2010: Dušanov žlto biely sen

06. december 2017Publikoval P. Kovács

Dušan je veľmi pohodový človek a v takomto duchu sa nieslo aj celé stretnutie za účelom kvalitných fotografií. Neskôr sa k nám pridala aj Monika z Catrin Agency, ktorá nadšene pózovala pri tomto nádhernom aute. Výber miesta na fotenie bol tak trošku neplánovaný a zvolili sme nakoniec miestne štrkovisko, kde sa bielo-žlté auto a modelka v čiernom oblečení dokonale vynímali.

Pri prvom pohľade na toto auto ma napadla otázka: „Hm, on má fakt matnú lakovačku?!“. Dušan pre svoj skvost zvolil žlto-bielu kombináciu farieb exteriéru v matnom vyhotovení, no zaujímavý je fakt, že interiérová plecharina bola nalakovaná taktiež do bielej matnej farby, takže dvojité lakovanie – zvonku a zvnútra. Takáto kombinácia je unikátna a v matnom prevedení je to naozaj luxus. Navyše, podbehy kolies sú taktiež v bielej farbe a aj keď sa vám môže zdať, že údržba bieleho podvozku môže byť naozaj náročná, na vlastné oči som sa presvedčil o opaku. Exteriér je ešte doplnený zatmavenými fóliami, ktorých čierny odtieň dokonale dopĺňa svetlú karosériu.

Dušanova Fabia hostila už pár druhov bodykitov, no dnes sa veci majú ináč. Celý kit od firmy Axon Tuning (mimochodom upravený), tzn. predný a zadný nárazník, prahy a kufor nemajú žiadne prebytočné prvky reliéfu, čiže všetko je dokonale zahladené – oterové lišty, štítky, označenia, zadný stierač, anténa atď. Jediným výrazným prvkom je veľký, ťahokovom potiahnutý otvor v prednom nárazníku, odkiaľ vykukuje mohutný intercooler SEAT Sport. Na takejto karosérií je možné dokonale vidieť, aký štýl sa majiteľovi páči a ja mu to stopercentne „schvaľujem“. Pri jazde za ním sa auto v premávke dokonale vyníma aj vďaka štýlovým zadným šošovkovým svetlám Milotec s čiernym podkladom, tmavým smerovkám a predným šošovkovým svetlám firmy TYC. Tie sú však upravené, pretože v čase objednávania výrobca ešte nemal model s čiernym podkladom, no Dušan veľmi túžil po svetlách s čiernom podkladom.

 

Mnohí si možno kladiete otázku, aké spätné zrkadlá namontovať na Fábiu, aby sa v dave nestrácali, ale naopak, doslova žiarili. Pôvodné okúkané M3 zrkadlá šli von z hry už hodne dávno a na Dušanovej Fabii sa uvelebili retro zrkadlá v dizajne sĺz. A tomu sa dámy a páni hovorí trefa do čierneho!

Keď som auto prvý krát zazrel, môj pohľad okamžite skĺzol na nižšie partie – kolesá. Touto formou by som chcel Dušanovi poblahoželať a vzdať úctu nad výberom kolies pre svoju krásku – 18 palcové DOTZ Daytona v čiernej matnej s pneumatikami Toyo Proxes T1-R s rozmermi 205/35 R18 a skrytými ventilkami. Pri pohľade na Dušanove auto som si začal všímať brzdy, pretože som tak trochu úchyl na brzdové systémy. Následne mi v hlave prebehla otázka, či Škodovka vyrábala dízlové Fabie s kotúčovými brzdami vzadu. Na odpoveď som dlho čakať nemusel, keď som si všimol fotografie ešte z prvého uverejneného článku, kde bolo vidno do žlta lakované bubny. Dušan teda nelenil a pustil sa do prestavby. Darcom brzdových orgánov bola Octavia RS, ktorá darovala predné ústrojenstvo v podobe chladených predných kotúčov 315x25 mm a taktiež chladených zadných kotúčov 259x22 mm, ktorým sekundujú väčšie strmene a brzdové doštičky TRW. A takýto set sa spoza čiernych matných diskov vyníma viac ako dokonale.

 

Iste ste si všimli, že auto akosi „leží“ na zemi. Je to vďaka športovému podvozku, ktorý si Dušan vybral z portfólia firmy HP Sporting. Jedná sa o staviteľné športové tlmiče s pružinami -60 mm, ktoré spolupracujú so spevneným podvozkom v podobe vrchnej tlmičovej rozpery, spodnej rozpery na prednej náprave a zadnej tlmičovej rozpery. Tramtará, čistokrvný streetový podvozok je na svete. Keď som vyššie spomenul, že podbehy sú v luxusnej bielej farbe, tak ani nápravy nemohli ostať „na ocot“. Preto je predná a zadná náprava ošetrená bielym komaxitom, ktorý je nielenže trvácny, ale jeho biele vyhotovenie vyzerá geniálne.

Dušan má rodinu, má krásneho synčeka, milujúcu a tolerantnú manželku. Čo tým chcem povedať? Jeho leštenka je viac menej na každodenné použitie, preto pri kúpe vtedy novej Fábie zvolil klasický agregát 1,9 TDI s výkonom 74 kW (101 koní) a 240 Nm. Bolo a je však nad slnko jasné, že pri sériových hodnotách Dušan neostal, no zároveň sa nechcel púšťať do ničoho extrémneho. Pre svoje auto preto naordinoval power box, odstránil EGR ventil, namontoval kompletné sanie so športovej Fabie RS, ktoré s motorom spojil silikónovými hadicami firmy Siliconhoses. Nezabudol ani otvorené sanie Supersprint, vyššie spomenutý intercooler SEAT Sport, otvorené výfukové potrubie a samozrejme zvýšil aj tlak turba. Výsledkom je približne 140 konských síl.

 

Fascinujúci exteriér sekunduje rovnako fascinujúcemu interiéru, v ktorom neostal doslova diel na diely. Kompletne prečalúnený interiér vznikol pod rukami Romana Košťu z Autočalúnnictva Košice, ktorý ho vytvoril presne tak, ako si to Dušan želal. Interiér je tak zahalený do čierno-žltej kombinácie materiálov koža/alcantara so žltým a čiernym prešívaním, ktoré sa uvelebili na strope, podlahe, dverách, predných športových sedačkách Jacky Auto Sport, palubnej doske, stredovom panely, A stĺpikoch, no proste všade. Vodičov stĺpik hostí prídavné budíky Raid, konkrétne ukazovatele tlaku turba, tlaku a teploty oleja. Zaujímavým a zároveň pochopiteľným prvkom interiéru Dušanovej leštenky je zadný časť interiéru, v ktorej ak si dobre človek všimne, chýbajú komplet zadné sedadlá. Namiesto nich sa tam nachádza drevený podklad, na ktorom je pripevnená detská športová autosedačka so športovými pásmi pre najvyššiu možnú bezpečnosť pre svojho potomka.

 

Posledné slovo dostala audio zástavba tejto žlto-bielej nádhery. Hlavné slovo má jednotka Pioneer DEH P-7000 UB, ktorá je napojená na predné reproduktory Pioneer TS A 170 CDI a zadné ovály Pioneer TSA 690 LI. Zadnej časti auta, resp. kufru dominuje naozaj vydarená zástavba, kvôli ktorej musel Dušan oželieť sklápanie zadných sedačiek. Do nich, resp. do ich dreveného základu je vsadená dvojica zosilňovačov Pioneer, kapacitor SAL 1.0 Farad a subwoofer Pioneer. Celý kufor spolu s rozperou je pritom zabalený do spomínanej žltej kože.

 

text & foto: Milan Dzadík