Viac než len MK4 na vzduchu...
Že zase Golf? Áno, veď je to jedno z najpopulárnejších áut nie len u nás, ale na celom svete. A zase "kolesá a vzduch"? Jasné, veď na tom fičí celá svetová scéna, či sa to niekomu páči alebo nie. Či chceme späť veľké lamináty a neóny pod autá? Asi nie, však? A odkaz pre tých, čo hejtujú hláškami typu "opäť šrot, na ktorý sa buchli len kolesá a mechy", aby si láskavo prečítali AJ tento článok až do konca... ;)
Marek si z Talianska doviezol auto v roku 2015 v sériovom stave s trocha dobúchanými semišovými sedačkami. Po počiatočných plánoch následného speňaženia sa nakoniec nový majiteľ rozhodol inak a v roku 2016 to začalo. Golf sa vybavil štelovacím podvozkom, kúpili sa hliníkové kolesá a celkový vzhľad sa vylepšil celolakom obyčajnej bielej farby. Po dvoch rokoch jazdenia kamaráti Mareka nahovorili na vzduch a plány sa zmenili diametrálne. Marek si povedal, že je na čase si splniť detský sen vlastniť poriadne upravený štvorkový Golf.
Namontoval sa teda vzduchový podvozok na ventiloch, ku ktorému sa kúpili disky RH ZW 1, ktoré sa dotvorili širšími límcami. Auto vypadalo pekne, ale objektívne krajšie kúsky videné na zrazoch majiteľa inšpirovali k ďalším zmenám. Počas dlhej zimy sa opäť zmenili kolesá a dokonca aj kvalitnejší podvozok Airlift 3P. Nutné bolo siahnuť aj na interiér, v ktorom sa ocitli škrupinové sedadlá a kompletné kárované čalúnenie GTI. Na prvom jarnom zraze na Slovakia Ringu Golfík zožal úspech a Marek začal vo veľkom s partiou behať po zrazoch. V roku 2019 sa auto opäť rozobralo kvôli lakovaniu do vytúženej bielej perlete s kontrastnou čiernou strechou. Opäť prišla aj zmena kolies a tiež celej prístrojovky za novší, perforovaný kus z VW Bora, aby sa dodnes postupne detaily dolaďovali, lebo pravý tuner vždy má čo zdokonaľovať... ;)
Na záver by som len poznamenal, že to možno nemá 700 koní, nestrieľa to z výfuku ani nevyhráva poháre v meraní decibelov audio, ale je to pekný kus auta, ktorý si vyžiadal množstvo práce. V dobe tuctovej produkcie spotrebného artiklu so štyrmi kolesami si treba ceniť prístup každého človeka - akým je aj Marek, ktorí proste chcú niečo iné, individuálne, ktorí chcú vystúpiť zo šedého davu a je úplne jedno aký štýl preferujú. Blíži sa totiž doba 3D tlače baterkových presúvadiel, ktoré si budeme "šérovať" cez online platbu za najazdené kilometre, v ktorej nezmyselné reguly vylúčia všetko dobré, pekné, zaujímavé, palivom zapáchajúce z ciest...
Volkswagen Golf IV, rok výroby 1999
Motor: Vznetový 4-valec 1.9TDi 81kW, úpravou softvéru zvýšený výkon na 103kW
Podvozok: Vzduchový podvozok Airlift 3P s kompresormi Viair, predná náprava Audi TT, upravená zadná náprava, mierne odklony vzadu, vpredu 6-piestikové brzdy Brembo s kotúčom 345mm, vzadu brzdy Octavia RS s kotúčom priemeru 256mm, 18" kolesá Iron Wolf Parts Diamond šírky 9.5" s pneumatikami rozmeru 215/35
Karoséria: Podnárazníky a prahy Jubi 25th, nový celolak biela perleť Chevrolet, predné svetlá čierne so šošovkou Depo, zadné originál Hella v bielom prevedení
Interiér: Komplet prečalúnený interiér v GTI látke, škrupinové sedačky Bride, 4-bodové pásy, polorám, prístrojovka VW Bora
text: P.Kovács, foto: Ján Straka - Magpie