Toyota GT86-R Marangoni

16. marec 2013Publikoval P. Kovács

Na ženevskom autosalóne predstavila svoj nový show car spoločnosť Marangoni. "100% made in Italy" výrobca pneumatík zdôrazňuje svoju silnú taliansku identitu prostredníctvom efektne vyladenej verzie aktuálneho športového modeluToyota GT86.

Simone Neri a jeho TRC Italia style centre prostredníctvom tvorivého diela premenil japonský športový voz na štýlovú mašinu nesúci názov Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer. Popri typickej talianskej elegancii, módy a športovosti nesie aj ideu šetrnosti k životnému prostrediu, čo jednou z hlavných hodnôt všetkých produktov Marangoni. Významné zníženie spotreby a škodlivých emisií bolo dosiahnuté použitím inovatívnej metódy spaľovania čpavku a tak s týmto experimentálnym palivovým systémom má auto nulové emisie.
Hybridný agregát až do hranice 2800 ot./min. využíva len amoniak, následne sa pridáva priame vstrekovanie benzínu. V dôsledku toho v mestskom režime môže auto takmer úplne fungovať v alternatívnom móde. Vzhľadom k vysokej energetickej efektivite amoniaku je zachovaný aj pôvodný vzrušujúci výkonový potenciál GT 86-ky.

GT86-R

Amoniak má vyššiu energetickú hodnotu na kilogram ako benzín, a je preto vynikajúcim zdrojom energie. Priemyselné výrobné náklady sú rovnaké ako v prípade benzínu, avšak k jeho produkcii je k dispozícii omnoho väčšia paleta surovín - uhlie, zemný plynu, voda - teoreticky všetko, čo obsahuje vodík, uhlík a dusík možno použiť, aj keď s rôznou efektívnosťou. Samotné jeho skladovanie a preprava v automobile sú podobné ako u LPG, zatiaľ čo sila dodaná motoru je rovnaká ako v prípade benzínu.

Najdôležitejším show efektom v projekte GT86-R Marangoni je samozrejme špeciálna sada 19-palcových červených pneumatík "M-Power EvoRed". Pomocou tretej generácie funkcionalizovaných polymérov a zavedením inovatívnych experimentálnych nanomateriálov, u M-Power EvoRed sa podarilo dosiahnuť rating B valivého odporu a triedu A pre mokré brzdenie. Tieto dve vynikajúce hodnoty pre vysoko výkonné pneumatiky potvrdili úsilie zaistiť nižšiu spotrebu paliva a vyššiu bezpečnosť, ktoré spolu s maximálnym potešením z jazdy, sú hlavným smerovaním pri vývoji produktov Marangoni.

Rubínovo červené 19-ky rozmerov 235/35 a 265/30 sú natiahnuté na disky Barracuda Karizzma 8.5x19 na prednej náprave, a 9.5x19 na zadnej.

Interiér sa taktiež v talianskom štýle dotvoril, použili sa kvalitné materiály ako alcantara, karbón a tradičný výrobca Sparco dodal ešte športovejšie sedadlá R333, kovové pedále a hlavicu radiacej páky.

GT86-R Marangoni

Stylingové zmeny pokračujú aj mimo kokpitu, strecha je lakovaná do lesklej čiernej, kým zvyšná časť karosérie dostala najnovší vynález nemeckej firmy Paint Fashion, tzv Flash Chrome. Predný nárazník s novými otvormi a premiestnenými hmlovkami bol prepracovaný v centre TRC, hliníková kapota bola vybavená veľkými vstupmi pre vzduch, zatiaľ čo zadný nárazník bol kompletne upravený, s pridaním novo navrhnutého uhlíkového difúzoru. Carbon bol tiež použitý na zadnom spojleri a krytoch spätných zrkadiel.

Výkon motora bol posilnený o 20 koní oproti pôvodnej verzii vďaka nerezovému výfuku so športovým katalizátorom, navrhnutým anglickou firmou Milltek Sport. Prívod vzduchu bol upravený pomocou špeciálneho hliníkového vzduchového boxu Sprintfilter s polyesterovým filtrom.
Štandardný brzdový systém bol nahradený vpredu 6-piestikovými strmeňmi Brembo a kompozitnými kotúčmi priemeru 355mm a vzadu 4-piestikmi a kotúčmi 345mm. GT86-R používa okrem toho nastaviteľný podvozok KW zabezpečujúci celkové zníženie o 35 mm.

Redakčný test sériového športovca od Toyoty si prečítate v aktuálnom vydaní nášho dvojmesačníka.

foto: Marangoni