Profituning

Z pracanta 700hp show car

10. december 2020Publikoval M. Lábaj

Pri kúpe auta zvažujeme množstvo faktorov. Kde ho budeme používať, či v meste, na cestu na záhradu či na dlhé diaľničné presuny. A takisto, kto v ňom bude cestovať, či len my sami alebo i naša rodina. To však nie je všetko, odpovedať treba i na prípadné otázky polovičky ohľadne farby a značky vozidla. Funkcionalita zohrala veľkú rolu aj pri Chrisovom výbere. Praktický kombík si v brandži automotive filmárov a fotografov vždy nájde čestné miesto.

Chris je však srdcom autičkár, a teda dlho v sériovom stave jeho nového Subaru Legacy nevydržal. Spočiatku upravoval najmä vizáž, Subaru má krásne športové proporcie, ktoré bolo treba zvýrazniť. Časom sa ale produkcia rozšírila natoľko, že i priestranné japonské kombi už prestávalo stačiť. Nebolo cesty späť, k práci bol kúpený minivan. Čo však teraz so Subaru? Tomu patrila jednoznačná odpoveď. Keďže sa presunuli povinnosti na druhé auto, mohlo sa začať upravovať bez obmedzení.

Legacy sa vydalo na cestu show caru pre výstavu SEMA v roku 2019. Auto pristálo do dielne v marci, s dlhým listom nápadov, zmien a úprav. Hodinky začali tikať. Deadline bol do novembra toho roku. Môžeme začať exteriérom. Na ňom nenájdeme jedinú časť, ktorej sa nedotkli šikovné ruky. Japonské auto proste musí byť upravené na JDM štýl. Na predný nárazník nahodili lip so zdvihnutými krajmi. Rozšírenie dostali aj bočné prahy a dozadu sa inštaloval difúzor s dvomi koncovkami po stranách. Krásnu siluetu autu dáva predĺžený spojler nad zadným oknom. Rovnako si všimnite detaily, ako napríklad odstránené strešné lyžiny.

Pôvodné sedačky boli vymenené za značkové sedenie Recaro Sportster GT, ktoré spĺňajú aj normu pevného sedenia. Množstvo plastov ako aj samotná palubná doska, stredový panel a výplne dverí boli očalúnené do Alcantary s prešívaním ružovou niťou. Chris dáva do popredia i prístrojový panel STI GeNome, ktorý je vcelku dosť vzácny. Keď sa presunieme úplne dozadu, namiesto obrovského batožinového priestoru nájdeme úhľadný systém vzduchového podvozka. Kedysi tu sedával chlapík s kamerou alebo fotoaparátom. Ten však už sedáva v inom aute, tento priestor bolo treba nejako využiť. Po bokoch dva kompresory a veľký hliníkový zásobník v strede efektívne zaplnili miesto.

Čo je ale pod kapotou? Kovaný boxer postavený z dielov od firmy IAG, blok Magnum a Stage 4 hlavy valcov. Zo zoznamu úprav by mohla byť encyklopédia, zdôrazníme však tie najdôležitejšie. Spoločnosť motoru robí obrovské turbo Garrett GTX3576R namontované hneď za prednou maskou. Nasávacie potrubie vo farbe auta je od spoločnosti AMS. Motorový priestor bol zároveň trochu očistený od pár nepotrebných vecí. Celú sústavu udržuje v správnej teplote tučný hliníkový chladič CSF v polovičnej veľkosti. Valcová brzda odmerala výkon 683 koní na kolesách - pochádzajúcich z produkcie renomovanej značky Rotiform.

text: M.Lábaj, foto: Naveed Yousufzai - speedhunters.com