PKW showroom

test Dodge Charger 6.4i HEMI SRT 392

19. júl 2020Publikoval P. Kovács

Americký muscle car s HEMI motorom k redakčnému testu na Slovensku? Priam nemožné, ale vďaka spoločnosti PKW Invest sa to v našom prípade stalo realitou a poviem úprimne bol to pre mňa jeden z najintenzívnejších zážitkov a jeden z najkrajších "pracovných" dní doposiaľ. Slovo pracovných som dal do úvodzoviek, lebo sedieť celý deň v aute a usmievať sa ako blázon sa za prácu asi veľmi považovať nedá :D. OK, nafotiť bolo treba, aj si do mobilu písať nejaké tie poznámky, ale toto je iný test, toto nie je o faktoch, číslach a omáčkach, toto je čisto o emóciách...

Po usadení sa za volant som mal ihneď akýsi prirodzený rešpekt spojený s jemným strachom. Pocit ako v tanku, vyšší posed a predomňou veľká kapota s nasávačom. Napadlo mi, keď ma ako malé dieťa mamka prvý krát zobrala počas jarmoku do strašidelného zámku - chcel som tam ísť, bol som zvedavý, ale veru nebolo mi všetko jedno. A z Dodge Charger veru ide strach tak isto! Aj z pohľadu zvonku, aj sediac za poriadnym chlapským volantom, keď zatlačíte štartovací spínač a sa ozve 492 totálne zbesnených koní. Husia koža a to len stojíte, počúvate a rozmýšľate, prečo musíte denne-denne riešiť nejaký diesel, prečo nie je na tomto svete spravodlivosť, že by mohol mať každý milovník áut v garáži ozajstný nástroj blaženosti.

Úkol bol teda jasný - treba skrotiť bizóna. Lenže kým vymakané európske žihadlá beriete ako 23 kilového pitbulla, tu sa bolo treba popasovať s ťažkým zvieraťom, ktorý sa veru len tak nedá. Auto vypadá neskutočne sebaisto  a impozantne, sediac v hocijakom aute uvidiac jeho predok s krásnym svetelným podpisom v späťáku sa stiahnete. Proste uvidíte zviera v ríši áut, s ktorým sa nikto nezahráva. Chargeru na prvý pohľad teda uveríte, že je rýchle a silné. Áno, existujú dnes oveľa rýchlejšie autá - napr. malá M235i, o ktorej sme si minule napísali vyfacká tento Dodge v bežných podmienkach kedykoľvek, no to je ako s kladivami. Ak chcete "drtiť" kamene, potrebujete veľké, ťažké kladivo. Síce hrozia otlaky na ruke, ale budete mať istotu...

Toto auto je pre chlapov. Nikdy si vás nepustí úplne blízko, nikdy sa v ňom nebudete cítiť ako jeho súčasť, vždy ostanete len kamarát s patričným odstupom. Ani jeho kúpa nikdy nebude mať racionálne vysvetlenie. Charger je kult, tradícia, brutálny dizajn a neopísateľný a suverénny cruising. Mustang alebo M5-ku si kúpi rozmýšľajúci človek. Dodge si kúpi človek, ktorý ho proste chce, aj keď nemá jediný racionálny argument. Basta! Nebude v ňom síce najrýchlejší v premávke, ani na okruhu či na štvrťmíli, kde mu dá taká RS3 "v čipe" viac než sekundu, ALE toto je životný štýl. V Chargeri sa nemusí človek naháňať s nikým, nemusí nikomu nič dokazovať , stačí zaparkovať vedľa AMG, ktorý si následne nikto ani len nevšimne. Keď ma v premávke okázalo obehla RS Octavia - lebo chcela ukázať, že "koncern", tak som sa sediac v koženom, foteli len pousmial a dobre vedel, že si ma típek zozadu mobilom odfotil ;).

Na moje veľké počudovanie som sa s autom zžil v priebehu dvoch hodín a začal si sním dovoľovať. Fúzy medveďa však možno naťahovať len s rozumom - priznám sa v nastavení charakteristiky som si v premávke trúfol len po režim Sport. Ale verte mi, úplne postačuje na zapotenie sa :D. Režim Track odporúčam iba na okruhu alebo letisku. Keďže je to Amerika, na ovládacie prvky si treba zvyknúť a aj nejaké tie kvalitatívne nedostatky v interiéri jej treba odpustiť. Podstata auta spočíva ale úplne v inom! Za 55 s DPH nič brutálnejšie, nič nadčasovejšie a nič ohromujúcejšie nekúpite. Za nezameniteľnou bočnou líniou sa navyše ukrýva priestranný kokpit (meriam 188cm a za seba som sa elegantne posadil), v ktorom pohodlne a keď treba strašne rýchlo odveziete na výlet celú rodinu. Charger je dokonca vybavený všetkými modernými vychytávkami a asistenčnými systémami ako prémiové európske autá. Treba viac? Asi nie. Jediným mínusom je sklon sedacej časti predných kresiel, ktoré neponúkajú dostatočnú oporu stehien. Ale kašlať na to, je to DELO! Chcem!

text & foto: P.Kovács