Profituning

Volvo P1800 Cyan

09. november 2020Publikoval M. Lábaj

Viete ako vyzerali sexy autá pred šesťdesiatimi rokmi? Mali oblé tvary, celkom malé proporcie, chrómové nárazníky a väčšinou dvojdverovú karosériu typu kupé s poriadne dlhou prednou kapotou. Jednou z modeliek bola aj P1800-čka od Volva.

Telo modelky však šikovní maskéri doplnili dnešným make-upom. A to vo forme rozšírenia bokov a osadenia veľkých športových kolies. Volvo tiež dostalo decentnejšie, stále chrómové nárazníky a bola zvýšená pevnosť celej karosérie využitím pevnej ocele a uhlíkových vlákien. Pomaly prechádzame k podvozku. Tu však opatrne. Zospodu nenájdeme žiadnu pevnú nápravu, na P1800-čku totiž osadili modernú nápravu s nezávislým odpružením. Predok stojí tiež na upravenom zavesení s dvojitými ramenami s hliníkovými tehlicami. Všetky štyri kolesá sú odpružené dvojcestnými nastaviteľnými tlmičmi.

Dlhšie sa vyberalo, čo bude pod dlhou kapotou. Či originálny motor, či 5-valec alebo radový 6-valec a dokonca sa istú chvíľu zvažovala aj elektrina. S tou elektrinou by to ale podľa šéfa firmy nespadalo do umenia krásy šesťdesiatych rokov. Vo finále bol do Volva osadený preplňovaný štvorvalec s objemom 2,0-litre. Nie je to ale obyčajný motor, on totiž pochádza zo súťažného vozidla, modelu S60 TC1 zo svetového WTCC šampionátu z roku 2017. Výkon 420 koní (309 kW) a krútiaci moment 455Nm dokopy s obmedzovačom nastaveným na 7700 ot/min sú slušné čísla. Motoru asistuje 5-stupňová prevodovka Holinger a samosvorný diferenciál.

Bezpečne zastaviť pomáha dvoj-kombinácia veľkých bŕzd so štvorpiestikovými strmeňmi. V aute ale nie je žiadne ABS, posilňovač bŕzd a už vôbec nie kontrola trakcie. Volvo dokopy váži iba 990 kilogramov, takže si vyžaduje skutočne jemné zaobchádzanie. Za celým výtvorom stojí spoločnosť Cyan Racing, teda spoločnosť, ktorá pripravuje súťažné vozidlá značky Volvo už pár rokov. Touto P1800-čkou si zároveň pripomínajú prvý titul, ktorý získali v roku 2017. A rovnako preto Volvo na sebe nesie charakteristickú modrú farbu so žltým pásom.

text: M.Lábaj, foto: Cyan Racing