Profituning 2021

V Alpách sa preháňala legenda!

04. októbra 2021Publikoval P. Kovács

Počas víkendu 17-19. septembra sa na prestížnych pretekoch Bernina Gran Turismo predviedlo jedno z najlegendárnejších a najkrajších závodných áut histórie. Vo švajčiarskych kopcoch okolo St.Moritz sú síce diváci zvyknutí na extrémne vzácne závodné aj pouličné autá, ale vidieť DTM špeciál Alfa Romeo 155 V6 TI a počuť jeho zvuk odrážajúci sa medzi útesmi a vrcholkami hôr je aj v tých končinách niečo naozaj výnimočné. K tomu pôvodný polep Martini racing, na oknách nesmrteľné mená vtedajších pilotov stajne Alfa Corse DTM - Nicola Larini a Alessandro Nannini, známe aj zo seriálu F1 a orgia môže začať...

Taliansky závodný motor zabalený v tenkostennej karosérii, točiaci 12 000 otáčok za minútu znie sakra dobre kdekoľvek, ale jeho ten kvílivý soundtrack musel byť obzvlášť sladký v nádhernej scenérii najväčších veľhôr Európy. Strojovňa namontovaná do nosa je v zásade iný druh V6-ky z "čeľade" Busso, na ktorý sme zvyknutí, ale v jadre jeho konštrukcie je 2,5-litrový 60-stupňový blok vyvinutý z cestného auta. Produkuje výkon vyše 400 koní, čo v spojitosti s váhou niečo cez jednej tony pri pohone 4x4 s preferenciou zadnej nápravy (pochádza z programu Lancia Delta HF Integrale) zabezpečuje dostatočnú zábavu a Ronnie Kessel mal čo robiť na úzkej a klzkej asfaltovej čiare švajčiarskeho priesmyku.

155 V6 TI (Turismo Internazionale) bola reakciou Talianov na uvoľnené predpisy pre DTM na sezónu 1993, pričom šampionát bol do tej doby o bitke troch nemeckých výrobcov. Alfa Romeo ihneď ovládla majstrovstvá a pripísala si 12 víťazstiev z 20-tich pretekov. Auto, ktoré vidíte na fotkách je z roku 1995, s Nicolou Larinim za volantom absolvovalo celkovo tri preteky DTM a v Magny-Cours si vybojovalo pole position, avšak ešte v červeno-bielom prevedení Alfa Corse. Neskôr bol namaľovaný v laku Martini, aby oznámil významné partnerstvo v nasledujúcej sezóne.

Napriek tomu, že Alfa 155 TI  vyzerá veľmi podobne ako sériová 155, čím viac sa naň pozriete zblízka, tým viac si uvedomíte, že okrem siluety nezostalo veľa z produkčného auta. Verzia DTM má trubkové šasi so zložitou konštrukciou mrežového rámu, dlhé ramená zavesenia kolies a pozdĺžne uložený motor (na podporu systému pohonu všetkých štyroch kolies). Karoséria z uhlíkových vlákien je širšia, nižšia a dômyselne aerodynamicky tvarovaná, interiér ako pracovisko pretekára striktne účelové ale na tú dobu veru i "high tech"...

text: P.Kovács, foto: Virgiliu Andone - petrolicious.com