Profituning 2021

Že by najkrajšie upravené SLK?

24. máj 2021Publikoval P. Kovács

Najmenší športový Mercedes nikdy nebol zvlášť obľúbený v tuningových kruhoch, ba povedal by som ani všeobecne medzi autičkármi. Má síce sklápateľnú pevnú strechu, dve sedadlá a v ponuke aj svižnejšie agregáty - dokonca od druhého modelového radu vo verzii AMG aj V8 (!), predsa mu ale chýba niečo. Možno je príliš malý, možno tvarovo nie až tak atraktívny, alebo ho len zatienia väčší bratia s písmenami SL v názve. Každopádne sa v Indonézii niekto chopil práce a zrazu sa nadvihli obočia po celom svete...

Základom tejto vizuálne pútavej hračky je SLK - model R171, vyrábaný 2004 až 2010 a to vo verzii 200 Kompressor. Bavíme sa o preplňovanom 4-valci objemu 1,8-litra, ktorý je schopný tlačiť dopredu drobca silou nejakých 180 koní. Nie veľa, ale pri váhe nejakých 1400 kg sa v tom dá akože vážne tváriť... Pre istotu sa ale namontovalo karbónové sanie, menšia remenica kompresora značky IBF pre zvýšenie plniaceho tlaku, teplota stlačeného vzduchu sa znížila osadením nového intercoolera Greddy a rýchlejší odvod spalín má na starosti nový, nerezový výfukový systém.

Dôležité v rámci tejto prerábky je však niečo iné. Takmer každý diel karosérie sa upravil a tak sa majiteľ tohto medvedíka môže pýšiť vlastníctvom jedného z najvydarenejších a najprekopanejších SLK planéty. Zákazkový predný SLR nárazník, značné rozšírenie blatníkov prepojených novými prahovými nástavcami, funkčné prieduchy, nastaviteľné krídlo, detailne vypracované karbónové doplnky a krásny, metalický lak s perleťou. Žltú veľmi nemusím ale spolu s tmavými kompozitmi a kovanými 18" diskami Volk TE37V šírky 10,5 a 11,5" v bronzovej farbe dáva tomuto projektu bezchybný look.

Za kolesami sa ukrývajú brzdové zostavy Brembo s kotúčmi priemeru 380mm resp. 300mm a lakovanými šesť a štvorpiestikovými strmeňmi. Poriadny stylingový počin by sa dnes nezaobišiel bez výrazného zníženia. Táto úloha sa zverila do rúk firme Airpride, ktorá dala dokopy tlmiče KW V3 a mechy Air Lift Performance. Bodkou za vetou je interiér zhodnotený množstvom karbónu a kvalitnej kože - natiahnutej okrem iného na sedačkách Recaro A8.

text: P.Kovács, foto: Kyle Fletcher - stancenation.com