Profituning

test Peugeot 208 GT line

21. marec 2020Publikoval I. Hrivňák

Pri pohľade na celkom nový Peugeot 208 v modernej modrej farbe, s čiernou strechou a čierne lakovanými lemami blatníkov, som ostal v nemom úžase. Dizajnérom Peugeotu sa i po minulé roky darilo navrhovať skvelé krivky nových modelov, no nová 208-ka je trefa do čierneho. Ak sa zahľadíte na jej tvary, pripomenie vám to legendárnu 205 v modernom - až futuristickom šate. Krásne línie karosérie umocňuje predĺžený zadný šilt piatych dverí. Z pohľadu spredu vytŕčajú typické levie zuby LED denného svietenia. Zozadu je pohľad ešte zaujímavejší. Členením jednotlivých línií, ktorým dominujú už značkou zjednotené zadné svetlá, ktoré sa stali rozpoznávacím znakom celej flotily koncernu, je malá 208 neuveriteľne pekná a pútajúca pozornosť. Znakom reinkarnácie je zadný stĺpik pripomínajúci úspešného predka.

Aj keď vnútorné rozmery ostali v zásade zachované, Peugeot využitím platformy CMP, ušetril 30kg celkovej hmotnosti. Zvykli sme si, že Peugeot si čoraz viac dáva záležať na kvalite použitých materiálov a dielenského spracovania a to je vidno aj na interiéri novej 208ky. Plasty sú zväčša mäkčené, akurát na dverách nájdeme tvrdšie kúsky. Sedadlá so športovým charakterom sú viac pohodlné ako športové, ale oporu poskytujú veľmi slušnú. Prekopaný predný panel s 3D zobrazovaním jednotlivých údajov je veľmi vkusne doplnený imitáciou karbónu. Celým lemom palubovky a predných dverí sa nesie podsvietenie hráškovo zelenej farby, čomu korešponduje aj prešívanie sedačiek a  pre Peugeot už typického malého volantu so skosením aj vo vrchnej časti. Na budíky tachometra sa pozerá nie skrz dieru volantu, ale ponad. To chce optimálne nastaviť sedenie a náklon volantu, aby ste niečo z budíkov videli. Tomu všetkému asistuje veľký dotykový displej. Panel umožňuje nastaviť až 5 úrovní zobrazenia.

Chválim, že sa zachovali aj tlačidlá na najpoužívanejšie funkcie v rade vedľa seba. V strede je zaujímavo riešená odklápacia priehradka na mobilný telefón s indukčným nabíjaním, lakťová opierka sa dá však nastavovať len horizontálne. Milo ma prekvapilo spätné zrkadlo bez olemovania, čo zlepšuje výhľad dozadu. Vzadu je miesta tak ako v malom hatchbacku - očakávania teda musia byť adekvátne. Ani kufor vás úložným priestorom neprekvapí, jeho objem 311 litrov je priemer v segmente. Čo sa týka výbavy, tak testovaný model disponoval automatickou klimatizáciou, full-LED svetlami, virtuálnym kokpitom s 3D grafikou, tempomatom, cúvacou kamerou, prednými parkovacími senzormi, elektrochromatickým spätným zrkadlom a balíkom športových doplnkov v exteriéri aj interiéri, takže investovať viac nemá príliš zmysel. Náš testovaný exemplár bol ešte bohatší napríklad o praktické bezkľúčové odomykanie a štartovanie

O pohon levíčaťa sa stará trojvalec 1,2 PureTech 100 dofukovaný turbom. Jeho výkon 74kW a krútiaci moment 205Nm malému autu stačí. Motor je dostatočne svižný, a ak ho prepnete do športového režimu, tak mierne zabručí, odozva pedálu sa zrýchli a preraďovanie je svižnejšie. Automatická prevodovka má 8 rýchlostných stupňov a ak zošliapnem pedál na podlahu, dokáže podradiť aj 3 stupne nadol. Malá strojovňa sa slušne berie odspodu a nevadia jej ani vysoké otáčky. Chýbajúci valec je dobre nahradený vyvážením a jeho hlučnosť skrotená odhlučnením. Celý dojem je teda nanajvýš príjemný.

Čo dodať na záver? Auto som požičal 21-ročnému synovi a bol zvedavý na dojmy mladého človeka. Výsledok bol výborný, auto aj jeho výbavu si pochvaľoval, indukčnú priehradku na mobilný telefón zvlášť. Zvyknúť si však musel na výdobytky techniky, ako udržiavanie jazdného pruhu, či výstražné tóny oznamujúce blízke vozidlo zo senzorov spätných zrkadiel, ktoré reagovali aj na autá idúce oproti. Ak vás teda chytí pútavý dizajn, máte na výber z troch benzínových 3-valcov od 75 do 130 koní, jedného dieslového 4-valca objemu 1.5 a pre "zelenáčov" nemôže chýbať ani čisto elektrická verzia e-motion s dojazdom až 340km.

Motor: Trojvalec 1,2 PureTech, 1199cm3, preplňovaný turbodúchadlom, výkon: 74kW(100k), max.krútiaci moment 205Nm pri 1750ot./min.
Prevodovka: 8-stupňová automatická
Rozmery: d/v/š: 4,055m/1,43m/1,745m, rázvor: 2,54m, batožinový priestor: 311 litrov
Hmotnosti: pohotovostná: 1224kg
Objem palivovej nádrže: 50litrov.
Zrýchlenie na 100km/h: 10,8s
Kombinovaná spotreba paliva: 5,9 l/100km
Spotreba pri teste: 8,1l/100km
Cena: 16 990,- eur
Cena testovaného vozidla: 20 740,-eur

text & foto: Hrivňák