v triede Profi5 čas 11,555.

Chuťovka 830hp BMW M5 z dielne Profituning.

M8 cabrio s výkonom 600 konských síl dalo štvrťmíľu za 11,4 sekundy.

Nádejný projekt Petra Laša - Fabia 4x4 TDi.

Ján Závodný na 700hp Audi S8 pokoril trať za krásnych 11,259s!

Najrýchlejšie streetové TDi-čko republiky do dvoch litrov...

Najnovší domáci člen prestížneho 9-sekundového klubu - Porsche 911 turbo S s výkonom 730k s Ondrom Vasičákom za volantom dal 402m v čase 9,89 sekundy pri rýchlosti 226km/h.

11-sekundové Seicento turbo z Poľska.

text & foto: SŠA