Profituning 2021

Taycan Cross Turismo

06. marec 2021Publikoval P. Kovács

V roku 2020 bola tretina všetkých predaných vozidiel značky Porsche plne alebo čiastočne elektrifikovaná. V roku 2025 by to malo byť už vyše 50% produkcie! Pýtate sa, či sa svet zbláznil, keď už aj v prípade tradičnej športovej značky je toto trendom? Áno prosím :D. Fabriky ale musia produkovať, predávať a zachrániť svoje mená - históriu. Preto sa nečudujme, že prichádzajú s novými modelmi, dokonca krížencami "rôznych svetov" v záujme ulapenia si čím väčšieho kúsku čoraz chaotickejšieho automobilového koláča. V tomto duchu prichádza Porsche Taycan Cross Turismo, ako kombinácia vysokonapäťového, luxusného korábu a praktického kombíka - AJ do terénu...?

Treba uznať, "akože off-roadová" verzia stuttgartskej Tesly S vypadá dobre. Pointa sa síce hľadá ťažšie - veď Porsche má v ponuke plnohodnotné SUVčká, ale plasty a väčší batoh tejto extravagantnej električke seknú. Čerešničkou je nosič na bicykle, dodávajúci rodinnému presúvadlu trendovosť a sympatie susedov. Myslelo sa samozrejme aj na pohodlnejšie nastupovanie a priechodnosť pri príjazde k lyžiarskym svahom či k horskej chate - svetlá výška preto narástla oproti verzii Saloon o 20, resp. 30mm pri balíku off-road. O 47mm narástol aj priestor pre hlavy zadných pasažierov a 1200l kapacita pre batožinu pri sklopených sedadlách je v tomto segmente kráľovská.

Rodinnejšie ponímaný kombík sa od klasického 4-dverového variantu líši niekoľkými panelmi karosérie, dlhšou strechou, inými kolesami a grandióznejším priestorom. Ponúka sa ale iba s pohonom oboch náprav a s väčšou náložou batérií, pre väčší akčný rádius. Základný cenový rozdiel v porovnaní s bežným Taycanom je veľmi priaznivý a činí nejakých 1200€, čo sa pochopiteľne môže v závislosti od balíčkov a voliteľných prvkov výbav vyšplhať o niekoľko čísiel nahor. Môžete si napríklad k autu dokúpiť Porsche eBike za "pouhých" 10 papierov...

Čo sa týka motorizácie, k výberu slúžia štyri klasické jednotky modelovej rady s výkonmi dvoch elektromotorov od 375 konských síl a akceleráciou na stovku za 5,1 sekundy až po verziu Turbo S so 750 koníkmi na palube a 2,9-sekundovým katapultom na kilečko, ktorá ponúka pri úplnom nabití maximálny dojazd 420km.

text: P.Kovács, foto: Porsche