Toyota GT86-R Marangoni
Na ženevskom autosalóne predstavila svoj nový show car spoločnosť Marangoni. "100% made in Italy" výrobca pneumatík zdôrazňuje svoju silnú taliansku identitu prostredníctvom efektne vyladenej verzie aktuálneho športového modeluToyota GT86.
Simone Neri a jeho TRC Italia style centre prostredníctvom tvorivého diela premenil japonský športový voz na štýlovú mašinu nesúci názov Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer. Popri typickej talianskej elegancii, módy a športovosti nesie aj ideu šetrnosti k životnému prostrediu, čo jednou z hlavných hodnôt všetkých produktov Marangoni. Významné zníženie spotreby a škodlivých emisií bolo dosiahnuté použitím inovatívnej metódy spaľovania čpavku a tak s týmto experimentálnym palivovým systémom má auto nulové emisie.
Hybridný agregát až do hranice 2800 ot./min. využíva len amoniak, následne sa pridáva priame vstrekovanie benzínu. V dôsledku toho v mestskom režime môže auto takmer úplne fungovať v alternatívnom móde. Vzhľadom k vysokej energetickej efektivite amoniaku je zachovaný aj pôvodný vzrušujúci výkonový potenciál GT 86-ky.
Amoniak má vyššiu energetickú hodnotu na kilogram ako benzín, a je preto vynikajúcim zdrojom energie. Priemyselné výrobné náklady sú rovnaké ako v prípade benzínu, avšak k jeho produkcii je k dispozícii omnoho väčšia paleta surovín - uhlie, zemný plynu, voda - teoreticky všetko, čo obsahuje vodík, uhlík a dusík možno použiť, aj keď s rôznou efektívnosťou. Samotné jeho skladovanie a preprava v automobile sú podobné ako u LPG, zatiaľ čo sila dodaná motoru je rovnaká ako v prípade benzínu.
Najdôležitejším show efektom v projekte GT86-R Marangoni je samozrejme špeciálna sada 19-palcových červených pneumatík "M-Power EvoRed". Pomocou tretej generácie funkcionalizovaných polymérov a zavedením inovatívnych experimentálnych nanomateriálov, u M-Power EvoRed sa podarilo dosiahnuť rating B valivého odporu a triedu A pre mokré brzdenie. Tieto dve vynikajúce hodnoty pre vysoko výkonné pneumatiky potvrdili úsilie zaistiť nižšiu spotrebu paliva a vyššiu bezpečnosť, ktoré spolu s maximálnym potešením z jazdy, sú hlavným smerovaním pri vývoji produktov Marangoni.
Rubínovo červené 19-ky rozmerov 235/35 a 265/30 sú natiahnuté na disky Barracuda Karizzma 8.5x19 na prednej náprave, a 9.5x19 na zadnej.
Interiér sa taktiež v talianskom štýle dotvoril, použili sa kvalitné materiály ako alcantara, karbón a tradičný výrobca Sparco dodal ešte športovejšie sedadlá R333, kovové pedále a hlavicu radiacej páky.
Stylingové zmeny pokračujú aj mimo kokpitu, strecha je lakovaná do lesklej čiernej, kým zvyšná časť karosérie dostala najnovší vynález nemeckej firmy Paint Fashion, tzv Flash Chrome. Predný nárazník s novými otvormi a premiestnenými hmlovkami bol prepracovaný v centre TRC, hliníková kapota bola vybavená veľkými vstupmi pre vzduch, zatiaľ čo zadný nárazník bol kompletne upravený, s pridaním novo navrhnutého uhlíkového difúzoru. Carbon bol tiež použitý na zadnom spojleri a krytoch spätných zrkadiel.
Výkon motora bol posilnený o 20 koní oproti pôvodnej verzii vďaka nerezovému výfuku so športovým katalizátorom, navrhnutým anglickou firmou Milltek Sport. Prívod vzduchu bol upravený pomocou špeciálneho hliníkového vzduchového boxu Sprintfilter s polyesterovým filtrom.
Štandardný brzdový systém bol nahradený vpredu 6-piestikovými strmeňmi Brembo a kompozitnými kotúčmi priemeru 355mm a vzadu 4-piestikmi a kotúčmi 345mm. GT86-R používa okrem toho nastaviteľný podvozok KW zabezpečujúci celkové zníženie o 35 mm.
Redakčný test sériového športovca od Toyoty si prečítate v aktuálnom vydaní nášho dvojmesačníka.
foto: Marangoni