Profituning

Static porn á la Magpie

24. marec 2020Publikoval P. Kovács

Ak máš vášeň vo fotení upravených a exkluzívnych áut, ak fotíš eventy s veľkou koncentráciou konských síl a lešteniek, navyše ťa v mladosti silne zasiahla diagnóza tuningu - presnejšie tuningu japonských áut, tak proste na Octaviu 1.9TDi na OZ-tách zabudni. Potrebuješ niečo, čo ťa emočne naplní - resp. ti vyprázdni peňaženku napríklad pri tankovaní. Toto je i prípad Jana "Magpie" - típka, ktorého len tak neprehliadnete, čo znamená, že predsa nemôžete prehliadnuť ani jeho auto. Začalo to uňho nejakým vyladeným Ventom, Toyotou Paseo a riadne prikrčeným Civicom (samozrejme na strunách), ktorého sme vám onoho času aj na stránkach Power magazínu predstavili, aby to vyvrcholilo v luxusnom sedane s poriadnou véosmičkou pod kapotou.

U nás raritná GS430-ka bola Jankom zakúpená v októbri roku 2017, aby na ňu onedlho obul 20-palcové Startechy. V januári nasledujúceho roka došlo k nehode, ktorú si odniesol predok Japonca, po čom nasledovalo štvormesačné hľadanie dielov na opravu. Po oprave sa v lete 2018 kolesá zavesili na prvý jazdený coilover Tanabe, následne nastala nutnosť kúpy nastaviteľných tyčiek na zbiehavosť Manzo z USA. Počas zimnej pauzy 18/19 boli kúpené nastaviteľné horné ramená Tayco z Ruska a v lakovni sa pripravilo auto na celopolep. Výber padol na fóliu zo vzorkovníka Teckwrap a samotnú odbornú inštaláciu realizovala firma Tuningfolie.eu. Počas sezóny 2019 sa skrátili predné otoče kvôli funkčnosti podvozku, vymenil sa podvozok za nastaviteľný značky Maxprood z Anglicka s tvrdšími strunami 12/10kg a zákazkovo sa upravili dorazy. Koncom leta boli následne vymenené kolesá Startech za exkluzívne SSR Veilside Andrew Golt v rozmere 9.5/10.5 R18 a zatemnili sa predné svetlá.

Dnešnú podobu Lexus získal prednedávnom, kedy došlo k rozšíreniu karosérie lemami od Ulterior Motive z USA - vpredu o 2“ vzadu o 2.5“ - preložené do slovenčiny je to vzadu o 6,3cm širšie ako pôvodne. Celý motorový priestor bol lakovaný do čiernej matnej,  prelepili sa blatníky, prahy a zadný nárazník bol upravený pre mohutné komíny z Nissanu GT-R. Polep bol po bokoch auta doplnený linkou, spätné zrkadlá sa nalakovali do čiernej. Kolesá boli rozobraté, stredy nalakované, všetky skrutky ručne prebrúsené. Pôvodne zadné disky 10.5J ET8 s gumami 225/40R18 putovali dopredu, a na nové zadné disky boli použité 7-palcové (skoro 18cm!) límce od Threepiece z USA. Výsledné rozmery valcov sú 12.5J ET8 s pneumatikami 285/30R18. Na záver sa na zadný kufor umiestnil spojler od Wald design.

Objednaný a dodaný bol aj predný lip od rovnakého výrobcu, po úpravách a dopasovaniu bude umiestnený v priebehu sezóny spolu s originál zadnými svetlami z japonského modelu Toyota Aristo. Interiér sa zachoval prevažne v sériovom stave s doplnkami ako záclonky na oknách, hlavové opierky a custom zadný tunel so stolíkom pred spolujazdcom očalúnené v koži s chrómovým lemovaním. Už len dúfať, že Janko odolá fetišu extrémneho rozčaptania na ázijský spôsob a jeho sedan ostane vážnym počinom dospelého chlapa :).

Lexus GS430, rok výroby: 2001
Motor: Atmosférický, vidlicový 8-valec, objem 4.3 litra, sériový výkon 208kW, výfukové koncovky Nissan GT-R R35, motorový priestor lakovaný do čiernej matnej
Pohon: Náhon na zadné kolesá cez 5-stupňový automat
Podvozok: Športový nastaviteľný (výška, tuhosť) podvozok Maxpeedingrods, zákazková úprava dorazov, nastaviteľné tyčky na zbiehavosť Manzo, nastaviteľné horné ramená Tayco, skrátené predné otoče, 18-palcové disky  SSR Veilside Andrew Golt - vpredu 10.5J ET8 s gumami 225/40, vzadu 7“ límce Threepiece 12.5J ET8 s gumami 285/30
Karoséria: Fólia zo vzorkovníka Teckwrap model Gal 01, lakované predné svetlá, rozšírenie celej karosérie lemami Ulterior Motive - vpredu o 2“ vzadu o 2.5“, prelepené blatníky, prahy, zadný nárazník upravený pre veľké koncovky, čierne lakované spätné zrkadlá, zadné krídlo Wald design

text: Kovács, foto: Ján Straka - Magpie