Profituning 2021_2

Urastený Supercar Killer

14. marec 2022Publikoval P. Kovács

Na úvod skonštatujme, že ani sériový Ford Explorer ST z roku 2020 nie je nudný. Jeho dvoma turbodúchadlami preplňovaný, 3,0-litrový V6 produkuje 400 koní a na lepivých letných gumách dáva stovku za cca päť sekúnd. Na trojradové SUV to veru nie je zlé, no Kevin chcel viac. Počas lockdownov sa trochu zbláznil a začal hľadať spôsoby, ako upraviť svoj rodinný „truckster“. Očividne ho nikto nevaroval, že keď sa raz vydá na cestu modifikácií, navždy to ovládne aj jeho osud...

Aktuálny zoznam úprav je impozantný a zahrňuje výkonnejšie turbá, nasávanie s vysokým prietokom, vylepšené wastegates, nové zvody, väčší medzichladič, vstrekovače atď. To všetko prispieva k tomu, že tento vidlicový šesťvalec dodáva 657 konských síl priamo na všetky štyri kolesá. Za predpokladu 20% straty hnacej sústavy by to mohlo byť okolo 820 k na kľukovom hriadeli. Tieto zaujímavé údaje sa pri tom dosiahli tvrdou cestou – štýl „pokus-omyl“ keďže nikto nevyrába vysokovýkonné diely na Explorer.

Suché údaje o sile mnohých moc nezajímajú, preto došlo k ostrému testu na šprintérskej trati, kde toto trojradové, ťažké SUV prekonalo štvrť míľu za 10,9 sekundy! Po prekonaní dráhy spomalili toto monštrum vylepšené osempiestové brzdy. Kevin ale nekončí, v budúcnosti by mohol byť výkon ešte väčší, mnohé komponenty sú už teraz kalibrované na asi 1100 koní....

text: P.Kovács, foto: Kevin Cars