2012: Fabia VR6 a´la Psycho

04. apríl 2019Publikoval P. Kovács

K podobným brutalitám by sa úvody článkov ani nemuseli vlastne vymýšľať. Stačí pozrieť fotky a s úsmevom skonštatovať, že chvála pánu Bohu, že podobní šialenci stále žijú, sú tu medzi nami a tvoria! Ale kto pozná svojského Davida, prezývaného len "Psycho" a pamätá sa napríklad na jeho hardcore Kadett GSi (vlastnil niekoľko kusov), ktorý strašil svojim krutým zvukom divákov zrazov, iné ani nemohol očakávať. Vlastným príbehom vám teraz sám David porozpráva ako teda jeho aktuálny projekt vznikol.

"Auto som kúpil v roku 2006 a prisahal si, že mi nezožerie ani korunu a bude to auto na zimu nakoľko som v tom čase ešte mal môjho Oplíka. Zmena v plánoch ale nastala hneď potom, čo sa mi na Kadette počas jazdy otvorila kapota a rozbila čelné okno a strechu. Nastala dilema, buď to rýchlo opravím alebo prerobím celého "Kaďoura" a zatiaľ bude Fabia mojim tuningovým autíčkom. Škodovka vyhrala a ako bonus dostala najprv 15-palcové disky a nový lak. O rok ďalší lak, ešte väčšie kolesá a čo je najdôležitejšie, rozšíril som ju RELLY CROSS bodykitom. Po roku sa avšak pýtala ďalšia zmena, nové lakovanie, výmena diskov, nová hudba a kvalitnejším prehrávačom, iné sedadlá a hlavne nový motor, keďže pôvodný vydržal "až" 5 tisíc kilometrov.

Pod kapotou sa ocitol už upravený štvorvalec 1,4 16V s vraj cca 130 konskými silami a 70 000km. Nemal som čo riešiť, za tú sumu to bolo zadarmo, no po sezóne 2009 som zistil, že veru spojka ukončila svoju pozemskú púť. Opätovne nastala dilema či vymeniť spojku alebo osadíme lepší agregát. Ako inak, opäť vyhrala drahšia možnosť :). Auto som hodil Borisovi do BRS Technology, sadli sme ku stolu a začali riešiť prípustné alternatívy. Prvá bola 1.8T, ale vzhľadom k tomu, že ide o vcelku ničím výnimočný, bežný upgrade a mňa volajú "Psycho", opäť som zvolil drahšiu a náročnejšiu možnosť. Srdce Golfa 4 a to 2.8 V6 24V 2789cm3 s maximálnym výkonom 152kW pri 6000 ot./min a 285 Nm/3200 ot. Už na začiatku sme zistili, že to nebude vôbec sranda kvôli šírke "véšestky", ktorá prevyšovala rozmery motorového priestoru. Po tom čo chalani z BRS upravili "dieru", vyrezali nosníky a vpratali na svoje miesto motor, začali riešiť uchytenia a následne nápravy a brzdy. Dopredu mali ísť pôvodne z Octavie 1.8T, ale nakoniec sa namontovali plávajúce kotúče s priemerom 330mm so 4-piestikovými strmeňmi a platničkami od firmy MD Components. Dozadu sa po výmene nápravnice montovali brzdy z Fabie RS.

Keď bolo auto na polovicu hotové dopravil som ho môjmu kamarátovi Gáborovi z IL Trade s cieľom riešiť zástavbu do kufra... Asi po mesiaci, keď bola hrubá robota urobená sa auto opäť prenieslo do dielne BRS, kde sa pokračovalo v prerábke. Keď sa dokončila mechanická robota, na rad prišla elektrika. Tá znamenala asi najväčší problém prestavby. Oslovil sa elektrikár, ktorý prisľúbil, že akonáhle bude mať viac času, vrhne sa na auto. Po pol roku sa Marek Žák rozhodol, že sa to pokúsi urobiť sám, totiž už strácal so mnou nervy. Po troch týždňoch mi napokon zazvonil telefón s oznamom, že mám prísť aj s vozíkom. Po príchode do Bratislavy auto dokončil po stránke motorickej Maco z Profituningu, ktorý odstránil všetko čo bránilo autu k plynulému chodu. Vzhľadom na spoluprácu s firmou AUTO LESK s.r.o. sa jej majiteľ a zároveň môj dlhoročný kamarát, ktorého voláme len Picasso (inak Ján Gazdík) rozhodol, že mi v mojom sne pomôže a zadarmo mi auto nalakoval."

Škoda Fabia 1.2 HTP, 40kw
rok výroby: 2002
Motor:
swap Golf IV 2.8 VR6 24V, výkon 152kW, prispôsobené celý otvor pod prednou kapotou, upravené nosníky, otvorený nerezový výfukový systém BRS TECHNOLOGY
Pohon:
náhon na predné kolesá, 5-stupňová manuálna prevodovka Golf III 2.8 VR6, spojka Golf III 2.8 VR6
Podvozok: nápravy upravené firmou BRS TECHNOLOGY, brzdy predné MD Components - plávajúci kotúč 330mm, 4-piestikové strmene, zadné z prednej nápravy Škoda Fabia RS, disky replika Lorinser 8,5 a 9,5 / 19, pneumatiky 225/35 a 275/30
Audio: 2 DIN multimediálny prehrávač s navigáciou CLARION, predné repro Digital Design 4X, predné výšky Digital design 4X, BASS repro Digital design DD1512 6X, zosilňovač Formula 2X 7000 wat, zosilňovač 4-kanal Digital design 1X, zosilňovač SOLID AUDIO, batéria HOLLYWOOD ENERGETIC /SPV100/

text: Kovács, foto: Boholy