Profituning 2021

Toto tu ešte nebolo: E30 VTEC

19. november 2021Publikoval P. Kovács

Upravených BMW E30, či už do premávky alebo na závodné trate sme už videli milión. Táto 318-ka z roku 1985 je ale iná. Faruk Kugay - profesionálny driftér seriálu Formula Drift a majiteľ spoločnosti DevSpeed Motorsports chcel niečo iné, niečo výnimočné, a to nie len čo sa týka vzhľadu...

Prvý dojem určite urobí výrazný widebody kit Pandem spolu s dokonalými, štýlovými 17-palcovými diskami Rotiform IGS a zadným krídlom E30 M3, doplneným o karbónový nadstavec v štýle DTM. Uhlíkové vlákna sa dostali k slovu aj pri výrobe strechy, odpruženie je nastaviteľné od KW, brzdy pochádzajú z E36 M3 a čisto funkčný, zákazkový interiér s holou palubnou doskou je vybavený doplnkami Momo.

A dostali sme sa k tomu najdôležitejšiemu - pod kapotou je niečo, čo by naozaj nikto nečakal. 2,0-litrový štvorvalec F20C z Hondy S2000. "Bayern fanatics" možno ceria zuby, ale na blízkom východe rozmýšľali pragmaticky. Kugay nešiel po maximálnom výkone, chcel vysokootáčkový, spoľahlivý, ľahký dvojliter. Atmosféra s výkonom 240 koní, vybavená novým saním a výfukom Borla Performance z nehrdzavejúcej ocele je spojená s originálnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Honda, pri čom sa sila na zadné prenáša cez samosvorný diferenciál BMW. No treba viac na hrajuškanie sa..?

text: P.Kovács, foto: DevSpeed Motorsports