Profituning 2023

Ultimátna M2 v širokých šatách

15. marec 2023Publikoval M. Lábaj

Minule sme spomínali na detské časy, či si pamätáte aké plagáty vám v izbe viseli na stenách. Dnes skúsim položiť opäť nostalgickú otázku. Aké bolo vaše prvé auto, ktorému ste sa odvážili tak poriadne pozrieť pod sukňu? A s ktorým autom ste strávili najviac času v garáži?

John Lau si spomína na svoju prvú Hondu Accord z roku 1993. Na motore osadený turbo kit, v blatníkoch kolesá značky Work a znížený podvozok od Koni. V tom čase nesmeli chýbať stroboskopické svetlá a poriadna hudobná zostava od Kenwoodu. Boli to divoké časy tuningu, John hovorí, že turbo na jeho Accorde tlačilo pravdepodobne 0,2 baru. Niektoré veci sa časom nezmenia, iné zase naberú úplne iný smer.

Preplňované je aj toto modré BMW M2, ktoré John vlastní dnes. Ehm, dvojito preplňované a má výkon 1100 koní v najostrejšom naladení. Avšak na každodenné použitie to bolo už veľa, takže výkon M2-jky trochu oslabili na rovných 900 koní. A aby som nezabudol, je to manuál. Celá stavba začala bodykitom. Johnovi sa najviac pozdával karbónový kit od Darwin Pro. Vraj v sebe nesie aj zopár JDM prvkov. Následne boli široké blatníky ručne napasované na nemeckú oceľ. O toto dokonalé spojenie sa postaral Linh Nguyen z Garageworks. Potom nasledovalo umelecké dielo v podobe šiestich vrstiev olejovej farby vo svetlomodrom odtieni zo vzorkovníka Ferrari – Avio Metallic.

M2 vyzerá ako show car, kým John neotvorí kapotu. V tomto priestore sa totiž nenachádza pôvodný motor, ale agregát zo závodnej M3, ktorá dosiahla rýchlosť 298 km/h v šprinte na pol míle. Motor bol vyskladaný od skrutky s použitím kvalitných dielov ako napríklad kované piesty a ojnice CP-Carrillo, kľukové ložiská od firmy King a kolíkom poistené uloženie kľukovej remenice Maximum PSI. Samozrejme zoznam úprav je oveľa dlhší, ešte spomeniem dvojicu veľkých turbodúchadiel ASR Kratos a palivový systém s vysokotlakými čerpadlami Dorch Engineering a podávacími pumpami Walbro. Značné úpravy sa dotkli aj chladenia, medzichladič stlačeného vzduchu poskytla firma CSF, z neho vedú vzduch do motora iPE titánové potrubie. Motor sa nadychuje cez karbónové filtre Eventuri a spálenú zmes odvádza výfuk s klapkami od Valvetronic Design a titánovými koncovkami.

Vnútri je to kombinácia oboch štýlov – show car & race car. Hlavnými aktérmi sú športové anatomické sedadlá z uhlíkových vlákien Recaro Podium. Sedačky ktoré vidíte, sú prvé svojho druhu v Severnej Amerike. Interiér dopĺňa čalúnenie z Alcantary, ochranná klietka Studio RSR a yoke volant s karbónovým obložením. V kabíne nechýba ani hasiaci systém a taká malá drobnosť ako ovládač vzduchového podvozku Air Lift Performance. BMW M2 stojí na 19-palcových kovaných diskoch Brixton, ktoré sú poskladané z troch dielov. Ich šírka je 11 palcov vpredu a 12,5 vzadu. Pneumatiky Toyo Proxes R888R majú preto rozmer 275/35 na prednej náprave a 325/30 na zadnej. John naozaj dotiahol oba tieto svety do perfektnej kombinácie. Svoju superširokú F87 M2 miluje a nie je z nej žiadna garážová kráľovná. „Niekedy v nej vozím dcéru do školy...“ vraví John s priateľským úsmevom.

text: M.Lábaj, foto: Trevor Ryan - speedhunters.com