2012: Civic VTi aka. Street Killer

19. októbra 2018Publikoval M. Dzadík

Street Killer nie je len „názov“ tohto projektu, to auto skutočným zabijakom naozaj aj je. Toto auto nie je len ďalší Civic, toto auto má príbeh, toto auto má dušu a Maťo je pán! Do JDM Factory, kde sa celá prestavba udiala som prišiel pred viac ako rokom, keď bol motor tejto beštie von a vrcholilo jeho osadenie. V tom čase Maťo prekonával jednu konkrétnu citovú ujmu a aj z toho dôvodu je motorový priestor taký aký je – krásny biely, no pofrkaný „krvou“. Zvyšok auta bol tým pádom jasný – čistokrvný zabijak.

Čistokrvný preto, lebo sa jedná o nepreplňovanú 1,6 VTi so sériovými 160-timi konskými silami, ktorú Maťo našiel koncom roka 2010 kdesi na strednom Slovensku. Je dôležité podotknúť, že všetko okrem naozaj špecifických vecí si Maťo urobil sám a s pomocou ostatných chalanov z JDM Factory. Auto sa teda priviezlo domov a bolo jasné – bude to niečo iné. Nastalo postupné zhromažďovanie dielov, riešenie otázok, až napokon prišli činy. Nakoniec, minulého roka sa auto vrátilo od pána Martona po kompletnej generálke motora, kedy sa začala samotná úprava agregátu. Maťo chcel pozdvihnúť čistokrvnú silu VTEC motorov a nezvoliť pritom cestu prepĺňania. Preto bolo vnútro motora prešpikované rôznymi fajnotkami – hlava motora B18, piesty B16B s vyššou kompresiou, titánové retainery a dvojité pružinky. Samozrejmosťou boli ostré vačky od ITR s nastavovacími kolečkami, výkonnejšie zapaľovacie sviečky a zapaľovacie káble. O vzduch sa stará sací pavúk BLOX spolu s klapkou od toho istého výrobcu s priemerom 86mm, vzduchové sanie Simota s karbónovým krytom a predný chladič ITR.

Všetky splodiny pritom vychádzajú von cez zapísaný (!) custom výfukový systém s priemerom 60mm s nerezovými zvodmi a termopáskou. Nejdem vám tu rozpisovať, čo sa deje keď to Maťo vytočí na štartovací mód a radí až pri hranici 10 000 otáčok. To sa nedá totiž len tak popísať – to nie je Porsche, ani BMW, ani Audi, to je proste čistokrvná Honda... Celý pohonný systém je pritom prepojený s upravenou prevodovkou so spojkou Clutchmaster FX200, kevlarovou lamelou, molibdénovým zotrvačníkom a krátkou skriňou s prevodovým pomerom 4,75. Pohon je pritom ovládaný predným samosvorom. Maťo sám nevie, aký výkon dosiahol prostredníctvom týchto všetkých úprav, no ani to nie je podstatné. To, čo toto auto stvára na ceste, sa nedá opísať.

Podvozok tejto nádhery je kapitola sama o sebe. Výjazdy zo zákrut v 190 km/h si nevie užiť hocikto. Maťo tak úžasnej stabilite môže vďačiť len svojmu rozumu, ktorý mu prikázal investovať peniaze do kvality jazdy, než do nezmyselných plastov. Nielenže celý podvozok prešiel kompletnou generálkou, ale dostal do vena tiež zopár kvalitnejších dielov. O výšku a tuhosť sa stará nastaviteľný kit od V-Maxx (0-75mm) spolu s nastaviteľnými prednými ramenami Skunk2 a zadnými odklonmi D2, tiež schopné nastavenia. Možno to mnohí neviete, ale to nemusí stačiť. Netreba zabudnúť na vystuženie celého systému – pomocou rozpier. Maťo ich má konkrétne 5 – hore, dole, vo vnútri. Poctivo vybraté bolo taktiež obutie ultraľahkých závodných diskov Drag Wheels DR31 s rozmerom 7x15 a ET40 – voľba padla na BF Goodrich 195/50 R15. S týmto setupom môžete ísť kam chcete a ako chcete, nikto vás v zákrute nedobehne, verte mi. A napokon, o zastavenie tejto nádhery sa starajú predné kotúče Brembo a zadný kit ATE.

Ak sa Maťo pustil do úpravy, tak poriadne. Pred osadením dielov bolo celé auto odstrojené, celá karoséria sa zrepasovala a putoval na ňu krvavý zábal v podobe BMW Melbourne Red v kombinácií s čiernou strechou. Na exteriéri sa pritom okrem farby nič nezmenilo – len bi-xénonové číre svetlomety, mimochodom tiež zapísané v TP a masívny nasávač vzduchu k filtru v prednom nárazníku. Auto na to síce nevyzerá – je krásne a decentné, no pritom statočne naložené. V rovnakom duchu sa nesie aj vnútrajšok tohto "daily use" auta. Pribudol len volant OMP a pevné športové sedačky so štvorbodovými pásmi TAKATA Green. Na dlhé trasy to možno nie je najpohodlnejšie, ale za tú stabilitu a istotu v zákrutách to stojí za to.

Chcete dôkaz, že je toto celé myslené smrteľne vážne? „Hej, poďme do Boľkoviec na Power fest si zašprintovať v tvrdej konkurencii. Tá dobre, poďme, skúsime čo to dá“ … Tretie miesto v kategórii Street1 :). A samozrejme, stačí sa pozrieť na Maťovu šťastnú tvár...

Motor: B16 1.6 VTi, sériový výkon 160 koní (118 kW) hlava B18, motor komplet po GO, piesty B16B s vyššou kompresiou, titánové retainery, ventily KMS, zväčšené kanáliky sacieho potrubia, ostré vačky ITR, štelovacie kolečká, sací pavúk BLOX, 68mm klapka BLOX, otvorené sanie Simota s karbónovým boxom, zapaľovcie sviečky Platinum, zapaľovacie káble Vision, chladič ITR, ladený komplet výfuk 60mm, nerezové zvody, upravený software v 906 Team, obmedzovač 10 000 rpm, štartovací mód 6000 rpm
Pohon: náhon predných kolies, 5-stupňový manuál, spojka Clutchmaster FX200, kevlarová lamela, prítlačák, molybdénový zotrvačník 4,0 kg, prevodovka ITR so samosvorom a prevodovým pomerom 4,75, komplet po repase, short shifter
Podvozok: kompletne ošetrený, repasovaný, nové všetky kĺby, čapy riadenia a axiálne tiahla MOOG, polyuretánové tyčky stabilizátora, predné nastaviteľné ramená Skunk2, zadné nastaviteľné odklony D2, nastaviteľný podvozok tuhosť + výška 0-75mm V-MAXX, rozpery náprav: predná horná, zadná horná, predná dolná, zadná dolná a zadná C-stĺpik, predné kotúče Brembo Max 282mm, dosky ATE, zadné kotúče aj dosky ATE plus pancierové hadičky Goodrich
Karoséria: karoséria komplet po renovácií, americká verzia zadných svetiel, lakovačka Melbourne Red zo vzorkovníka BMW, predná číra optika, bixenón 6000K
Interiér: pevné športové sedačky, 4-bodové pasy TAKATA Green, hlavica páky ITR, športový volant OMP
Audio: základ – rádio CD/MP3, predné a zadné repro, aktívny subwoofer v kufri

text & foto: Milan Dzadík