test: BMW X2 xDrive25d M Sport

25. máj 2018Publikoval P. Kovács

Ak hľadáte lacné, praktické rodinné presúvadlo s plavným podvozkom a  vyššou svetlou výškou, ktoré by poslúžilo okrem rodinných výletov aj na bežné jazdy mestom bez zbytočného pútania pozornosti, tak na X2-ku rýchlo zabudnite! Ak však túžite po štýlovom, športovom crossoveri v extravagantnom laku, na krásnych, veľkých kolesách, ktorému kvôli jeho kráse prepáčite aj to, že vám na rozbitých cestách vytrasie dušu, tak je toto auto pre vás! X2 je typickým príkladom toho, že k tomu, aby vám každé ráno pri otvorení garážových brán zaplesalo srdce, nepotrebujete superšport.

X2 sa vďaka masívnej reklamnej kampani rýchlo dostal do mozgov a boduje predovšetkým dizajnom. Ten sa naozaj vydaril - je svieži, extravagantný a agresívny. Dojem vytvárajú skosené blatníky, kolmé čelo, moderná optika svetiel, športovo navrhnuté nárazníky, "tučný" zadok s integrovaným strešným spojlerom aj dvojica koncoviek výfuku. Bonbónikom je malý, no o to dôležitejší detail loga na C-stĺpiku - ako pripomenutie si legendárnym športových modelov z čias minulých... K tomu 20-palcové dvojfarebné M disky, čierne lesklé lišty BMW Individual, lak Misano Blue a úspech je zaručený.

Interiér je moderný, v testovanom exemplári farebne krásne zladený aj keď treba poznamenať, že značne polarizoval "obecenstvo", no ja tvrdím, že život je príliš krátky na to, aby sme jazdili nudné, šedé autá a veru netreba sa báť osviežiť svoj životný priestor. Červená koža (doplnená o efektné ambientné osvetlenie) sa mi páčila napriek tomu, že všeobecne kožené sedačky nemusím a ideálnou voľbou z hľadiska komfortu je alcantara, no tento balík spolu s dokonalým prevedením som si rýchlo osvojil. O ergonómii a kvalite sa samozrejme baviť nemusíme.

Preplňovaný 4-valcový agregát 25d s výkonom 231 koní dozaista postačí každému bežnému smrteľníkovi a v spojení s touto búdou je to asi najlepšia kombinácia ak berieme do úvahy dynamiku a spotrebu, dokonca som mu prepáčil aj ten zvuk - podotýkam nepekný len zvonka. Pochopiteľne to nie je ten ospevovaný trojliter spôsobujúci závislosť, no aj tých 450Nm točivého momentu je dosť na pružnosť pri predbiehacích manévroch.

A že dízel nie je in? K tejto háklivej téme by som len toľko dodal, že kým nebudú benzínové alebo hybridné motory ponúkať pomer výkonu a spotreby, aký ponúkajú moderné, preplňované vznetové agregáty, tak popularita tých "špinavších" nikde neklesne.

Dieselgate hore-dole, 170kW a stovka za 6,7 pri reálnej spotrebe 6,5 litra je stále pádny argument...

BMW X2 je šikovné, obratné auto do mesta s malým polomerom otáčania, čo som ocenil pri každom parkovaní v stiesnených podmienkach. Na cestách sa správa vďaka športovému podvozku sebaisto avšak jemne navýšená svetlá výška i ťažisko oproti  bežnému hatchbacku je citeľná ako u všetkých "krížencov". Pochváliť musím aj veľmi mrštné brzdy s rýchlym nástupom brzdného účinku, dávajúce šoférovi istotu pri rýchlej jazde.

Na záver som si nechal pasáž ohľadne ceny, ktorá vás možno zmrazila, veď vysoliť 63 200€ za presúvadlo tejto veľkosti - aj keď je dozaista prémiové, veru nie je málo. A že čo navýšilo tak markantne východiskovú cenu 44 tisíc verzie BMW X2 xDrive 25d? Máme tu M paket, príplatkovú kožu, elektrické športové sedačky, M-kový volant s dokonalým úchopom, jazdných asistentov, balík Business Class, audio Harman/Kardon, parkovaciu kameru, vyhrievaný volant, bezkľúčový vstup, vynikajúci head up displej a mnoho ďalších vecí, popri ktorých mi fakt nič navyše nechýbalo.

Predná maska BMW postupne prechádza evolučným vývojom, no ja osobne dúfam, že to pri tomto 5-uholníku ostane a  nový vzhľad "ľadviniek" nedávno predstaveného konceptu iX3 mysleli Mníchovčania naozaj len zo srandy...

Jediným, trošičku rušivým elementom v kokpite bola pre mňa - človeka, ktorý si zvykol na joysticky, hlavica páky 8-stupňového au.

Posádku obklopujú veľmi hodnotne vyzerajúce, mäkčené materiály s dokonalým lícovaním.

text & foto: Peter Kovács