Profituning

Street Demon

15. máj 2020Publikoval P. Kovács

Anthony vyrastal v autíčkárskej rodine a od malička vedel, že sa nikdy neuspokojí s nejakou sériovkou. Peniažky však ani v Melbourne nerastú na stromoch, preto jeho daily car prešiel počas dlhých rokov postupnou evolúciou a veci sa nabaľovali zarobenými a odloženými dolármi. Pomalý vývoj bol o pokusoch i omyloch, učení sa na vlastnom projekte, kupovaní prevažne použitých dielov aj o vlastnoručnej výrobe niektorých komponentov. Prvé kroky na Impreze z roku 2006 sa niesli klasicky v znamení kolies, zníženia a výfuku, najväčšou prekážkou atraktívneho projektu bol ale atmosférický boxer agregát objemu 2.2-litra so skromným výkonom 135 koníkov.

Prišiel okamih, kedy začal Anthony uvažovať o kúpe modelu STi, ako základu na stavbu pouličnej parádičky, no rýchlo mu došlo, že to nie je jeho púť. Zaľúbil sa do Wagonu a vybral sa preto cestou oturbenia pôvodného agregátu so všetkými trampotami čo to obnáša. Každý vie kto to vyskúšal, že je to boj, keďže továrensky atmosférický agregát pripravený zo žiadneho aspektu na veľký nárazový výkon nie je. Bál sa aj finančnej stránky, ale racionálnym konaním ho to celé napokon vyšlo na neuveriteľných 1300$ :). Ušetril na second hand dieloch aj potrubiach stlačeného vzduchu od svojho tiež Subi pozitívneho brata.

V tomto setupe pri tlaku 10psi jazdil denno-denne do práce a ako elektrikár nosil svoje náradie v kufri upraveného Wagonu dva a pol roka. Auto dokázalo držať krok so sériovými WRX, čo nie je nič svetoborné, ale nezabudnime, že ide o vlastnoručnú prácu. Posunuli sa aj úpravy mimo agregátu - pribudol Air Lift, predok aj zadok zo sedanu, namontovali sa lemy blatníkov Karlton, karbónové krídla, difúzor, zadné svetlá Illumaesthetic, disky Enkei PF01 EVO i brdy Brembo a 6-stupňový manuál z verzie STi. Ani v interiéri to už po starom nemohlo ostať - lepšie držanie tela zabezpečujú sedačky Bride ZETA III, dôležité údaje znázorňujú budíky AEM, do ruky padne po novom odnímateľný volant OMP Corsica s nábojom Works Bell. Wrap pribudol okrem karosérie aj na palubnú dosku, nad volant sa pripevnil Ecliptech shift light a chýbať nemôže krátke radenie Cobb s hlavicou páky od We Are Likewise.

Spokojný je svojim auto pravý tuner len dočasne. Nebolo tomu inak ani v Anthonyho prípade a honba za výkonom ho dotlačila ku kúpe použitého bloku STI EJ25, na ktorý sú dostupné odskúšané performance diely. Okrem nových ložísk a tesnení si zohnal opäť použité sanie Cosworth, ktoré umožňuje efektívnejšie vedenie potrubí v porovnaní s pôvodným horným uložením. Starý slimák sa nahradil Garrett GTX3582R Gen II, zakúpili sa zvody PSR, intercooler Aeroflow, olejový chladič Mishimoto, palivová rampa Radium, vyrovnávacia nádrž a ako lego si to všetko majiteľ pekne sám poskladal s použitím vlastnoručne vyrobených rúr. Cez programovateľnú jednotku Link G4+ mu nakoniec Subaru špecialisti z GotItRex naladili stabilný výkon krásnych 460 konských síl.

text: P.Kovács, foto: Chris Nicholls