Profituning 2021

Tiffany z Levíc

05. jún 2022Publikoval P. Kovács

Upravených Civicov sme už videli veľa – či už performance alebo styling, ale naozaj kvalitných až tak mnoho u nás nebehá. Na aprílovom Power feste sa však v rámci Honda zrazu ukázal jeden naozaj zaujímavý kus, ktorý dokonca zaslúžene bral jeden z desiatich najprestížnejších pohárov TOP10 udelený v súťaži Show & Shine. Bezchybný postoj, pekná farebná zostava, detaily, uprataný motor, štartovanie na tlačidlo, elektrické okná, športové doplnky... A keďže bol Magpie poruke, tak nacvakal...;)

„Zdravím vás, volám sa Laci pochádzam z Levíc a toto je pár slov o mojej Honde Civic Tiffany narodenej v roku 1991 s motorizáciou 1.5 VTEC-E. Auto som kúpil v roku 2012 v staromódnom tuningovom prevedení v červeno bielej farbe s laminátovými nárazníkmi a navarenými prahmi s množstvom motorických a karosárskych problémov. Zo začiatku som nemal plány auto prerábať a kúpil som si ho len na bežné jazdenie. Časom som však začal špekulovať čo by sa na ňom dalo zmeniť. Inšpirovali ma Hondy v mojom okolí, ktoré boli v originálnom stave bez tuning nárazníkov, nakoľko toto auto má pekné tvary aj bez nich. A tak som začal snívať o prerábke, vhodnej farbe a pekných kolesách.

Prvý veľký sen sa splnil prestriekaním na mentolovú farbu a keďže tento odtieň sa za veľkou mlákou volá Tiffany Blue dal som autu meno Tiffany :) Jedinečný vzhľad dolaďujú  moje vysnívané kolesá značky Rota Aleica vo farbe Royal Pink s motívom kvetu sakura. Tiff je na vzduchovom podvozku, zadné ramená s ASR výstuhou sú v neochrómovej farbe. Taktiež som sa rozhodol ponechať originálny motor a opraviť ho. Motorový priestor(pôvodne červený) som prestriekal na krémovú farbu a veko motora do mentolky aby to pekne vyniklo. Všetky ostatné doplnky sú ladené do ružovej, mentolovej a neochrómovej farby tak, aby toho nebolo veľa ani málo a tvorilo jeden zladený celok. Interiér sa robil ako posledný a podobne ako motorový priestor som ho zladil do krémovej farby spolu s chrómovými doplnkami v podobe volantu, radiacej páky a ručnej brzdy. To je v skratke všetko k mojej Tiffany, ďakujem za pozornosť nech sa vám darí...;)“

Honda Civic 5G, rok výroby: 1991
Motor: zážihový 4-valec VTEC-E 16V, zdvihový objem 1493 cm3, športové sanie Big Tube Simota, športový výfuk TRW, motorový priestor lakovaný do krémovej farby, veko mentolový lak, štartovanie cez spínač
Pohon: na predné kolesá cez 5-stupňový manuál
Podvozok: nastaviteľný vzduchový podvozok TA-Technix, zadné spodné ramená v neochrómovej farbe a subframe ASR, disky Rota Aleica vo farbe Royal pink 4x100 R15 9J ET10, pneu Nakang 185/45 R15
Karoséria: mentolový farba zalakovaná Glasuritom v 4 vrstvách, krídlo BYS, spätné zrkadlá Spoon
Interiér:  Palubovka, zadné dverové tapacíre, v čiernej farbe z druhého auta s čiernym interiérom, predné tapacíre, opierka a obal riadiacej páky v krémovej farbe, aj elektrické sťahovanie okien z novšej Hondy, sedadlá pôvodné, poťah v krémovej farbe kombinovaný koža/látka, športový volant, madlo ručnej páky a riadiacej páky v neochrómovom prevedení, kufrová zástavba - drevená podlaha, vzduchová nádoba do 8 bar, Viair kompressor 480C 200PSI, odkalovač pred naplňovaním a na výstupe, riadiaca jednotka Acuair
Audio: zosilňovač Blaupunkt, 12"subwoofer zabudovaný v podlahe kufra, vo dverách adaptéry na väčšie 2-pásmové 160mm 6.5 palcové reproduktory, v rohoch JBL výškové reproduktory

text: P.Kovács, foto: Ján Straka - Magpie