2012: VWhite beauty - Golf 4 á la Scarp

30. máj 2018Publikoval P. Kovács

Všetko sa to začalo v roku 2008, kedy si  Filip - známy u nás len ako "Scarp" z Nemecka doviezol na tú dobu slušné železo, postačujúce na každodenné vozenie do roboty. Golf bol jeho prvým autom, dovtedy sa vozil len na upravenom skútri, no jeho brat už nejaké tie roky porábal svoje auto, čo zanechalo v ňom zárodky choroby zvanej tuning. Scarp tak onedlho po kúpe sériovky začal túžiť po niečom inom, výnimočnejšom. Ani sám nevie ako to všetko začalo, kedy a kto mu poradil vyskúšať portál Ebay, kde sa dajú zohnať diely za zlomok ich bežnej ceny...

Doteraz sa Scarp pamätá dokonca na prvú dražbu, kedy neveriacky krútil hlavnou nad zadnými LED-diódovými svetlami, ktoré získal za nejakých smiešnych 40 Eur. Po nejakom čase nasledovali predné svetlá s čírou optikou, do interiéru sa objednali poťahy a tiež aj prvé  200W audio s GZ subwooferom a Toxic zosilňovačom. Neskôr, keď sa zamestnal a financie mu dovolili dramatickejšie úlety, prišla na rad ďalšia zmena výrobne akustického tlaku za JBL 2402 BR s 900 W zosilňovačom Mac audio.  Postupne pribudli aj chrómové 17" kolesá BSA, nejaké tie prerábky v kufri a kryty, čalúnenie a lakovačky dielov na aute. V dobe éry Fast and Furious sa osadil markantný nárazník v japonskom štýle, no Filip dosť skoro vhodne uvážil, že laminátové pluhy sa na nemecké autá nehodia a tak po krátkej dobe prišiel na rad decentnejší R32 bodykit. K nemu sa dopasovali prahy M3 style, Rieger strieška, dvojfarebné lakovanie kapoty, nová optika a duplexový výfukový systém.

Pôsobenie v súťaži dB DRAG zanechalo takisto svoje následky, prišli nové kontakty známosti a lepšie cenové ponuky a audio sa opäť vymenilo za 3,5 kW audio systém, ktorého základom bol 3 kW monoblok Audison s dvoma kusmi subwooferov Hertz HX 300D. Logicky tiež pribudli 2 baterky Optima, ktoré putovali do kufra.  Z tejto zostavy sa napokon podarilo Scarpovi vytlačiť slušných 146,6 dB. Keďže s pribúdajúcimi komponentmi váha v kufri už začínala byť priveľká na sériový motor disponujúci nie príliš mohutným výkonom 66kW, dala sa prepísať palivová mapa a agregát sa dostal na 90 kW. K tejto zostave pribudol ešte kit skráteného radenia. V tejto konfigurácii sa ukončil rok 2009.

Neskôr sa Scarp rozhodol mierne preorientovať s jeho miláčikom leštenkárskym smerom a okrem vývoja audio zástavby sa vážnejšie začal zaoberať aj pôsobením na zrakové vnemy. Vymenili sa kolesá za 18-palcové magnéziové OZ, dorobilo sa nejaké to čalúnenie a lakovanie v interiéri a origo sedačky nahradili športovejšie od DTS racing vybavené 3-bodovými bezpečnostnými pásmi Sparco. Ak si myslíte, že v tejto etape ostalo hi-fi nedotknuté, tak asi nepoznáte Scarpa :).  Pred pasažiermi začala dominovať centrálna Alpine 2 DIN multimediálna jednotka vybavená aj cúvacou kamerou, dvere dostali po 2 poriadne reproduktory na každej strane. Výsledný show efekt exteriéru navyše umocnil nastaviteľný podvozok Vogtland a vŕtané a drážkované kotúče vpredu aj vzadu v kombinácii s platničkami od Ferodo.

Aby to všetko nestačilo, koncom roka 2010 sa Scarpovi podarila spolupráca s rakúskou Firmou CZ audio a pustilo sa do ďalšej kompletnej prestavby - čoho iného než audia :). Skoro všetko okrem rádia šlo von, do predných dvier sa namontovali 4 kusy reproduktorov FOCAL 165V30 Jubileum Edition napájané zosilňovačom SPL Dynamics ICE 150.4. Baterky museli kvôli  nedostačujúcemu výkonu preč a nahradili ich 2 ks bateriek CZ audio stavané na takéto zaťaženie. V kufri našli svoje miesto subwoofre CZ audio Street Pro napájané dvojicou 3,2 kW monoblokov SPL DYNAMICS ICE 3500D.  Keďže sa zostava nestihla doladiť  a roboty ostávalo ešte veľa, slovenské finále dB Dragu dokončil náš audio fanatik zo Žarnovice na 3.mieste s hodnotou 150 dB.  

Začiatkom sezóny 2011 začala Scarpovi vŕtať v hlave myšlienka zmeny farby auta, keďže lak už mal čo to za sebou. Prešli týždne hľadania po internete a vzorkovníkoch a nakoniec skončil pri odtieni Lexus. Kamoš Mišo ešte navrhol trochu poopraviť "recept" a skončilo to dvojnásobkom perlete a odolnejším diamantovým lakom. Popri kompletnom lakovaní sa rozhodlo aj o potiahnutí strechy a kapoty karbónovou tkaninou, veď keď už sa má lakovať, bola by škoda nechať všetko v jednej farbe. Nasledovalo 1,5 mesiaca prác demontáže, zahladzovania, zháňania dielov a opráv  na poškodenej karosérii až sa dospelo k dlho očakávanému výsledku. Keďže zlaté OZ kolesá sa vôbec nehodili k novej bielej farbe VW, vymenili sa za čierne 18-ky Schmidt Phantom.

Finálny outfit si Scarp dlho žiaľ užívať nevedel, asi mesiac po lakovaní pred vstupom na jeden zraz mladý chalanisko neudržal kone pod uzdou a odniesol si to celý zadný nárazník, optika a čiastočne aj kufrové dvere. Keďže bol nárazník značne poškodený, vymenil sa za R-line nárazník od firmy SRS TEC  a takisto pribudla nová zadná optika. Predné svetlá už mali tiež svoje odslúžené, tak sa jedným ťahom vymenila už aj predá optika za svetlá Hella Celis s komplet originál  vybavením pre xenóny. Po finále šampionátu merania decibelov na jeseň 2011, kde skončil Filip druhý s hodnotou 149,2 dB, po následnom ladení audia a  konzultáciách s kamarátom z firmy  CZ audio sa chalani zhodli, že vymenené komponenty interiéru, lakovanie a v podstate všetky aftermarket veci v aute bránia vyšším číslam a zase sa potvrdilo, že leštenka proste nebude môcť byt víťazná v profi súťaži dB Drag. Vtedy prišla myšlienka vyladiť auto na hlasné počúvanie na zrazoch a nenasledovala výmena osadenia kufra za subwofre CZ Audio KW 15 na nízko ladenej bedni a vyladenie celej zostavy na tzv. show audio.

Na jar 2012 sa Scarp rozhodol auto už finálne dokončiť a preto kufor dostal nové kryty a čalúnenie,  pribudli ďalšie 3 LCD monitory, čalúnili sa zadné sedačky, strop, stĺpiky, spravilo sa lakovanie aj zadných dvier, prelakovanie predných a doladila sa audio zostava cez Imprint . Motorový priestor dostal rozperu, airbox, športovú vložku filtra KN k ľahšiemu dýchaniu a pribudli ďalšie 2 kryty motora na mieru vyrobené, ktoré dostali spolu s pôvodným krytom motora karbónový povrch.  Kolesá prešli leštením a namiesto pôvodných pneumatík prišli na rad kvalitnejšie Falkeny ktoré sa pekne do A natiahli na 7,5-palcové disky.

Golf 4, 1,9 TDi, rok výroby: 2001
Motor
: Na mieru robená mapa na 90kW/300 Nm, KN vložka filtra, duplexový výfukový systém  ukončená dvojicou 100 mm koncoviek
Podvozok:
nastaviteľný - Vogtland,  leštená rozpera , vŕtané drážkované kotúče a mäkké platničky Ferodo, disky Schmidt Phatom 7,5 x 18", pneumatiky Falken 215/35 R18
Karoséria:
Predok - upravená verzia nárazníka R32, dorábaná maska do nárazníka, originál R32 plasty, lišta Cupra, prahy zahladené do karosérie R32, zadok R-line od SRS TEC v kombinácii s čiernou perleťou, zahladené blatníky, lišty na dverách a všetko z 5. dvier, svetlá GV štýl, farba Lexus biela perleť, miestami 7 vrstiev laku, strecha a kapota pokrytá originál karbónovou tkaninou a následne prelakovaná
Interiér:
Trojramenný volant R32, športové sedačky DTS  RACING II, 3-bodové pásy Sparco, dvere a prístrojová doska lakované v kombinácii biela a čierna perleť,  čalúnenie sedačiek, stropu a stĺpikov kombinácia  bielo -čierna koža, interiérové doplnky z R32, R32 lišty
Audio:
Multimediálna jednotka Alpine IVA D511R, zvukový procesor Imprint, dvere FOCAL 165V30 Jubileum Edition 4 ks  poháňané zosilňovačom SPL DYNAMICS ICE 150.4 , 3 baterky CZ audio, subwoofer CZ audio KW 15 - 2 kusy na zosilňovačoch SPL DYNAMICS ICE 3500 D, 5 monitorov,  cúvacia kamera vpredu aj vzadu,  max dosiahnutá hodnota na zostave 151dB

text: Kovács, foto: Boholy