VW Arteon R-Line Edition

10. január 2020Publikoval M. Lábaj

Keďže vedenie Volkswagenu verziu Arteonu s legendárnym motorom VR6 pod kapotou vyrábať pravdepodobne nebude - hádajte prečo, tak prichádza aspoň s limitovanou sériou R-Line Edition. Karoséria tohto jedinečného Artenou je lakovaná vo farbe Moonstone Grey, teda okrem strechy, tá je v čiernej farbe. Balík R-Line autu prirodzene dáva športovejší vzhľad, no zároveň sa stará aj o pohodlie pasažierov. Pre väčšie súkromie sú zadné okná zatmavené, rovnako tmavé sú aj 20-palcové disky Rosario, na ktorých limuzína stojí.

Interiér je klasický Volkswagen ako ho poznáme, pred vodičom je už v štandarde moderný prístrojový panel Digital Cockpit. Sadáte si do sedadiel čalúnených v koži Nappa, podľa nálady si navolíte vnútorné ambientné osvetlenie a môžete vyraziť na cestu. O zábavu sa postará infotaiment Discover Pro, a bezpečnosť? Celý rad asistentov! Čítanie značiek, sledovanie mŕtveho uhla, asistent pre zmenu jazdného pruhu Side Assist, adaptívny tempomat pre uľahčenie jazdy v kolónach či dokonca autonómne núdzové brzdenie pri blížiacej sa zrážke. Na parkovisku pozdĺžne či priečne zaparkovať zase pomôže Park Assist. LED svetlomety vzadu a vpredu i s natáčaním do zákrut sa rozhodne neboja žiadnej tmy.

Arteon R-Line Edition môže mať medzi prednými kolesami dva agregáty, obidva s dvoj-litrovým obsahom, akurát jeden spaľuje benzín – TSI a druhý naftu - TDI. Ich najslabšie varianty majú rovnako, po 190 koní (140 kW), avšak 2,0 TSI ponúka VW i s výkonom 272 koní (200 kW), zatiaľ čo TDI je naladené na slabších 240 koní (176 kW). Pri oboch silnejších motorizáciách dostanete pohon všetkých kolies 4Motion a adaptívny podvozok DCC s niekoľkými režimami nastavenia. Všetky motorizácie spolupracujú iba s jednou prevodovkou, a to 7-stupňovou dvoj-spojkovou skriňou, ktorú poznáme pod označením DSG. Stabilizačný systém ESC sa dá našťastie úplne vypnúť.

Je tu ale jedna neobyčajná správa, Volkswagen vyrobí iba 250 kusov Arteonu R-Line Edition. A o tom, že to nie je obyčajný ľudový automobil, hovorí aj cena, v Nemecku limuzína s najslabším benzínovým agregátom stojí 55 970 €. Prví majitelia si svoj Arteon môžu vyzdvihnúť už vo februári.

text: M.Lábaj, foto: Volkswagen