2011: Alfa 147 vs. Corsa C

16. január 2018Publikoval P. Kovács

Náhodní okoloidúci, ktorí absolvovali v kruhu rodiny či svojich partnerov nejaký ten večerný nákup, na ceste ku svojmu autu v podzemnej garáži obchodného centra v Banskej Bystrici, mohli byť svedkami impozantného diania. Konal sa tam totiž fotoshooting dvoch známych aktérov stredoslovenskej styling-audio scény v doprovode supersexi odetej, nádhernej modelky Alexandry z agentúry Catrin. Popri kochaní sa v zaujímavých pozitúrach áut i sympatickej slečny si prečítajte príbehy Maťa - Alfa a Lukyho - Opel, majiteľov týchto vyšperkovaných áut.

Alfa Romeo 147
Alfu vlastním 7 rokov, keď som ju kupoval bol som šťastný, že mám dáke normálne auto za priateľnú cenu. Po mesačnom vození sa ma prestal baviť obyčajný zvuk zo sériových reprákov a tak som začal zháňať prvé audio. Na úvod to bola bežná sústava - jeden basák, zosilňovač a dáke lepšie repráky. Uplynul nejaký pol rok, kedy som spoznal Lukáša, ktorý už v tom čase mal nejaké tie úpravy na svojej Corse.  Spolu sme sa začali rozhliadať po dieloch na Alfu a onedlho sme už montovali podnárazníky,
ktoré dodali autu športovejší vzhľad.  Pochodili sa nejaké zrazy, kde ma inšpirovalo mnoho lešteniek a uplynutím roka  ma tento môj prvotný tuning omrzel.

Začal som zháňať krajšie diely a kvalitnejšie audio. Dlho som hľadal po internete nárazníky na moju 147-ku, no všetky sa mi zdali byť moc prehnané s veľkými otvormi a pod. Chcel som skôr niečo decentnejšie a tak som sa rozhodol objednať kompletný bodykit špičkovej verzie GTA. Po ich namontovaní prišli na rad športové sedačky, ktoré mi pomohol zohnať  jeden miestny kamarát od firmy Redzone. Ich namontovaním sa začal proces prestavby interiéru, nakoľko pôvodný bol sériovo šedý avšak zakúpené sedačky červené. Vyžadovalo si to zladenie. Najprv som sa pustil do práce svojpomocne, no nedopadlo to tak, ako som si to predstavil. Po 2 mesiacoch trápenia sa auto odovzdalo do rúk profesionálnemu čalúnníkovi, ktorého robota ma nesklamala. K celkovému dojmu sa mi ale opäť málila hudobná zástavba. Podarilo sa zohnať 6 reprákov za výhodnú cenu, z ktorých 4 putovali dopredu, 2 kusy dozadu. Samozrejme sa opäť odstrojili tapacíry a k zástavbe dvojíc na obe krídla dvier sa museli použiť MDF dosky a laminát.

Na rad prišiel aj kufor. Čakali nás 2 týždne merania, rezania a brúsenia MDF. Spravila sa bedna na dva woofre, boky, plato a spodok batožinového priestoru. Keď bolo všetko hotové, dvere aj kufor, plochy boli viacmenej rovné, rozhodol som sa to  očalúniť sám. Tento krát to už dopadlo celkom obstojne a pred založením zástavby a tapacírov sa auto vytlmilo.  S interiérom a audiom som bol spokojný, no po istom čase ma jednofarebný look karosérie začal nudiť a rozhodol sa pre novú, červeno-čiernu kombináciu. Pred lakovaním som ale zaniesol ešte  predný nárazník karosárovi, ktorý ho ručne poupravil, zahladil všetky výbežky určené na EČ a prerobil smerovky.

Kamarát Lukáš na svojej Corse už v tom čase súťažil dáky rok aj v kategórii osvetlenia auta a pomaly som sa aj ja infikoval vírusom „light tuning“. Spočiatku mi pomáhal so zapájaním svetielok no po istom čase sme sa medzi sebou začali predbiehať a vždy pred nejakou súťažou sme sa zavreli do vlastnej garáže a vymýšľali nové veci. Dospelo to do takých rozmerov, že sme sa viacmenej na každom zúčastnenom zraze v disciplíne light tuning umiestnili na prvých dvoch priečkach. Okrem toho sa podarilo získať zopár cenných pohárov aj v kategóriách lešteniek a audio. Po skončení tunigovej sezóny 2010 som sa znovu rozhodol pre kvalitatívny krok vpred.  Rozobralo sa prakticky celé auto, zaniesol som všetky diely - dvere predné i zadné, sedačky, strop, stredový panel aj kufor čalúnnikovi a vysvetlil mu moju predstavu. O 3 týždne mi volal, že je to hotové. Po poskladaní bol dojem z prešívaných povrchov pozitívny, vytvorilo to celkom pekný celok.

MOTOR: atmosférický, benzínový 4-valec 2,0 twinspark 16V, výkon 150 k
POHON: 5-stupňová manuálna prevodovka, predný náhon
PODVOZOK: športový podvozok Weitec - zníženie 35mm a 30 mm, 17-palcové chromové disky, pneumatiky 215/45 Goodyear
KAROSÉRIA: nárazníky zo športovej verzie Alfa Romeo 147 GTA, predný nárazník ručne upravený na smerovky a vyhladený, športové prahy so znížením cca o 7cm, zadné svetlá clear chrome
INTERIÉR: športové sedačky, prečalúnený celý interiér, individuálne diódové osvetlenie
AUDIO: autorádio Apline,  2X subwoofer Magnat AD 300, zosilňovač MAGNAT BLACK CORE, MAGNAT  four limited na reproduktory, celkový výkon 135db

 

Opel Corsa C
S prestavbou Corsy sa začalo v roku 2005 spontánnym osadením malého, plynového modrého neónu o dĺžke 30cm, ktorý mi daroval brat. Hned mi ale došlo, že Corsu by som mal nejak upraviť a hlavne odlíšiť od ostatných Corsičiek. Jasne, že to najprv začalo prezeraním internetových stránok s rôznymi obrázkami vytunených áut, aby som nabral nejaké nápady. A tak som začal vo Photoshope skúšať rôzne varianty a svoju Corsu som si v podstate spravil najprv formou Virtual tuningu. V prvej fáze úprav som sa pustil do bodykitu auta a ako každý správny tuner, vymenil som výfuk a hliníkové kolesá.  Pre mňa, v tom čase ako nováčika bola táto úprava v podstate nákladná a zložitá, keďže som sa v oblasti áut vôbec pred tým nepohyboval. Nakoniec sme ale úpravy spolu s mojim bratom a kamarátom zmákli na jednotku.

Asi o dva roky neskôr som sa vrátil späť k úprave auta a začala sa obrovská prestavba od maličkých, až po tie najväčšie diely na aute. Najviac nadšený som bol asi z výmeny predných svetiel za Angel eyes, ktoré sa Corse veľmi hodia a pribudli aj zadné svetlá z GSi. Neskôr sa osadila kapota s nasávaním, ktorá skôr plní ten dizajnový účel, ale slúži aj ako náporové sanie a odvetranie motora. Jasne, že pribudol aj športový filter značky KN, komplet výfukové potrubie z nerezových rúr s koncovým tlmičom FOX racing. Namiesto originálnych bŕzd som osadil športové od firmy Zimmermann. Nie, že by Corsa mala problém ubrziť kvôli  jej "brutalnemu" výkonu, ale určite to prospeje jazdným vlastnostiam všeobecne.

Audio v aute tvorí set reproduktorov a subwoofera JBL posilnený zosilňovačom Magnat. Prvotný zámer bol riešiť hudbu prakticky, tak,  aby bol kufor aj využiteľný na nejakú tú batožinu. Nakoniec som ale od kompromisov upustil a teraz tam už nič nevojde. Pribudli poťahy vo vlajkových farbách auta, čierno-strieborné, vyrobené na mieru od firmy MAD. Interiér som dramaticky meniť nechcel, keďže mi vždy vyhovoval pôvodný a riešiť doorboardy som v úmysle nemal hlavne kvôli zachovaniu odkladacích priestorov potrebných pre využitie na každodenné účely. Corsa neskôr dostala pod stromček nové 17" chrómové papuče, s ktorými sa dosť výrazne zmenil vzhľad auta. Neskôr sme šli na aute po meste a predbehol nás Cadillac Escalade. Skonštatoval som, že tie zadné LED svetlá sú brutálne! V eufórii tak Corsička onedlho dostala zadnú LED diódovú optiku. Čerešničkou na torte v prípade tohto auta je ale skutočnosť, že je nabité celkovo viac ako 1600 diódami, vďaka ktorým získalo v súťažiach Light Tuning mnoho ocenení, a tak isto aj v kategóriách lešteniek.

V podstate sa tuning svetelných efektov robil vždy postupne popri úpravách auta. S Maťom sme v tomto tak trochu šialení, celému napomáha aj skutočnosť ,že máme garáže vedľa seba a pred prípravou na súťaže v light tuningu nadšenie nemá konca kraja, vysielame svojich špiónov, aby zistili kto ako na tom je... Je to taká zdravá konkurencia sprevádzaná podpichovaním sa navzájom, ktorá ale zaručuje neustále napredovanie a vývoj.  Spolu sme si založili v Banskej Bystrici aj náš „X-tuning club“, pod ktorého menom sa zúčastňujeme na rôznych akciách.

Motor: benzínový 4-valec 1,2 twinport, 16V, športový filter K&N, celonerezový výfukový systém, koncový tlmič FOX racing
Pohon: 5-stupňová manuálna prevodovka, náhon predných kolies
Podvozok: tlmiče Monroe Reflex sport, športové brzdy Zimmermann, 17-palcové chrómové disky Dotz Nardo, pneu Dunlop SP Sport 9000 205/40R17
Karoséria: Bodykit kópia Corsa CARZONE Specials, predné svetlá Angel eyes (autostyle), zadné svetlá LED crystal bright (Dectane)
Interiér: Audio JBL GT5 series, Subwoofer JBL GTO, MAGNAT BLACK CORE (výkon audia 126dB),
čalúnenie sedadiel (MAD autopoťahy)

 

text: Kovács, foto: Boholy