Profituning

Volkswagen Golf GTI Clubsport

20. októbra 2020Publikoval M. Lábaj

Golf rodina medzi seba nedávno privítala nový prírastok. Najnovším členom sa stal Golf GTI Clubsport. Prívlastok Clubsport poznáme od roku 2016, čím si Volkswagen pripomenul krásne 40. výročie uvedenia úplne prvého Golfu GTI. Odteraz sa týmto menom môže pýšiť i ôsma generácia.

Medzi prednými kolesami je uložený nový štvorvalec 2,0 TSI Evo s výkonom 300 koní (221 kW). Motor EA888 dostal väčší intercooler i nové turbo, teda pôvodný slimák od Garett bol nahradený dielom z firmy Continental. S výkonom vzrástol aj krútiaci moment na hodnotu 400 Nm. Volkswagen avšak v tomto prípade neponúka manuálnu prevodovku. Za motorom bude len a len 7-stupňová dvojspojková skriňa známa pod skratkou DSG. V jej vnútri je ale športový diferenciál VAQ s elektronickou uzávierkou. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h má Clubsport zvládnuť pod šesť sekúnd a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Rozdiel oproti bežnému GTI poznáte ľahko. Clubsport je totižto bližšie k zemi, o 15 milimetrov a obúva 18-palcové disky v dynamickom tvare hviezdy. Na prednej náprave sú tiež väčšie odklony a bol upravený i prevodový pomer v riadení pre lepšiu spätnú odozvu od kolies. Novinkou je špeciálny režim pre Nürburgring, ktorý je určený výhradne na tento okruh (alebo rozbitejšie okresky). S príplatkovými nastaviteľnými tlmičmi DCC sa z GTI skutočne stáva všestranný nástroj.

Zvonka má Clubsport relatívne čisté tvary, musíme priznať, že sedmička bola o čosi agresívnejšia. Predná maska s dizajnom včelích úľov má v sebe obrovské otvory, ktoré vedú dostatok vzduchu k brzdám. Charakteristickým znakom GTI je červená linka, ktorá pri novom modeli je vedená až do LED svetlometov. Kúsok červenej farby je i na strmeňoch veľkých bŕzd. Väčšie sú tiež prahy dvier. Vzadu klasicky – spojler nad zadným oknom, difúzor a dve hrubé koncovky výfuku po stranách. Interiér sa od obyčajného Golfu líši športovými sedačkami, splošteným volantom s perforovanou kožou a ostrejším dizajnom na displejoch. Na trh by sa mal nový Clubsport dostaviť ešte pred koncom tohto roka, pretože v ďalšom roku má Volkswagen už plány jasné. Predstaviť nový Golf R.

text: M.Lábaj, foto: VW