2011: Rodinné dielo z Novej Dubnice

13. november 2018Publikoval P. Kovács

Škoda Felicia patrí medzi vďačné automobily na úpravu a za tie roky jej existencie si našla kopec milovníkov a úpravcov. Určite poznáte z amerických filmov ako otec so synom pracujú na nejakej tej „american muscle“ káre. Zdalo by sa, že také existuje len vo filmoch, no opak je pravdou ako sa práve dočítate. Mladý, 17-ročný Jozef s otcom za pomoci kamarátov stvorili unikátne dielo, ktoré vie osloviť starších pamätníkov ale aj mladých iniciatívnych tunerov.

Autíčko, o ktorom bude dnes reč začalo svoj príbeh ako rodinné približovadlo v zime roku 2004. Na úpravy došlo až v roku 2007, vtedy sa však o nejakom tuningu nedalo rozprávať. Auto síce bolo oplastované no nič vkusné. A ako sám majiteľ povedal: „V roku 2009 sme si povedali, že už začneme tvoriť niečo rozumné a tak väčšina plastov išla preč.” Na rad prišiel športový podvozok, nové 15“ disky, začal sa čalúniť interiér, lakovať motor. Absolvovali sa prvé zrazy, cez sezónu sa ešte niečo porobilo, doladil sa interiér, s ktorým už pomohol čalúnik, zavarili kufor. Felda chytila cez sezónu svojich prvých 5 pohárov. Aby autíčko ostalo pekne hladké vymenil sa zadný nárazník a tesne pred jarou sa odstránili krídla z kufra. Autu sa dostalo aj trocha chrómovaných dielov. Všetky úpravy na Felicii sú poňaté v decentnom štýle a snahou majiteľov bolo prikrášliť originálny vzhľad.

Motor: zážihový 4-valec MPi, objem 1.3 l, chiptuning na 57kW/76PS-116Nm (EB chiptuning), športový filter Green odtienený lešteným nerezovým plechom, prívod vzduchu pomocou trubky s priemerom 80mm od prednej masky, sviečky Denso Iridium Power, nový regulátor tlaku paliva
Pohon: predných kolies,5-stupňový manuál
Podvozok:
športový výškovo staviteľný podvozok HP sporting verzia Tuning, zníženie 90 mm na prednej náprave, 60 mm na zadnej náprave, chrómovaná rozpera medzi tlmičmi, predný a zadný stabilizátor, zadná náprava rozšírená o 20 mm na každej strane, predná náprava rozšírená o 5 mm na každej strane, ochranná lyžina pod prevodovkou (Kuboj), gumové dorazy zadných tlmičov (RaidHP)


Karoséria:
upravená predná maska bez znaku, mračítka predných svetiel (Auto Martínek), nasávač vzduchu na kapote (Autostyl-janko), plastové prahové nástavce (Autostyl-janko), DRL led denné svietenie ( čierne ), číre bočné smerovky z VW Golf III (Jom), zavarené piate dvere s výrezom na SPZ podsvietené led pásikom, slnečné fólie (Suntek), upravené zadné lemy, odstránené všetky originálne nálepky, lízatko pod predným nárazníkom, zahladené kryty hmloviek, predné číre svetlá s čočkou a angeleyes krúžkami, bočné smerovky zahladené, v čiernej farbe, číry kryt (osadene diademovými žiarovkami + stroboskop), čierne LED zadné svetlá s čírym krytom, zadný originálny nárazník predĺžený o 8,5 cm
Interiér:
vrchná časť palubnej dosky potiahnutá v bielej koženke, spodná časť lakovaná modrou metalízou, prístrojový štít a stredový panel lakovaný modrou metalízou, madlá a kľučky na dverách v bielej farbe, tapacíry v modrej koženke + biely pás navrchu, kapsy predných dverí potiahnuté v bielej koženke, stropnica potiahnutá v bielej koženke, plasty na A,B stĺpikoch potiahnuté v bielej koženke, plast na C stĺpiku lakovaný v bielej farbe, prahové plasty potiahnuté v modrej koženke, páčka na otváranie kufra v bielej koženke, kufrové plasty potiahnuté v modrej koženke, bočné kufrové koberce potiahnuté v modrej koženke, plato vlastnej výroby potiahnuté v bielej koženke, podlahové koberce potiahnute v bielej koženke, clonítka potiahnuté v bielej v koženke, športové stavitelné sedačky FK automotive, zadné sedačky čalúnené v kombinácií bielej koženky a modrej látky, športový volant Luisi Kobra mix 320 mm, hlavica radiacej páky biela koža + chróm, madlo ručnej brzdy modrá koža + chróm, manžeta radiacej páky biela koža, hasiaci prístroj Autostyle, budíky Phexsys Design II v modrom podsvietení, tlačidlá a ovládanie kúrenia v modrom podsvietení

text & foto: Martin Cyprian