Profituning 2021

Tomova „Micu-Lantra“ stále žije!

25. február 2022Publikoval P. Kovács

Málo kedy sa vraciame k určitým témam – konkrétnym autám, ale tento Kórejčan povypínal poistky mnohým. Zaslúži si preto opäť pozornosť a skonštatovanie, že nie každý show car musí zákonite skončiť po rozpredaní súčiastok na šrotovisku. Tom zo susedných Čiech vložil do svojej vášne veľa času, financií a úsilia a nie náhodou sme jeho autu poskytli priestor kedysi aj na stránkach nášho časopisu.

Chlapsky sa priznám, keď som prvý krát na nete uvidel fotku tejto prekopanej Lantry v galérii z nejakého českého zrazu, tak som nevedel s čím to mám do činenia. Najprv som spontánne tipoval na Opel, no neskôr sa mi začalo mariť, že to bude niečo z Ázie. Každopádne som hneď vedel, že túto exotiku musím uloviť pre náš Power! Od prvej recenzie ubehlo pár rokov a rád som sa nedávno cez FB konfrontoval so skutočnosťou, že tento projekt stále robí svojmu pánovi radosť – ba navyše si môže užívať kráľovský komfort v tesnej blízkosti svojich rodinných príslušníkov a aj dáke tie vylepšenia... Len tak ďalej ;)

Hyundai Lantra, rok výroby: 1993
Motor: Výmena motora za 2.0 turbo z Mitsubishi Eclipse – US verzia 4G63T, ventilové veko Hyundai, väčší intercooler s kompletným vedením stlačeného vzduchu z nerezu, nad intercoolerom ostrekovacia lišta so zmesou voda-lieh, olejový chladič s pancierovými hadicami, vzduchový filter K&N, BlowOff Ventil Greddy RS style, oil catch tank a ďalšie nádobky vlastnej výroby z nerezu, regulátor tlaku turba, odstránené vyvažovacie hriadele, blok nalakovaný na modro, olejová vaňa a ďalšie časti biele, zaslepený EGR ventil, nerezové zvody z USA, komplet nerezový výfuk od turba, časť až k športovému katalizátoru Magnaflow omotaná termopáskou, rezonátor miesto stredového tlmiča, duplex s koncovkami vlastnej výroby, leštené detaily v motorovom priestore a šróbiky v tvaru hrotu, hadice a káble s ochranným poťahom Flexo, sviečky Denso Iridium, zapaľovacie káble NGK, celohliníkový vodný chladič z Mitsubishi EVO3 s výkonnejším ventilátorom (nové - nie je na fotkách)
Pohon: Náhon na predné kolesá, manuálna prevodovka Mitsubishi Eclipse – kompletne vlastnoručne vyleštená, poloosy Eclipse, odľahčený zotrvačník a spodná remenica, spojka Exedy

Podvozok: Tlmiče KONI Sport, namiesto pružín vzduchové mechy, výška prednej i zadnej nápravy zvlášť regulovateľná v rozmedzí 16cm s možnosťou diaľkového ovládania, vzduchový systém s tlakovou nádobou, leštenými ventilmi a kompresorom zabudovaný v kufri, predná nerezová rozperná tyč vlastnej výroby, nápravy opieskované a lakované bielym komaxitom, predné brzdy Porsche – štvorpiestikové brzdiče z modelu 928GT a kotúče priemeru 305mm z modelu 993 – stred kotúčov prerobený podľa pôvodných Hyundai, doštičky Textar, zadné bubny nahradené kotúčovou nápravou z modelu Lantra 1.8GT, 18“ disky Schmidt Revolution VN-Line šírky 8.5“ vpredu a 10“ palcov vzadu, pneumatiky 225/35 vpredu a 225/40 vzadu (po novom lakované a upravené s veľkými límcami)


Karoséria: Kompletne rozšírená a zbavená zbytočných prelisov a líšt, vertikálne dvere, zamračená kapota, sklá pôvodných svetiel vybrúsené a osadené H7 šošovkami Hella zo Škody Superb II, predné blinkre VW Passat, zadné svetlá Audi A4, zahladené veko kufra s prelisom z Felicie, upravený zadný tuning nárazník zo Škody 120 s funkčným karbónovým difúzorom, bočné prahy pôvodne z Ford Mondeo, predný nárazník Audi RS4 spojený s originál maskou bez znaku, zadné kľučky zavarené a presunuté do podoby tyčiek u okien, leštené veko nádrže Honda CBR v zadnom rozšírení, zadné krídlo so stredom v carbon 4D fólii, lak zo vzorkovníka Fiat, zatmavené okná

Interiér: Celá podlaha potiahnutá modrým kobercom, koberčeky z bielej koženky, predné športové sedačky Raceland, zadné originály i volant v bielej eko koži, športové pásy Schroth, ostatná časť interiéru v bielom flocku, na stropnici modrý motív stôp ľadového medveďa, plasty lakované do odtieňu karosérie, ručná brzda a radiaca páka vlastnej výroby, športové pedále, budíky na kontrolu tlaku podvozku na mieste výduchov vetrania, PS2 napojený na stropný 10“ LCD monitor a 19“ LCD TV v kufri
Audio: Komplet audio od MTX so štvoricou komponentných repro 4x100W RMS, napojených na 4-kanálový zosilňovač, subwoofer MTX 250W RMS napájaný monoblokom MTX, kompletné vytlmenie dverí, kufra a plata B2 Audio, laminátové doordoardy, laminátové plato s reproduktormi a zosilňovačmi, za zadnou sedačkou menič napätia 12V/220V - 500W stáleho výkonu s trojicou zásuviek natiahnutých pod sedadlo spolujazdca, za druhou zadnou sedačkou priestor na batožinu a vzduchový ventil so 6m hadicou umožňujúcou nafúkanie kolies

text: Kovács, foto: Pavla Vokolková