Šprintérska nálož zo Záhoria
Vidiac staršie kupé Audi sa v hlave motoristu spontánne vynorí myšlienka nafúkaného 5-valca a razantný odpáľ z miesta v sprievode orgazmických zvukov. Tá druhá polovica úvodnej vety aj sedí, avšak ako vieme na Záhorí funguje všetko trošku inak :). Kto navštevuje Power festy, ten si určite všimol túto mašinku s bojovým polepom, no mnohí netušia čo za úlet sa ukrýva v jej prednej časti. Boris z Veľkých Levárov sa rozhodol bojovať s časom a proti súperom v triede Profi4 (špeciály s atmosférickým motorom bez určenia druhu pohonu) za pomoci 12-tich detonačných komôr, zapožičaných z limuzíny VW Phaeton. A či sa mu darí? 2.miesto kategórie v šampionáte 2023 hovorí za všetko...
„Power festov som sa ako divák začal zúčastňovať okolo roku 2009. Zhruba v roku 2013 som začal s amatérskymi šprintmi na menších tuning zrazoch. Vtedy som mal ešte BMW E46 Coupe, avšak naplno som sa tomu začal venovať po tom, ako som na jar v roku 2017 kúpil Audi S3 8l, s ktorým som odjazdil tri sezóny v Čechách a na Slovensku. Auto som predal na jeseň 2019 s tým že som chcel kúpiť novší model S3. Nakoniec som našiel na jar 2020 v Budapešti 2-dverové Audi so swapnutým agregátom W12 a bolo rozhodnuté.
S Máriom Polákom sme doviezli auto s veľkým potenciálom, na ktorom ale bolo ešte veľa roboty. Audi bolo pôvodne postavené na drift, jazdiť s ním rovno bolo takmer nemožné, začali teda práce, aby jazdilo čo najlepšie po rovine. Vymenila sa keramická spojka, podvozok, auto dostalo komplet pohon Quattro, keďže bol na ňom zavarený zadný aj stredový diferenciál, čo neustále spôsobovalo trhanie poloosi a homokinetických kĺbov. Závada sa odstránila výmenou zadného za originál z Audi 80 a stredového Torsen za funkčný originál.
Auto prešlo aj miernym odľahčením, demontážou zadného nasávača, výmenou palivovej nádrže, úpravou výfuku a mnohých ďalších drobností. Samozrejme úpravy prebiehajú stále a najbližšou bude pravdepodobne výmena prevodovky.“ V ďalšom napredovaní držíme Borisovi palce a ktovie, či sa časom odhodlá namontovať pod kapotu aj dva slimáky - to by bol už totiž masaker ako sviňa :P...
Audi 80 Coupé Quattro
Motor: atmosférický 6,0 W12 48V z VW Phaeton, mechanické škrtiace klapky, športové vzduchové filtre, na mieru robený výfukový systém, riadiaca jednotka Vems - 2 mapy (jedna obmedzená na 3000, druhá na 6200 rpm), chladič oleja (do auta ide 13 litrov Motul 300V 20W60), vzadu veľký vodný chladič so 4 ventilátormi, výkon 450hp, krútiaci moment 580Nm
Pohon: Quattro, stredový diferenciál Torsen, zadný diferenciál Audi 80 s mechanickou uzávierkou, 6-stupňový manuál Audi S6 V8, keramická spojka
Podvozok: pružiny TA technix, 324mm predné brzdové kotúče, zadné originál s hydraulickou ručnou brzdou a samostatným strmeňom, brzdy bez posilňovača, pneumatiky 235/40 R18 RGC soft
Interiér: ochranný rám, volant, športová sedačka, riadiaca páka všetko OMP, 4-bodový bezpečnostný pás, ľahká pretekárska palivová nádrž, hmotnosť cca 1250 kg
Najlepšie dosiahnuté časy:
0-402m: 12,285sek.
0-201m: 7,826sek.
0-60 stôp: 1,693sek.
text: P.Kovács, foto: Michal Petreje